دو روز گذشته که پیش نویس تحریم های جدید علیه ایران در سنای آمریکا بدون رای مخالف به تصویب رسید ظاهر امر از یک اجماع داخلی در ایالات متحده علیه جمهوری اسلامی خبر می داد.
«باب منندز» دمکرات و «مارک کرک» جمهوریخواه سناتورهای طراح تحریمها علیه ایران هستند که بسته جدید را منجر به فشار بیشتر بر اقتصاد ایران و قانع کردن این کشور برای گفتوگو درباره برنامه هستهایش دانسته اند اما کاخ سفید بلافاصله پس از تصویب تحریم های جدید و اظهار نظر سناتورها با ارسال ایمیلی به لیدرهای دمکرات مجلس سنا مخالفت قاطع خود را با بسته تحریمی جدید اعلام کرد.
کاخ سفید در پیام ارسالی خود محتویات بسته جدید تحریمی علیه ایران را ناکارآمد و در خلاف جهت اهداف بسته های سابق قلمداد کرده است، مخالفتی از سوی کاخ سفید که می توان دلیل آنرا در 3 محور خلاصه کرد:
1.کاخ سفید تحریم های جدید را در جهت فشار بر ایران برای کوتاه آمدن از مواضع هسته ای کارآمد نمی داند و دلیل این ادعا را بندی از بسته تحریمی جدید مبنی بر احتمال تحریم اشخاص حقیقی و حقوقی که به پرونده هسته ایران مرتبط نیستند، عنوان می کند.
2.کاخ سفید تحریم های جدید را در شرایط فعلی به عنوان مانعی برای احتمال مذاکره رو در رو و رایزنی های دیپلماتیک با ایران قلمداد کرده است.
3.کاخ سفید اجرای بند هایی از تحریمها مثل تهیه گزارش هایی از رفت و آمد کشتیها در بنادر ایران را مستلزم صرف وقت و هزینه بسیار زیاد نهادهای اطلاعاتی آمریکا و مأمورین آمریکایی دانسته است و آن را در شرایط فعلی آمریکا خارج از توان دولت قلمداد کرده است.
دلایلی که اوباما با استناد به آنها ممکن است تحریم های جدید علیه ایران را وتو کند از جهاتی قابل بررسی است:
اولا این نخستین باری نیست که رئیس جمهور آمریکا پیش نویس تحریم هایی علیه ایران را امضا می کند که در آن اشخاص حقیقی و حقوقس غیر مرتبط با پرونده هسته ایران متضرر می شوند و اساسا آوردن این توجیه از سوی کاخ سفید دستاویزی مضحک است. تحریم ها علیه ایران به اذعان بسیاری از مقامات آمریکایی و اروپایی مستقیما بر مردم ایران تأثیر گذار است و در مواردی که سران غرب اصول حفاظت گفتار دیپلماتیک را رعایت نکرده و منویات درونی خود را بروز داده اند صراحتا هدف از تحریم ها را فشار به ملت ایران عنوان کرده اند.
پس باید دلیل مخالفت کاخ سفید با این بند را در جای دیگر جستجو کرد و آن هم تأثیر وارونه این بخش از اهداف تحریم هاست که به جای قانع کردن ملت ایران به کوتاه آمدن از مواضعشان، آنها را در ادامه راه مصمم تر کرده و پیشرفت ها و پیروزی ها متعدد ایران تحریمها را در چشم مردم ناتوان جلوه داده است.
دلیل دوم کاخ سفید مبنی بر ممانعت تحریم ها از مذاکره رو در رو با ایران نیز حاوی نکات جالب توجهی است.
دولت اوباما به وضوح به شکست سیاست های خصمانه علیه جمهوری اسلامی اعتراف کرده و راه حل برون رفت از اوضاع نابسامان سیاست خارجی آمریکا را در متوسل شدن به ایران و مذاکره با جمهوری اسلامی می داند که این موضوع شاید مهمترین پالس دریافتی از اختلاف نظر کاخ سفید با سنا باشد.
دلیل سوم اوباما برای موافقت نکردن با سنا در اعمال تحریم جدید نیز اوضاع نابسامان داخلی آمریکا از ابعاد مختلف سیاسی و اقتصادی را نمایان می کند.
