به گزارش بازی دراز، روابط عمومی استانداری کرمانشاه روز دوشنبه به نقل از هوشنگ بازوند در نشست بررسی وضعیت پروژه قطار شهری کرمانشاه که با حضور معاون عمرانی استانداری و مدیران حوزه شهری و شهرداری برگزار شد؛ اظهار داشت: از مدت ها قبل و پیش از اینکه استاندار شوم، هر بار هنگام عبور از کرمانشاه، این سئوال برایم مطرح می شد که چرا این ستون ها را بر پا کرده اند.
وی اظهار داشت: چرا باید این درخت ها قطع شده و به جای آن ستون های بتونی خشن بکارند و این بلوار زیبا را به این روز بیاندازند. بی گمان آیندگان قضاوت خواهند کرد.
استاندار کرمانشاه اضافه کرد: حفظ میراث فرهنگی اولویت اصلی ماست و به عنوان مدیر ارشد استان تمایل ندارم که این پروژه حتی یک متر حریم میراث را به هم بریزد.
وی اضافه کرد: میراث فرهنگی باید پاسخ کارشناسی و نهایی خود در مورد این عبور بخشی از این پروژه از حریم شکارگاه را اعلام کند تا تکلیف روشن شود.
بازوند گفت: پروژه قطار شهری در شکل فعلی خود از برنامه بسیار عقب است و مردم حق دارند در مورد این شکل از کار شاکی شوند.
وی تاکید کرد: باید راهکار مناسبی برای حل مشکلات فعلی پروژه و سرعت بخشیدن به اجرای مناسب آن اتخاذ کنیم.
استاندار کرمانشاه با بیان اینکه دولت 53 واگن به این پروژه اختصاص داده که موضوع دریافت آن ها پیگیری می شود، گفت: سازمان قطار شهری هرچه زودتر نسبت به برگزاری مناقصه خرید تجهیزات مورد نیاز اقدام کند.
طبق برآوردهای صورت گرفته، مرحله اول قطار شهری کرمانشاه در سال 1400 ظرفیت جا به جایی 14 هزار مسافر در ساعت را خواهد داشت.
در سال 1410 و با بهره برداری از مرحله دوم پروژه قطار شهری، این پروژه ظرفیت جابه جایی 16 هزار و 200 مسافر در ساعت را دارا خواهد بود.
پروژه قطار شهری کرمانشاه در سال 93 با تغییر سیستم، از منوریل به قطار شهری تبدیل شد و همان زمان مقرر گردید 6 کیلومتر از مجموع 13 کیلومتر طول مسیر به صورت زیرزمینی اجرا شود.
مرحله اول این پروژه از میدان معلم واقع در سه راه مسکن آغاز و به طول 8.6 کیلومتر تا میدان آزادی ادامه پیدا می کند و مرحله دوم نیز به طول حدود 4.4 کیلومتر از میدان آزادی آغاز و تا میدان فردوسی ادامه خواهد داشت.
از مجموع 13 کیلومتر طول مسیر، هفت کیلومتر ابتدایی آن به صورت روگذر (میدان معلم تا بالاتر از سه راه 22 بهمن) و 6 کیلومتر باقی مانده نیز (از سه راه 22 بهمن تا میدان فردوسی) به صورت زیرگذر خواهد بود.
آخرین مطالب
- ■برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع) در سرپل ذهاب
- ■بعد از عملیات وعده صادق نوبت وعده صادق اقتصادی است / دولت راهکارهای مشارکت مردم در تحقق جهش تولید را عملیاتی سازد
- ■معلمین پرچمدار پیشرفت و تعالی جامعه هستند
- ■برنامه های گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج
- ■تبریک هفته مقام معلم در مدارس دهستان پشت تنگ ذهاب
- ■دیدار مسئولین سرپلذهاب با خانواده شهدا فرهنگی
- ■بارش باران در اغلب مناطق کشور طی امروز/ ورود سامانه بارشی جدید از دوشنبه
- ■تشخیص زودهنگام بیماریهای کبد را جدی بگیرید
- ■کف قیمت نفت در ۸۰ دلار محکم شد
- ■سقوط بزرگ فروش چین در انتظار اپل
پربازدیدترین ها
- ■فرماندهی انتظامی شهرستان معرفی شد
- ■فرمانده انتظامی جدید شهرستان منصوب شد
- ■دیدارمدیر،معاونین و جمعی از معلمان سرآمد آموزشوپرورش سرپلذهاب با امامجمعه شهرستان
- ■برگزاری همایش گرامیداشت روز ملی شوراها در شهرستان
- ■آئین گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج
- ■همایش گرامیداشت روزملی شوراها در شهرستان سرپلذهاب برگزار شد
- ■آیین گرامیداشت هفته عقیدتیسیاسی سپاه در سپاه ناحیه سرپلذهاب برگزار شد
- ■تبریک هفته مقام معلم در مدارس دهستان پشت تنگ ذهاب
- ■پیام شهید مرتضی مطهری ایستادگی تا مرز شهادت است / تشریح برنامههای گرامیداشت هفته مقام معلم در شهرستان
- ■آمادهباش ستاد مدیریتبحران در شهرستان
- ■برنامه های گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج
- ■دیدار مدیریت و معاونین آموزشوپرورش سرپلذهاب با امام جمعه شهرستان
- ■معلمین پرچمدار پیشرفت و تعالی جامعه هستند
- ■اعلام آخرین آمار قربانیان جنگ غزه
- ■دیدار مسئولین سرپلذهاب با خانواده شهدا فرهنگی
- ■حمله پهپادی اوکراین به مناطقی در روسیه
- ■۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت
- ■موافقت با افزایش حقالزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان/ کاهش جذب معلمان ماده ۲۸
- ■۶۰ درصد غذاهای المپیک پاریس «غیرگوشتی» است
- ■پنتاگون: نه تنها اف-۱۶، بلکه تسلیحات دیگر به اوکراین ارسال میکنیم
استاندار کرمانشاه:
اجرای پروژه قطار شهری روی ستون، کاملا غیرکارشناسی بوده است
استاندار کرمانشاه اعلام کرد: متاسفانه اجرای پروژه قطار شهری کرمانشاه در شکل فعلی و با عبور از فراز این ستون ها، از ابتدا یک کار صد درصد غیر کارشناسی بوده است.