آخرین مطالب
- ■اعلام زمان واریز یارانه دهک اول تا سوم
- ■وام اشتغال ۱۵۰میلیون تا ۴ میلیارد شد
- ■شناسایی ۳۰۰ تور گردشگری غیر مجاز در کرمانشاه
- ■کرمانشاه میزبان مسابقات بینالمللی کاراته میشود
- ■پیشروی روسیه در جبهه شمال و بازی سرزنش اوکراین
- ■پوتین پنجشنبه به چین میرود
- ■واکنش آمریکا به توافق ایران و هند در چابهار
- ■یحیی سریع: در صورت ورود زمینی آمریکا آماده نبرد هستیم
- ■استعفای یک سرگرد ارتش آمریکا به دلیل حمایت کشورش از رژیم صهیونیستی
- ■دوحه: مذاکرات تبادل اسرا در حالت رکود قرار دارد
پربازدیدترین ها
- ■ملت ایران طلایهداران فرهنگ مقاومت هستند
- ■ایجاد فضایی امیدبخش با عملیات «وعده صادق»
- ■نارضایتی سرپلذهابیها از کیفیت پایین آسفالت معابر
- ■نقش تاریخی شهید پیچک در عملیات غرورآفرین بازیدراز
- ■زمان واریز مرحله سوم سود سهام عدالت
- ■برگزاری جشن میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر در شهرستان
- ■برگزاری مراسم میلاد حضرتمعصومه (س) و روزدختر در سرپلذهاب
- ■برگزاری جلسه شورای آرد و نان شهرستان
- ■این بیماری را با مشکلات گوارشی اشتباه نگیرید
- ■توصیه رهبری به قاریان برای انتقال مفاهیم قرآن
- ■الگوی تعالی دختران یک نیاز مهم برای تربیت فرزندان در کشور است / گفتمان انقلاب اسلامی در حال صدور و گسترش در جهان است
- ■برگزاری جلسه شورای اداری شهرستان
- ■برگزاری جشن بزرگ میلاد حضرت معصومه (س) و روز دختر در سرپلذهاب
- ■دستگیری ضاربین دو فقره نزاع در شهرستان
- ■بررسی مسائل و مشکلات پروژههای نیمهکاره در شهرستان و تخصیص اعتبارات لازم در سالجاری
- ■جدول نتایج انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی به تفکیک رای، حوزههای انتخابیه و گرایش
- ■هوای کرمانشاه بارانی میشود
- ■دلار آرام شد، قیمت دام زنده کاهشی
- ■آتش به جان مراتع شهرستان افتاد / طعمه حریق شدن بیش از ۳هکتار از منابع طبیعی شهرستان
- ■متقاضیان برای خرید تایر "کد پیش ثبتنام" را اخذ کنند/ عرضه منوط به موجودی در فروشگاه
کاهش شاخص «تلفات رانندگی به ۱۰ هزار خودرو» در ایران/ تحقق اهداف برنامه
رئیس سازمان راهداری با بیان اینکه شاخص تلفات رانندگی به ۱۰ هزار وسیله نقلیه در ایران 8.2 است و نشان از کاهش سوانح رانندگی دارد، گفت: هدف برنامه کاهش سالانه ۱۰ درصدی تصادفات است که در سال 90 و 91 سوانح به طور متوسط ۹ درصد کم شد.
شهریار افندیزاده اظهار داشت: از 11 می 2011 تا سال 2020 آغاز دهه ایمنی در دنیا نامگذاری شده است؛ از ششم تا دوازدهم می هر سال مصادف با 16 تا 22 اردیبهشت ماه به عنوان «هفته بینالمللی ایمنی راهها با اولویت عابران پیاده» نامگذاری شده که امسال دومین سالگرد این موضوع است.
وی تصریح کرد: براساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، در سال 1990 میلادی تصادفات رانندگی نهمین عامل مرگ و میر در دنیا بوده است که پیشبینی این سازمان نشان میدهد تصادفات رانندگی در سال 2020 سومین عامل مرگ زودهنگام در جهان خواهد بود.