اوباما صراحتا از ناتوانی آمریکا در اجرای برخی از بند های بسته تحریمی سنا علیه ایران سخن به میان آورده و صرف وقت و هزینه بیشتر از سوی نهادهای اطلاعاتی آمریکا و مأمورین این کشور در مواردی چون تهیه گزارش از رفت و آمد کشتیها در بنادر ایران را خارج از توان کاخ سفید می داند.
به هر حال نا توانی آمریکا در حل بحران های سیاست خارجی خود بدون خواست ایران، تمایل و نیاز شدید امریکا به مذاکره با جمهوری اسلامی برای خروج از بی آبرویی دیپلماتیک و جالب تر ناتوانی آمریکا در اجرای تحریمها همه و همه دلایلی است که باعث شده تحریمها به جای فشار بر ملت ایران به کلید واژه اختلاف در ایالات متحده تبدیل شود.
آخرین مطالب
- ■امام جمعه جدید سرپلذهاب آغاز بکار کرد
- ■دستهروی باشکوه هیئت عزاداری صاحبالزمان(عج) تا حرم مطهر احمد بن اسحاق(ره)
- ■تجلیل از ۱۰۰ خانواده معظم شهدا در اسلامآبادغرب و ماهیدشت با حضور مسئولان ملی و استانی
- ■رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس: حل مشکلات معیشتی و درمانی ایثارگران اولویت جدی مجلس و دولت است
- ■رئیس دادگستری سرپلذهاب: ۵۲ درصد پروندهها با صلح و سازش مختومه میشود
- ■مراسم عزاداری هشتمین شب ماه محرم در جوار حرم مطهر احمد بن اسحاق(ره) برگزار شد
- ■دادستان سرپلذهاب: رضایت مردم از عملکرد دادگستری نتیجه تلاش شبانهروزی مجموعه قضایی است
- ■فرماندار کرمانشاه: مقاومت ملت ایران در جنگ ۱۲ روزه، محاسبات دشمن را بر هم زد
- ■حجتالاسلام حسین سلیمی به عنوان امام جمعه سرپلذهاب منصوب شد
- ■دیدار مسئولان قضایی سرپلذهاب با امام جمعه؛ آغاز هفته قوه قضاییه با تأکید بر عدالت و خدمت
پربازدیدترین ها
- ■طنین «روله لای لای، علی لای لای» در سرپلذهاب؛ اشک و عشق مادران حسینی در جوار حرم احمد ابن اسحاق(ره)
- ■همنوایی مادران سرپلذهاب با نالههای رباب(س)؛ اجتماع باشکوه شیرخوارگان حسینی در حرم احمد بن اسحاق(ع)
- ■پنجم محرم؛ طنین «یا حسین(ع)» در جوار حرم مطهر احمد بن اسحاق(ره) سرپلذهاب
- ■امام جمعه موقت سرپلذهاب: ملت ایران با تبعیت از رهبری و حفظ وحدت، از حقوق خود کوتاه نخواهد آمد
- ■حضور پرشور مردم سرپلذهاب در آیین عبادی ـ سیاسی نماز جمعه
- ■فرمانده تیپ ۷۱ ابوذر در یادواره شهدای جنگ ۱۲ روزه و جنگ رمضان: ملت ایران هرگز در برابر زورگویان سر فرود نخواهد آورد
- ■بازدید سرزده دادستان و تعزیرات از جایگاههای سوخت سرپلذهاب؛ برخورد قاطع با متخلفان
- ■گهوارههای حسینی به حرکت درآمدند؛ حماسه مادران سرپلذهاب در سوگ ششماهه کربلا
- ■سرپلذهاب میزبان یادواره شهدای جنگ ۱۲ روزه و جنگ رمضان؛ تجدید میثاق با راه شهیدان مقاومت
- ■تعریض محور زرینجوب به گلمکبود با اعتبار نزدیک به ۲۰۰ میلیارد تومان وارد فاز اجرایی شد.
