مردم عزادار و ولایتمدار شهرستان سرپلذهاب در آیین معنوی شام غریبان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، با روشن کردن شمعها و زمزمه نوای ماتم، خود را همقدم با کاروان اسرای کربلا و همناله با حضرت زینب کبری(س) کردند.
در این شب جانسوز، نوای «یا حسین(ع)» و «یا زینب(س)» در جایجای شهرستان طنینانداز شد و عاشقان اهلبیت(ع) با چشمانی اشکبار، مصائب اهل حرم پس از عاشورا را به سوگ نشستند.