افندیزاده یادآور شد: ایمنی سیر نیازمند «توسعه مدیریت» و «بهبود اجزاء سیستم یکپارچه ایمنی راهها» است که طبیعتاً شامل منابع تأمین بودجه ایمنی راهها، طراحی و ساخت راههای ایمن جدید، مقررات ایمنی و ترافیکی، تعیین جرایم بازدارنده، عملیات امداد و اورژانس، مطالعات ایمنی راهها، تبلیغات و آموزشهای همگانی، بهبود راههای موجود، بهبود سیستم ثبت و پردازش اطلاعات، هماهنگی و مدیریت توسط شوراها و کمیسیونهای ایمنی، آموزش ایمنی کودکان و نوجوانان، استانداردهای وسایل نقلیه و چند موضوع دیگر است.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: در ایران نیز سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای به عنوان متولی جادهها، از سالهای گذشته تاکنون تلاش کرده است نسبت به کاهش تلفات و تصادفات رانندگی در جادههای برونشهری فعالیتهایی را انجام دهد.
افندیزاده تصریح کرد: در کشور ایران در سال 1380 تعداد 19 هزار و 727 نفر در سوانح رانندگی برونشهری و درونشهری جان باختند که این روند رو به رشد تا سال 1384 ادامه یافت و به 27 هزار و 755 نفر رسید.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای با بیان اینکه از آن تاریخ تلاش بسزایی برای کاهش سوانح رانندگی انجام شد، اضافه کرد: در سال 91 این رقم به 19 هزار و 89 نفر کاهش یافت که کمتر از سال 80 بود و این درحالی است که تعداد خودروها و میزان راهها افزایش یافته است.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: امروزه حدود 26 میلیون وسیله نقلیه موتوری اعم از موتورسیکلتها و خودروها در کشور وجود دارد ضمن آنکه بیش از 200 هزار کیلومتر انواع راهها داریم.
افندیزاده تصریح کرد: 70 درصد سوانح رانندگی در جادههای برونشهری و روستایی رخ داده است و 30 درصد در جادههای درونشهری بوده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در جهان دو شاخص عمده داریم توضیح داد: منظور از «شاخص مالکیت» شاخص تلفات رانندگی به 10 هزار وسیله نقلیه است که در ایران این رقم 8.2 است که نشان از کاهش دارد همچنین شاخص دوم «شاخص تعداد تلفات رانندگی به یکصدهزار نفر جمعیت» است که این رقم در ایران حدود 18 درصد است.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای افزود: در سال 91 شاخص تلفات رانندگی به 10 هزار وسیله از 8.3 به 7.3 کاهش یافته است و شاخص مربوط به تلفات رانندگی به 100 هزار نفر جمعیت در ایران 24.8 است و این نسبت به آمار گذشته مطلوب است.
معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: در سال 91، حدود 5 درصد کاهش سوانح رانندگی نسبت به سال 90 داشتیم که تمامی ارگانهای دستاندرکار جاده در این امر فعالیت داشتند.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای اظهار داشت: به هر حال اگر روند افزایش تصادفات از سال 84 ادامه مییافت با رشد 10 درصدی سوانح رانندگی در سالهای جاری مواجه بودیم و تعداد تلفات سوانح رانندگی در شرایط فعلی به حدود 51 هزار و 650 کشته در سال میرسید.
وی ادامه داد: اما از سال 84 این روند افزایشی متوقف شد و هر سال کاهش یافت و سال 91 به 19 هزار و 89 نفر کشته در سال رسید البته یک نفر کشته هم در سوانح رانندگی رقم بالایی است که باید تلاش کرد در راستای حفظ جان مسافران جادهای این رقم کاهش یابد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه مردم خود مهمترین عامل در کنترل سوانح رانندگی هستند، گفت: طبق قانون برنامه پنجم، کاهش 10 درصدی سوانح رانندگی وظیفه دولت است که در سال 90 و 91 به طور متوسط رقم 9 درصد کاهش محقق شد.