- ■شب پنجم محرم به نام حضرت زهیر(ع)؛ نوای «لبیک یا حسین(ع)» در مسجد صاحبالزمان(عج) سرپلذهاب طنینانداز شد
- ■بازگشایی رسمی مرز تیلهکو ۱۵ تیرماه با حضور استاندار کرمانشاه انجام میشود.
- ■اجرای ۳۶۱ طرح اشتغالزایی برای مددجویان کمیته امداد سرپلذهاب با پرداخت ۷۲ میلیارد تومان تسهیلات
- ■شب حضرت قاسم(ع) در سرپلذهاب؛ تجدید میثاق نوجوانان حسینی با مکتب عاشورا
- ■مدیر مرکز افق حرم احمد بن اسحاق(ره): محرم، میدان بصیرت، ولایتمداری و ایستادگی در برابر ظلم است
- ■مراسم عزاداری شب ششم محرم در هیئت لثارات الحسین(ع)
- ■بیشترین آسفالت راههای استان در سرپلذهاب اجرا شده است/ بازدید فرماندار از سه قطعه پروژه راهسازی شهرستان
- ■امام جمعه سرپلذهاب: سوگواره «احلی من العسل» الگوی تربیتی نوجوانان در مکتب عاشورا است
- ■امام جمعه سرپلذهاب: هفته قوه قضائیه فرصتی برای تبیین خدمات دستگاه عدالت است
- ■سوگواره «احلی من العسل» با حضور نوجوانان حسینی در حرم احمدبن اسحاق(ره) سرپلذهاب برگزار شد
دلایل اختلاف نظر شدید سنا و کاخ سفید در اعمال تحریم های جدید علیه ایران/ اوباما: اجرای تحریم های جدید از توان ایالات متحده خارج است/ تحریم؛ کلید واژه اختلاف در آمریکا
تحریم های جدید علیه ایران که با هدف فشار بیشتر به جمهوری اسلامی برای عدول از حقوق قانونی خود در اوائل هفته جاری در سنای امریکا به تصویب رسید به کلید واژه اختلاف در ایالات متحده تبدیل شده و ابعاد مختلف ناتوانی کاخ سفید از اجرای تحریم های جدید علیه ایران را نمایان کرده است.
دو روز گذشته که پیش نویس تحریم های جدید علیه ایران در سنای آمریکا بدون رای مخالف به تصویب رسید ظاهر امر از یک اجماع داخلی در ایالات متحده علیه جمهوری اسلامی خبر می داد.
«باب منندز» دمکرات و «مارک کرک» جمهوریخواه سناتورهای طراح تحریمها علیه ایران هستند که بسته جدید را منجر به فشار بیشتر بر اقتصاد ایران و قانع کردن این کشور برای گفتوگو درباره برنامه هستهایش دانسته اند اما کاخ سفید بلافاصله پس از تصویب تحریم های جدید و اظهار نظر سناتورها با ارسال ایمیلی به لیدرهای دمکرات مجلس سنا مخالفت قاطع خود را با بسته تحریمی جدید اعلام کرد.
کاخ سفید در پیام ارسالی خود محتویات بسته جدید تحریمی علیه ایران را ناکارآمد و در خلاف جهت اهداف بسته های سابق قلمداد کرده است، مخالفتی از سوی کاخ سفید که می توان دلیل آنرا در 3 محور خلاصه کرد:
1.کاخ سفید تحریم های جدید را در جهت فشار بر ایران برای کوتاه آمدن از مواضع هسته ای کارآمد نمی داند و دلیل این ادعا را بندی از بسته تحریمی جدید مبنی بر احتمال تحریم اشخاص حقیقی و حقوقی که به پرونده هسته ایران مرتبط نیستند، عنوان می کند.
2.کاخ سفید تحریم های جدید را در شرایط فعلی به عنوان مانعی برای احتمال مذاکره رو در رو و رایزنی های دیپلماتیک با ایران قلمداد کرده است.
3.کاخ سفید اجرای بند هایی از تحریمها مثل تهیه گزارش هایی از رفت و آمد کشتیها در بنادر ایران را مستلزم صرف وقت و هزینه بسیار زیاد نهادهای اطلاعاتی آمریکا و مأمورین آمریکایی دانسته است و آن را در شرایط فعلی آمریکا خارج از توان دولت قلمداد کرده است.
