پایگاه خبری تحلیلی بازی دراز ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳

حجت الاسلام و المسلمین صفدری : توجه به معاد یک امر لازم و ضروری است

امام جمعه شهرستان سرپل ذهاب توجه به معاد را یک امر لازم و ضروری دانست و گفت : بالغ بر یک سوم آیات قران به مسئله معاد اشاره می کند و این نشان دهنده اهمیت موضوع معاد می باشد.

دوره تربیت تعالی ناحیه با حضور مسئولین شعب نمایندگی و مسئولین نظارت و تایید صلاحیت پایگاههای مقاومت بسیج ناحیه سرپل ذهاب در حسینیه سپاه این ناحیه  با هدف آشنایی و پذیرش حاکمیت اسلامی و ضرورت اعتقاد به معاد در جامعه اسلامی برگزار گردید.

امام جمعه شهرستان سرپل ذهاب در این نشست توجه به معاد را یک امر لازم و ضروری دانست و گفت : بالغ بر یک سوم آیات قران به مسئله معاد اشاره می کند و این نشان دهنده اهمیت موضوع معاد می باشد ومی توان گفت هیچ سوره ایی در قران مجید وجود ندارد که آیه ایی در مورد معاد نداشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین مجید صفدری معاد را بازگشت دوباره و زنده شدن  انسانها برای رسیدگی به اعمال در روز قیامت دانست.

وی وجود انسانها را ابدی دانست و گفت : خداوند در ابتدای خلقت عالم و تمام موجودات در آن را از عدم ساخته است بنابراین خلقت دوباره انسانها برای خداوند امری سخت و امکان ناپذیر نمی باشد.

ایشان در ادامه یک سری از آیات قران را مربوط به شناخت بهشت و جهنم دانست و ادامه داد : این سری آیات درک بهشت و جهنم را تا حدودی برای انسانها امکان پذیر می کند.

صفدری در ادامه گفت : کسانی که در دنیا به معاد و قیامت اعتقادی نداشته باشند در حقیقت بعد از مرگ ابدیت را از دست داده اند و دیگر هیچ فرصتی برای بازگشت به دنیا و جبران گناهها را نخواهند داشت و روز قیامت برای این دسته از افراد روز پشیمانی می باشد.

وی سابقون را در روز قیامت جزء برترین انسانها دانست و گفت : این گروه از انسانها کسانی می باشند که در دنیا به صورت الگو و اسوه برای بشریت بوده اند و حق را بدون هیچ کم و کاستی قبول کرده اند.

ایشان ملاک پاداش انسانها را در روز قیامت اعمال آنها دانست و خاطرنشان کرد : این اعمال به نیت آنها بستگی دارد ، چرا که خداوند از نهان و آشکار انسانها آگاه می باشد.

صفدری جایگاه ریاکاران را در روز قیامت از جایگاه کافران و منافقین بدتر دانست و افزود : ریاکاران کسانی هستند که تا حدودی از علم به خوبی ها آگاهی دارند و بر همین اساس است که به خوبی تظاهر می کنند.

Picture 016 Picture 009 Picture 014 Picture 005 Picture 004 Picture 006 Picture 015 Picture 003