پربازدیدترین ها

سرویس: ویژه کد خبر: 12683 ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶

متن نامه نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی به وزیر محترم آموزش و پرورش در خصوص رفع بخشی از مشکلات فرهنگیان

 متن نامه نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی به وزیر محترم آموزش و پرورش در خصوص رفع بخشی از مشکلات فرهنگیان
با توجه به تماس ها و مکاتبات فرهنگیان حوزه انتخابیه در خصوص مناطق توسعه یافته و کمتر توسعه یافته، بدی آب و هوا و . . . جهت چاره اندیشی و و رفع آن، نامه ای به شرح ذیل از طرف نماینده محترم حوزه انتخابیه تقدیم وزیر محترم آموزش و پرورش گردید 80643131-3928236

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای دکتر حاجی بابائی وزیر محترم آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران

با سلام و احترام

به استحضار می رساند با توجه به اهمیت و جایگاه نظام تعلیم و تربیت در میان جامعه و میزان تأثیرگذاری فرهنگیان در تحولات مختلف، در زمان صدارت حضرتعالی و دولت محترم در این نهاد و جایگاه خطیر اقدامات خوبی از جمله: سند تحول بنیادین، اجرای نظام 3-3-6  و . . . جنبه عملی به خود گرفت لذا با توجه به نامگذاری سال 1392 توسط مقام معظم رهبری به سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی و . . . .   با توجه به تماس ها و مکاتبات فرهنگیان حوزه انتخابیه در خصوص برخي مسائل و مشكلات جهت چاره اندیشی و و رفع آن، مواردی به شرح ذیل محضرتان تقدیم می گردد:

1-    با توجه به وضعیت منطقه در تقسیم روستاهای کمتر توسعه یافته و محروم متأسفانه نگاه منطقی به آن نشده است به عنوان مثال در شهرستان سرپل ذهاب روستایی با فاصله 100 متر از شهر مشمول مناطق کمتر توسعه یافته،در حالی که روستای دیگری در شهرستان با فاصله 35 کیلومتری جاده ناهموار، دور افتاده و با کمترین امکانات شامل کمتر توسعه یافته نگردیده است به گونه ای که با کوچکترین بررسی نقص و اشکال آن کاملاً مشخص است.

2-    در احکام کارگزینی متأسفانه میان شهر و روستا و به خصوص توسعه یافته و کمتر توسعه یافته شاهد تفاوت ریالی 250 تا 500 هزار تومانی هستیم که باعث نگرانی بسیاری از معلمان گردیده است.

3-    با توجه به تفاوت ریالی احکام کارگزینی کارکنان اداری و آموزشی و تقلیل میزان اضافه کاری اداری نه تنها هیچ کس تمایلی به کار در ادارات ندارد بلکه ادارات هر روزه با کم کاری و عدم علاقه به کار کارکنان اداری مواجه هستند.

4-    مهم ترین مورد که می تواند هشدار باشی برای مسئولین و تصمیم گیران و تصمیم سازان باشد این است که با توجه به اختلاف ریالی میان کارکنان اداری و آموزشی و حتی شهر و روستا و روستاهای توسعه یافته و کمتر توسعه یافته متأسفانه اکثر همکاران با تجربه و موفق در سازماندهی به روستاها(با دانش آموزان کمتر) رفته و درمدارس شهری نیروهای تازه کار و کم تجربه حضور پیدا می کنند که این هم از لحاظ پرورشی و هم از لحاظ آموزشی زنگ خطری جدّی به حساب می آید و می طلبد در این خصوص تجدید نظر صورت گیرد وگرنه در آینده آسیب های آن نظام آموزشی را دچار اختلال می نماید.

5-    با توجه به تشخیص درست و اقدام منطقی در خصوص رفاه اجتماعی و صدور کارت های طلایی متأسفانه به دلیل عدم پرداخت سهم دولت و وزارت در ماههای پایانی سال 92 بسیاری از فرهنگیان به ادارات مراجعه و انصراف خود را اعلام می دارند.

6-    بیشترین ابهام و سئوال متوجه مرجع و نهاد مسئول توزیع مناطق و روستای کمتر توسعه یافته و توسعه یافته و کیفیت و چگونگی تشخیص آن است چرا که در استان کرمانشاه شهرستان ها و مناطق خوش آب و هوایی وجود دارند که فاصله آن ها با مرکز استان کم است و مواردی مانند گرمی آب و هوا، دوری راه، بارش ریزگردها و غبار محلی و . . . ندارند اما شهر و تمامی روستاهای آن شهر مشمول کمتر توسعه یافته هستند ولی شهرستان های قصرشیرین، سرپل ذهاب ، گیلانغرب و . . . با توجه به محرومیت های منطقه، مشکلات ناشی از خرابی های روحی و روانی جنگ، مرزی بودن، گرمی آب و هوا خصوصاً در 7 ماه از سال، کمبود امکانات آموزشی، رفاهی و درمانی،مشکلات ناشی از نزول همیشگی ریزگردها ، دوری از مرکز استان و . . . می بایست که تمامی شهر و روستاهای این مناطق به عنوان کمتر توسعه یافته منظور می شد.لذا این آسیب ها و مشکلات را به راحتی با اعزام اکیپی از افراد منصف و کارشناسان می توان رصد و جمع بندی نمود و تسهیلاتی برای فرهنگیان این حوزه منظور گردد تا با آسودگی خاطر بیشتری به فعالیت های آموزشی و پرورشی بپردازند. در غیر این صورت نه تنها اجرای عدالت در این خصوص مورد شک و تردید قرار می گیرد بلکه اجحاف در حق فرهنگیان و کارمندان این مناطق صورت پذیرفته است.