محققان می گویند مادرانی که شش هفته قبل از لقاح از مولتی ویتامین ها و مکمل های ویتامینی استفاده می کنند، یک سوم بیشتر از دیگر مادران در خطر سقط جنین قرار دارند.
تحقیقات دانشمندان نشان می دهد زنانی که برای باردار شدن تلاش می کنند و هم زمان از قرص های مولتی ویتامین استفاده می کنند، در خطر سقط جنین قرار دارند. دانشمندان با بررسی35هزار زن دریافتند، مصرف قرص های مولتی ویتامین به صورت منظم در شش هفته قبل از لقاح، تا32 درصد احتمال سقط جنین را افزایش می دهد.
به گفته کارشناسان، میلیون ها زن در سراسر جهان از مکمل ها و قرص های مولتی ویتامین برای افزایش قوای جسمی و منابع حیاتی ویتامین ها و مواد معدنی بدن استفاده می کنند، تا بدین ترتیب شانس خود را برای بارداری موفق افزایش دهند.
به گفته دانشمندان، این یافته جدید نگرانی هایی را در مورد مصرف مولتی ویتامین ها به وجود می آورد؛ اما هنوز دلیل اینکه چرا مولتی ویتامین موجب سقط جنین می شود مشخص نیست.
این مطالعه که بزرگترین تحقیق در نوع خود به حساب می آید روی مادران دانمارکی متمرکز شده و توسط دانشمندان دانشگاه جنوب دانمارک، آرهوس و پیتسبورگ در آمریکا انجام شد.
به گفته محققان مصرف مکمل های ویتامینی یا مولتی ویتامین همواره به زنان توصیه می شود، اما با توجه به بررسی های انجام شده در شش هفته قبل از بارداری نباید از آنها استفاده کرد. محققان می گویند برای شناسایی دلیل افزایش خطر سقط جنین با مصرف مولتی ویتامین ها مطالعات بیشتری مورد نیاز است.
آخرین مطالب
- ■ویژهبرنامه «سهشنبههای مهدوی» به مناسبت روز مباهله در حرم مطهر احمد بن اسحاق(ره) برگزار شد
- ■کشف دهها کارت بانکی در بازرسی سرزده از یک نانوایی در سرپلذهاب / واحد متخلف جریمه شد
- ■۵۰ هکتار از مزارع منابع طبیعی منطقه تیلهکو و چفته طعمه حریق شد.
- ■پلمپ بنگاه معاملات ملکی فاقد مجوز در سرپلذهاب با دستور دادستان
- ■بازگشت دو پرنده شکاری به آسمان طبیعت سرپلذهاب پس از درمان و مراقبت
- ■تأکید مسئولان سرپلذهاب بر حمایت از محیطبانان و حفاظت از زیستگاه آهوی ایرانی در قراویز
- ■با بنگاههای معاملات ملکی متخلف برخورد قانونی میشود
- ■کشف و ضبط ۱۵ رشته تور زندهگیری پرندگان و یک قطعه کبک شکارشده در سرپلذهاب
- ■هماکنون؛ موج نود و نهم حضور کودکان و نوجوانان سرپلذهاب در میدان حماسه
- ■نود و نهمین شب حضور؛ خیابانهای سرپلذهاب همچنان صحنه همدلی و ایستادگی
پربازدیدترین ها
- ■غدیرِ ولایت و «نحن المنتقمون»؛ تجلی حماسه، بصیرت و عهد ماندگار مردم سرپلذهاب
- ■برگزاری دوره آموزش اسلحهشناسی برای نمازگزاران در مصلای نماز جمعه سرپلذهاب
- ■تجلیل از زوجهای جوان سرپلذهابی در اجتماع مردمی «نحن المنتقمون» همزمان با عید غدیر
- ■از غدیر تا مقاومت؛ خروش مردم سرپلذهاب در شب نود و ششم «نحن المنتقمون»
- ■امام جمعه سرپلذهاب: دشمن در جنگ ترکیبی به دنبال کاهش تابآوری مردم و ایجاد خطای محاسباتی در مسئولان است
- ■گزارش تصویری | اقامه نماز جمعه سرپلذهاب به امامت حجتالاسلام ساداتی
- ■دههنودیهای سرپلذهاب؛ وارثان غدیر و پرچمداران فردای انقلاب
- ■خرید ۲۷ هزار تن گندم از کشاورزان کرمانشاه؛ نظارت میدانی بر مراکز خرید تضمینی در مناطق گرمسیری
- ■وارثان بازیدراز به میدان آمدند؛ کودکان و نوجوانان در مسیر دفاع از آرمانها
- ■آغاز برداشت چغندر قند پاییزه در سرپلذهاب
- ■از بازیدراز تا امروز؛ حماسه مردم سرپلذهاب پایان ندارد
- ■هماکنون؛ موج نود و نهم حضور کودکان و نوجوانان سرپلذهاب در میدان حماسه
- ■قابهایی از تکریم خانوادههای شهدا و ایثارگران در سرپلذهاب
- ■آغاز برداشت چغندر قند پاییزه در سرپلذهاب؛ تولید ۳۵۰ هزار تن محصول از ۵۸۰۰ هکتار اراضی
- ■غرش موتورهای غیرت در دیار بازیدراز؛ نود و هشتمین کاروان خودرویی مردمی برگزار شد
- ■رشادتهای ارتش در جنگ رمضان برگ زرینی از افتخار آفرینی لشکر ۸۱ زرهی کرمانشاه است.
- ■تعیینتکلیف کشت تابستانه و ساماندهی زیرساختهای آب و خاک در اولویت مدیریت شهرستان قرار دارد.
- ■نود و نهمین شب حضور؛ خیابانهای سرپلذهاب همچنان صحنه همدلی و ایستادگی
- ■شهردار سرپلذهاب: شکستگی لوله آب مقابل اداره گاز ارتباطی به شهرداری ندارد
- ■سرپلذهاب میزبان آیین تجلیل از خانوادههای معظم شهدا و ایثارگران شد
مکملی که خطر سقط جنین را افزایش می دهد
میلیون ها زن در سراسر جهان از مکمل ها و قرص های مولتی ویتامین برای افزایش قوای جسمی و منابع حیاتی ویتامین ها و مواد معدنی بدن استفاده می کنند.
