پربازدیدترین ها

سرویس: استانی کد خبر: 196469 ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱

سختی انتظار در پایانه کرمانشاه/ دلال‌ها مشغول کارند

جولان دلالان در پایانه مسافری بری کرمانشاه و وجود برخی مشکلات دیگر نارضایتی هایی را برای شهروندان به دنبال داشته است.

سختی انتظار در پایانه کرمانشاه/ دلال‌ها مشغول کارند

به گزارش بازی دراز، 

به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد،کیفیت نامناسب سرویس‌دهی در پایانه شهید کاویانی کرمانشاه اعتراضاتی از سوی شهروندان و مسافران را به دنبال داشته و سبب نارضایتی از کیفیت خدمات اتوبوس‌های این پایانه و نیز مشکلات دیگر شده است.

 

یکی از معضلاتی که در پایانه شهید کاویانی کرمانشاه وجود دارد فعالیت چشمگیر دلالان است که با اهداف مختلف همچون پیشنهاد تهیه بلیت باقیمت ارزان‌تر مزاحمت‌هایی برای مسافران ایجاد می‌کنند و باعث نارضایتی رانندگان نیز شده‌اند.

 

یکی از مسافران پایانه شهید کاویانی کرمانشاه با انتقاد از جولان دلالان در این پایانه گفت: وقتی مسافر وارد پایانه می‌شود دلالان به سمت مسافر هجوم می‌آورند.

 

وی تأخیر درحرکت اتوبوس، نحوه رفتار نامناسب رانندگان را ازجمله مشکلات این پایانه دانست و گفت: وضعیت دلالان اینجا نیز افتضاح است و حتی دلالان طلبکارانه از مسافران پول طلب می‌کنند و برخی رانندگان اتوبوس‌ها نیز در طول سفر  مراعات حال مسافر را نمی‌کنند و برخورد بسیار نامناسبی دارند و حتی گهگاه رانندگان از مواد مخدر در طول مسیر استفاده می‌کنند.

 

معاون حمل‌ونقل و پایانه‌های استان کرمانشاه، در خصوص وضعیت خدمات‌دهی به مسافران در پایانه شهید کاویانی کرمانشاه اظهار داشت: شرکت‌های تعاونی مسافربری در استان از وضعیت مناسبی برخوردار است و در سطح استان ۶۳ شرکت تعاونی مسافربری شامل، اتوبوسی مینی‌بوسی و سواری کرایه وجود دارد.

 

کرمی با اشاره به فعالیت ۲۴ شرکت تعاونی مسافربری در مرکز استان کرمانشاه افزود: ۳۹ شرکت نیز در سطح شهرستان‌های استان  توزیع شدند.

 

وی بیان کرد: در مجموع ۲۹ شرکت اتوبوسی، ۲۷ شرکت مینی‌بوسی و ۷ شرکت سواری کرایه درون و برون‌استانی داریم که خدمات‌دهی می‌کنند و توزیع به نحوی است که به‌اندازه‌ای که مسافر وجود داشته باشد خودکار این تعادل برقرار خواهد شد.

 

 

دلال ها سبب مختل شدن روند خدمات‌دهی شرکت‌های حمل‌ونقل هستند

 

کرمی بیان کرد: با توجه به اینکه شرکت‌های تعاونی‌های مسافربری با مسئولیت بخش خصوصی اداره می‌شود درصورتی‌که ظرفیت اتوبوس در شهرستانی پُر نشود، با شهرستان‌های هم‌جوار هماهنگی می‌شود تا تعداد مسافران به حدنصاب برسد و سفر صورت گیرد.

 

وی در مورد کیفیت و سطح خدمات ارائه‌شده توسط شرکت‌های اتوبوس‌رانی بین‌شهری در کرمانشاه و به‌ویژه معضل فعالیت دلالان در پایانه شهید کاویانی گفت: متأسفانه با معضل حضور دلالان در پایانه شهید کاویانی مواجه هستیم و این دلال‌ها جلوی مسافر را می‌گیرند درصورتی‌که دلال جزو ساختار اصلی شرکت نیست اما در سیستم حمل‌ونقل پایانه شهید کاویانی نفوذ کرده و سبب مختل شدن روند خدمات‌دهی شرکت‌های حمل‌ونقل و مجموعه رانندگان شده و خدشه وارد می‌کنند.

 

کرمی به مسافران توصیه کرد؛ سازمان حمل‌ونقل بر روی ناوگان و رانندگان کنترل لازم را اعمال خواهد کرد و لذا مسافران به دلایل حفظ امنیت مالی و جانی خود و داشتن سفری ایمن حتماً از طریق شرکت‌های حمل‌ونقل قانونی برای تهیه بلیت اقدام کنند و یا اینکه می‌توانند از طریق اینترنتی بلیت تهیه نمایند.

 

وی بیان کرد: پایانه شهید کاویانی ازنظر ساختار قدری مشکل دارد و کلیه ناوگان عمومی و شخصی در یکجا تجمع کرده و کار می‌کنند و متأسفانه گهگاه شاهد بروز مسائلی هستیم و حتی از مسافران سرقت نیز شده است اما با شهرداری قرار شده تا ساختار این پایانه تغییر یابد و آنچه در شأن مردم  است به انجام برسد.

 

معاون حمل‌ونقل و پایانه‌های استان کرمانشاه در خصوص اعتراضات مسافران نسبت به رفتار نامناسب برخی رانندگان در پایانه شهید کاویانی کرمانشاه توضیح داد: گاهی برخورد نامناسبی از سوی رانندگان صورت می‌گیرد و مسافران را ناراحت می‌کند و این مسئله جای تأسف دارد.

 

وی از وجود ۲۰ هزار راننده در سطح استان کرمانشاه خبر داد و اضافه کرد: در گزینش اولیه رانندگان، نظارت لازم از طرف ارگان‌های مربوطه همچون بهداشت، پلیس، اماکن و...  انجام می‌شود اما بعدها بعضی از این رانندگان برخوردهای نامناسبی دارند.

 

اجرای طرح درجه‌بندی شرکت‌های تعاونی مسافربری در پایانه شهید کاویانی کرمانشاه

 

 

وی در خصوص ظرفیت ناوگان‌ها نیز گفت: در طول سال شاید ۲۵ درصد از ظرفیت صندلی‌های ما پُر باشد و در طول سال مشکلی نداریم اما ممکن است در ایامی که پیک سفر باشد مسافران با کمبود جا مواجه شوند.

 

کرمی از اجرای طرح درجه‌بندی شرکت‌های تعاونی مسافربری و نیز اتوبوس‌ها خبر داد و گفت: در حال حاضر نشان اتوبوس‌ها باید با نشان شرکت مربوطه منطبق باشد و طرح همنامی شرکت‌ها نیز در حال انجام است.

 

ساماندهی وضعیت خدمات‌دهی به مسافران در پایانه شهید کاویانی کرمانشاه، برخورد قاطع با دلالان در این پایانه و نظارت بر رفتار رانندگان از جمله مطالبات شهروندان است که مسئولان نیز قول مساعد برای رفع این نواقص دادند.