دلایلی که اوباما با استناد به آنها ممکن است تحریم های جدید علیه ایران را وتو کند از جهاتی قابل بررسی است:
اولا این نخستین باری نیست که رئیس جمهور آمریکا پیش نویس تحریم هایی علیه ایران را امضا می کند که در آن اشخاص حقیقی و حقوقس غیر مرتبط با پرونده هسته ایران متضرر می شوند و اساسا آوردن این توجیه از سوی کاخ سفید دستاویزی مضحک است. تحریم ها علیه ایران به اذعان بسیاری از مقامات آمریکایی و اروپایی مستقیما بر مردم ایران تأثیر گذار است و در مواردی که سران غرب اصول حفاظت گفتار دیپلماتیک را رعایت نکرده و منویات درونی خود را بروز داده اند صراحتا هدف از تحریم ها را فشار به ملت ایران عنوان کرده اند.
پس باید دلیل مخالفت کاخ سفید با این بند را در جای دیگر جستجو کرد و آن هم تأثیر وارونه این بخش از اهداف تحریم هاست که به جای قانع کردن ملت ایران به کوتاه آمدن از مواضعشان، آنها را در ادامه راه مصمم تر کرده و پیشرفت ها و پیروزی ها متعدد ایران تحریمها را در چشم مردم ناتوان جلوه داده است.
دلیل دوم کاخ سفید مبنی بر ممانعت تحریم ها از مذاکره رو در رو با ایران نیز حاوی نکات جالب توجهی است.
دولت اوباما به وضوح به شکست سیاست های خصمانه علیه جمهوری اسلامی اعتراف کرده و راه حل برون رفت از اوضاع نابسامان سیاست خارجی آمریکا را در متوسل شدن به ایران و مذاکره با جمهوری اسلامی می داند که این موضوع شاید مهمترین پالس دریافتی از اختلاف نظر کاخ سفید با سنا باشد.
دلیل سوم اوباما برای موافقت نکردن با سنا در اعمال تحریم جدید نیز اوضاع نابسامان داخلی آمریکا از ابعاد مختلف سیاسی و اقتصادی را نمایان می کند.
اوباما صراحتا از ناتوانی آمریکا در اجرای برخی از بند های بسته تحریمی سنا علیه ایران سخن به میان آورده و صرف وقت و هزینه بیشتر از سوی نهادهای اطلاعاتی آمریکا و مأمورین این کشور در مواردی چون تهیه گزارش از رفت و آمد کشتیها در بنادر ایران را خارج از توان کاخ سفید می داند.
به هر حال نا توانی آمریکا در حل بحران های سیاست خارجی خود بدون خواست ایران، تمایل و نیاز شدید امریکا به مذاکره با جمهوری اسلامی برای خروج از بی آبرویی دیپلماتیک و جالب تر ناتوانی آمریکا در اجرای تحریمها همه و همه دلایلی است که باعث شده تحریمها به جای فشار بر ملت ایران به کلید واژه اختلاف در ایالات متحده تبدیل شود.
دو روز گذشته که پیش نویس تحریم های جدید علیه ایران در سنای آمریکا بدون رای مخالف به تصویب رسید ظاهر امر از یک اجماع داخلی در ایالات متحده علیه جمهوری اسلامی خبر می داد.
«باب منندز» دمکرات و «مارک کرک» جمهوریخواه سناتورهای طراح تحریمها علیه ایران هستند که بسته جدید را منجر به فشار بیشتر بر اقتصاد ایران و قانع کردن این کشور برای گفتوگو درباره برنامه هستهایش دانسته اند اما کاخ سفید بلافاصله پس از تصویب تحریم های جدید و اظهار نظر سناتورها با ارسال ایمیلی به لیدرهای دمکرات مجلس سنا مخالفت قاطع خود را با بسته تحریمی جدید اعلام کرد.
