محمد رشیدی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاعرسانی «مرصاد»، اظهار داشت: باند فرودگاه کرمانشاه باید سال ۹۷ یا ۹۸ بازسازی میشد که در آن زمان هزینه بهسازی باند ۸۰ میلیارد تومان تخمین زده شده بود اما متاسفانه به دلایلی مدیریت استان کار را به انجام نرساند.
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کار در دولت قبل راکد ماند، افزود: در دولت جدید اعتبار لازم برای انجام این پروژه افزایش پیدا کرد که با پیگیریهای لازم در مجلس و جلسات متعدد با دستاندرکاران امر، زمینه دستیابی به این اعتبار فراهم شد.
وی گفت: در نهایت با پیگیریهای بهعمل آمده، تخصیصهای لازم مصوب و ابلاغ شد و با برگزاری مناقصه، پیمانکار تعیین شد که از ابتدای مناقصه مشغول به کار شده و هماکنون در حال انجام پروژه است.
رشیدی اذعان داشت: پرداختن به این پروژه بهدلیل ظرافتهای آن جدیت خاصی را میطلبد و نمیتوان از زمان انجام آن کاست زیرا برای احداث یک باند جدید بهکارگیری چهار لایه آسفالت در شرایط دمایی و محیطی مناسب نیاز است.
وی با بیان اینکه تخصیص ۷۰۰ میلیارد اعتبار برای راهاندازی باند جدید کار بسیار بزرگی برای استان بوده است، گفت: هماکنون کار با احتیاطهای لازم به کندی پیش میرود و زیرسازیهای آن در حال انجام است که امیدواریم در فصل بهار سرعت کار افزایش پیدا کند و در تابستان سال آینده شاهد اتمام پروژه باشیم.
رشیدی ادامه داد: هماکنون باندی که برای پروازهای اضطراری در نظر گرفته شده بهعنوان باند اصلی در حال فعالیت است که آمادگی لازم برای پروازهای سنگین در ساعات مختلف را ندارد.
وی تصریح کرد: از باند کنونی تنها میتوان برای نشست و برخاست هواپیماهای سبک بین ساعات صبح تا عصر استفاده کرد البته با بعضی از ایرلاینها همچون ماهان صحبت شده که با همین باند فعلی نیز شرایط خود را تطبیق و ارتقا دهند همچنین هواپیماییهای کاسپین و آسمان برای افزایش پروازهای خود قول مساعد دادهاند.
رشیدی با اشاره به محدودیتهای پروازی فرودگاه، گفت: استانداردهای آن برای هر پرواز و هر ساعت پروازی مناسب نیست بلکه تنها برای پروازهایی که در روز با شرایط آب و هوایی مساعد و با دید خوب و پرواز سبک انجام میشود، مناسب است.
وی ادامه داد: هماکنون محدودیت مربوط به باند وجود دارد و چندین هفته است که به دلیل وجود مه، پروازی در فرودگاه نمینشیند و سفرها لغو میشود لذا این باند هم از لحاظ شرایط آب و هوایی و زمان پرواز محدودیت دارد درنتیجه تمام این عوامل موجب شدهاند که پروازهای ما به شدت کاهش پیدا کند.
رشیدی خاطرنشان کرد: تا پایان احداث باند جدید باید صبر داشته باشیم زیرا ساخت باند فرودگاه یک کار کیفی است و در کار کیفی نمیتوان عجله و سرعت بهکار برد زیرا کیفیت آن از بین میرود.
وی افزود: در هر صورت باید برای حفظ باند موجود تلاش کرد البته در جلساتی که با چهار خط هوایی کاسپین، ماهان، قشمایر و آسمان داشتهایم قولهایی مبنی بر افزایش تعداد پروازها در فرودگاه کرمانشاه دریافت کردهایم که اگر شرایط باند اجازه دهد سعی میکنیم وضعیت را طوری حفظ کنیم که حداقل پروازهای ضروری برای مردم فراهم شود.
پایگاه خبری تحلیلی بازی دراز
۱۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس مطرح کرد:
اتمام پروژه بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه تا تابستان
بازی دراز 1404:نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: هماکنون کار بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه با احتیاطهای لازم به کندی پیش میرود و امیدواریم در تابستان سال آینده شاهد اتمام این پروژه باشیم.