پایگاه خبری تحلیلی بازی دراز ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۳

حجت‌الاسلام ساداتی: هر آنچه در توان داشتم برای خدمت به مردم و تقویت وحدت در سرپل‌ذهاب به کار گرفتم

امام جمعه سابق سرپل‌ذهاب در آیین تکریم و معارفه امام جمعه این شهرستان با قدردانی از محبت مردم و مسئولان، گفت: در طول سه سال خدمت در سرپل‌ذهاب تلاش کردم همه توان خود را در مسیر خدمت به نظام اسلامی، مردم، ترویج معارف دینی و تقویت وحدت و همدلی به کار گیرم.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی ساداتی، امام جمعه سابق سرپل‌ذهاب، در مراسم تکریم و معارفه امام جمعه این شهرستان با تسلیت ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا(ع)، ماه محرم را ماه پیروزی خون بر شمشیر دانست و بر ضرورت بهره‌گیری از فرصت معنوی این ماه برای ترویج فرهنگ عاشورا تأکید کرد.

وی با قدردانی از حضور مسئولان، ائمه جمعه شهرستان‌های همجوار، علمای اهل سنت، فرماندهان نیروهای مسلح، اعضای شورای اداری و اقشار مختلف مردم در این مراسم، اظهار داشت: حضور و همراهی مردم و مسئولان در طول دوران مسئولیت، سرمایه ارزشمندی بود که همواره موجب دلگرمی و انگیزه بیشتر برای خدمت می‌شد.

امام جمعه سابق سرپل‌ذهاب با اشاره به ویژگی‌های فرهنگی و اجتماعی این شهرستان گفت: سرپل‌ذهاب شهری مهم، استراتژیک و برخوردار از تنوع مذهبی و فرهنگی است که شیعه، اهل سنت و اهل حق در کنار یکدیگر با همدلی و برادری زندگی می‌کنند و این ظرفیت ارزشمند باید همواره حفظ و تقویت شود.

وی با تقدیر از همراهی و محبت اقشار مختلف مردم، به‌ویژه بزرگان و نمایندگان جوامع اهل سنت و اهل حق، افزود: ابراز محبت مردم در روزهای اخیر برای بنده افتخاری بزرگ بود و این محبت‌ها مسئولیت خدمتگزاری را سنگین‌تر می‌کند.

حجت‌الاسلام ساداتی همچنین با اشاره به ظرفیت‌های مذهبی و تاریخی شهرستان سرپل‌ذهاب، وجود حرم مطهر احمد بن اسحاق(ره)، مسیر زائران عتبات عالیات و سابقه درخشان ایثار و شهادت در منطقه را از مهم‌ترین سرمایه‌های معنوی شهرستان برشمرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، حضور مردم در صحنه‌های مختلف انقلاب اسلامی را عامل اقتدار و عزت کشور دانست و تصریح کرد: ملت ایران در مقاطع حساس، به‌ویژه در شرایط سخت و تهدیدهای دشمنان، همواره با حضور آگاهانه خود از نظام اسلامی حمایت کرده‌اند و این سرمایه اجتماعی بزرگ‌ترین پشتوانه انقلاب است.

امام جمعه سابق سرپل‌ذهاب در پایان با اشاره به دوران سه ساله مسئولیت خود در این شهرستان گفت: آنچه را که می‌دانستم و در توان داشتم برای خدمت به مردم، نظام اسلامی، ترویج معارف دینی، تقویت وحدت جامعه اسلامی و دفاع از ارزش‌های انقلاب به کار گرفتم و از همه مردم عزیز درخواست دارم برای عاقبت‌به‌خیری و توفیق خدمتگزاری بیشتر دعا کنند.

وی همچنین برای حجت‌الاسلام والمسلمین سلیمی، امام جمعه جدید شهرستان، آرزوی موفقیت کرد و ابراز امیدواری نمود که با همراهی مردم و مسئولان، مسیر خدمت و پیشرفت شهرستان با قدرت ادامه یابد.