کاخ سفید در پیام ارسالی خود محتویات بسته جدید تحریمی علیه ایران را ناکارآمد و در خلاف جهت اهداف بسته های سابق قلمداد کرده است، مخالفتی از سوی کاخ سفید که می توان دلیل آنرا در 3 محور خلاصه کرد:
1.کاخ سفید تحریم های جدید را در جهت فشار بر ایران برای کوتاه آمدن از مواضع هسته ای کارآمد نمی داند و دلیل این ادعا را بندی از بسته تحریمی جدید مبنی بر احتمال تحریم اشخاص حقیقی و حقوقی که به پرونده هسته ایران مرتبط نیستند، عنوان می کند.
2.کاخ سفید تحریم های جدید را در شرایط فعلی به عنوان مانعی برای احتمال مذاکره رو در رو و رایزنی های دیپلماتیک با ایران قلمداد کرده است.
3.کاخ سفید اجرای بند هایی از تحریمها مثل تهیه گزارش هایی از رفت و آمد کشتیها در بنادر ایران را مستلزم صرف وقت و هزینه بسیار زیاد نهادهای اطلاعاتی آمریکا و مأمورین آمریکایی دانسته است و آن را در شرایط فعلی آمریکا خارج از توان دولت قلمداد کرده است.
دلایلی که اوباما با استناد به آنها ممکن است تحریم های جدید علیه ایران را وتو کند از جهاتی قابل بررسی است:
اولا این نخستین باری نیست که رئیس جمهور آمریکا پیش نویس تحریم هایی علیه ایران را امضا می کند که در آن اشخاص حقیقی و حقوقس غیر مرتبط با پرونده هسته ایران متضرر می شوند و اساسا آوردن این توجیه از سوی کاخ سفید دستاویزی مضحک است. تحریم ها علیه ایران به اذعان بسیاری از مقامات آمریکایی و اروپایی مستقیما بر مردم ایران تأثیر گذار است و در مواردی که سران غرب اصول حفاظت گفتار دیپلماتیک را رعایت نکرده و منویات درونی خود را بروز داده اند صراحتا هدف از تحریم ها را فشار به ملت ایران عنوان کرده اند.
پس باید دلیل مخالفت کاخ سفید با این بند را در جای دیگر جستجو کرد و آن هم تأثیر وارونه این بخش از اهداف تحریم هاست که به جای قانع کردن ملت ایران به کوتاه آمدن از مواضعشان، آنها را در ادامه راه مصمم تر کرده و پیشرفت ها و پیروزی ها متعدد ایران تحریمها را در چشم مردم ناتوان جلوه داده است.
دلیل دوم کاخ سفید مبنی بر ممانعت تحریم ها از مذاکره رو در رو با ایران نیز حاوی نکات جالب توجهی است.
دولت اوباما به وضوح به شکست سیاست های خصمانه علیه جمهوری اسلامی اعتراف کرده و راه حل برون رفت از اوضاع نابسامان سیاست خارجی آمریکا را در متوسل شدن به ایران و مذاکره با جمهوری اسلامی می داند که این موضوع شاید مهمترین پالس دریافتی از اختلاف نظر کاخ سفید با سنا باشد.
دلیل سوم اوباما برای موافقت نکردن با سنا در اعمال تحریم جدید نیز اوضاع نابسامان داخلی آمریکا از ابعاد مختلف سیاسی و اقتصادی را نمایان می کند.
اوباما صراحتا از ناتوانی آمریکا در اجرای برخی از بند های بسته تحریمی سنا علیه ایران سخن به میان آورده و صرف وقت و هزینه بیشتر از سوی نهادهای اطلاعاتی آمریکا و مأمورین این کشور در مواردی چون تهیه گزارش از رفت و آمد کشتیها در بنادر ایران را خارج از توان کاخ سفید می داند.
به هر حال نا توانی آمریکا در حل بحران های سیاست خارجی خود بدون خواست ایران، تمایل و نیاز شدید امریکا به مذاکره با جمهوری اسلامی برای خروج از بی آبرویی دیپلماتیک و جالب تر ناتوانی آمریکا در اجرای تحریمها همه و همه دلایلی است که باعث شده تحریمها به جای فشار بر ملت ایران به کلید واژه اختلاف در ایالات متحده تبدیل شود.