پایگاه خبری تحلیلی بازی دراز ۰۵:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷

پیگیری مشکلات احداث شهرک مشاغل آلاینده

بازی دراز 1404/ نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در جلسه ایی با حضور مسئولان و روسای برخی از ادارات و نمایندگان اصنافشهرستان سرپل ذهاب  خواستار تسریع در انجام امورات لازم در خصوص شهرک مشاغل آلاینده شد.

در جهت پیگیری امورات شهرک مشاغل آلاینده جلسه ای با حضور نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ، فرماندار ، مسئولان ادارات مربوطه و سایر اعضاء در فرمانداری شهرستان سرپل ذهاب برگزار شد.

در این جلسه فرماندار شهرستان سرپل ذهاب با اشاره به برنامه ها و جلسات برگزار شده در سنوات گذشته به اقدامات و مشکلات این شهرک اشاره کرد و اظهار داشت : با برگزاری جلسه ایی در دی ماه سال 87 و تصویب مصوباتی تا حدودی برنامه ریزی هایی انجام و در دومین جلسه با حضور فرماندار وقت در اردیبهشت سال 89 مصوبات جدیدی تصویب که برخی از آنها عملی گردید.

میرزا مراد پیرو در همین راستا افزود : در اوایل سال 90 با حضور وزیر وقت امور اقتصاد و دارایی کلنگ زنی مجتمع مشاغل آلاینده انجام و 18 هکتار زمین در این خصوص خریداری و به تملک شهرداری رسید و بعد از بلوک بندی تعداد 603 واحد به کسانی که دارای شرایط لازم بودند  تحویل داده شد.

احداث 30 درصد از واحدها ، شن ریزی و آماده شدن خیابانها ، تکمیل انشعاب برق، در دست اقدام قرار گرفتن انشعاب آب و فاضلاب و خط تلفن و برنامه ریزی های انجام شده برای انجام گاز کشی برخی از اقدامات بود که پیرو در ادامه به آنها اشاره کرد.

وی در پایان افزود : با انجام پیگیریهای لازم و برگزاری جلسات متعدد در استان مصوب گردید که وامهایی درسه بانک رفاه ، سپه و تجارت در اختیار اعضاء قرار گیرد.

دکتر فتح الله حسینی نیز نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در ادامه ضمن ابراز نارضایتی ازروند اجرای شهرک مشاغل آلاینده شهرستان  ، خواستار تسریع در امورات شد و افزود : یکی از وظایف مهم مسئولان خدمات رسانی به مردم می باشد و نباید در انجام این وظایف هیچگونه خلل و کوتاهی صورت گیرد.

وی در ادامه مشکلات این شهرک را بررسی کرد و به رفع و رسیدگی کامل آنها تاکید نمود.

لازم به ذکر است در پایان جلسه مصوبات زیر به تصویب رسید:

1-    تعداد 200 فقره وام به مبلغ 150 میلیون ریال با سود 15 درصد و باز پرداخت 60 ماهه از تاریخ 20/1/1393 در بانک سپه در اختیار اعضاء قرار گیرد.

2-    مصوب گردید که جلسه ایی با حضور مسئولان بانکهای صادرات ، تجارت ، رفاه ، کارگران و ملی در محل فرمانداری برگزار شود و تعداد 403 فقره وام با شرایط ذکر شده در اختیار اعضاء قرار گیرد.

3-    مقرر گردید پس از مشخص شدن لیست افراد معرفی شده به بانکهای عامل جهت دریافت وام (تا تاریخ 20/1/1393 ) توسط ریاست محترم بانک مربوطه معرفی گردد که باید ظرف مدت یک ماه نسبت به تشکیل و تکمیل پرونده و دریافت وام اقدام نمایند .

4-    مقرر گردید با توجه به مشکلات افراد وام گیرنده جهت تشکیل و تکمیل و دریافت وام به کرمانشاه توسط فرمانداری با مدیران عامل بانکها ی سپه ،ملی ،تجارت ،و رفاه کارگران در استان مکاتبه گردد که تمام مراحل اداری دریافت وامهای مذکور در شهرستان انجام گیرد .

5-    شهرداری میبایست پس از وصول طرحها و بر آورد موضوع بند پنجم با احتساب 50 درصد از محل اعتبارات داخلی نسبت به اخذ مجوزهای قانونی از طریق ترک تشریفات و واگذاری کار به شرکت آب و فاضلاب جهت اجراء اقدام نماید .

6-    فرمانداری میبایست برابر بند 26 صورتجلسه مورخ 6/8/91 شورای اداری شهرستان که با حضور استانداری محترم وقت به تصویب رسیده است نسبت به مکاتبه و پیگیری از طریق استانداری و نماینده محترم حوزه انتخابیه جهت تامین اعتبار 50 درصد طرح موضوع بند پنجم از محل اعتبارات استانی اقدام نماید .

 Picture 830 Picture 007 Picture 009 Picture 018 Picture 021 Picture 025 Picture 027 Picture 810 Picture 812 Picture 815 Picture 820 Picture 821