پربازدیدترین ها

سرویس: ویژه کد خبر: 26371 ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱

عملیات عمرانی و طرح تعریض گردنه پاطاق با 99% رشدفیزیکی در حال اتمام است

عملیات عمرانی و طرح تعریض گردنه پاطاق با 99% رشدفیزیکی در حال اتمام است

سایت بازی دراز1404/ رییس اداره راه و شهرسازی سرپل ذهاب گفت: عملیات عمرانی تعریض قطعه ششم بزرگراه کربلا (گردنه پاتاق) در حوزه استحفاظی این شهرستان و شهرستان دالاهو هم اکنون 99 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بزودی به بهره برداری می رسد.

Picture 043 ˈغلامحسین مرادیˈ افزود: قطعه ششم بزرگراه کربلا از منطقه سرخه دیزه در حوزه استحفاظی شهرستان دالاهو تا روستای ˈحبیب وندˈ در حوزه استحفاظی سرپل ذهاب 11 کیلومتر طول دارد. وی تصریح کرد: از این 11 کیلومتر، تاکنون عملیات تعریض در هشت کیلومتر انجام شده و یک لاین به دو لاین قبلی جاده اضافه شده و محور اینک سه بانده است ضمن اینکه تعریض محور و چهاربانده شدن جاده در سه کیلومتر باقی مانده از تلمبه خانه پاتاق انجام شده است. مرادی اظهار کرد: از زمان شروع بکار عملیات تعریض این قطعه تاکنون خاکبرداری، ترانشه برداری، احداث ابنیه فنی هیدرولیکی پل ها، خاکریزی، بیس و سابیس، روسازی آسفالت و قیرپاشی بیش از 99 درصد راه صورت گرفته است. وی گفت: آن یک درصد باقی مانده مربوط به 30 متر از مسیر گردنه حادثه خیز پاتاق است که به علت انجام عملیات انفجار کوه و کوهبرداری و ترانشه سنگی سطح جاده ناهمگون شده و این سختی های نامنظم باعث شده تا عملیات از نظر زمانی افزایش پیدا کند. رییس اداره راه و شهرسازی سرپل ذهاب اضافه کرد: عملیات عمرانی 30 متر باقی مانده از این قطعه تا پایان هفته جاری به اتمام می رسد ضمن اینکه از روز سه شنبه هفته جاری (فردا) عملیات نصب علایم و تابلوهای راهنمایی و خط کشی و نصب گاردریل این قطعه نیز آغاز می شود. مرادی افزود: در مجموع برای اجرای قطعه ششم بزرگراه کربلا حدود 100 میلیارد ریال هزینه شده است که به جز 30 متر باقی مانده هم اکنون مابقی قسمت های احداث شده زیر بار ترافیکی رفته است. وی با اشاره به ناهمگون بودن آسفالت لاین جدید و لاین قدیم گفت: آسفالت جدید باید یکسال زیر بار ترافیک باشد که این اقدام ضمن جلوگیری از هدر رفت بیت المال، مشکلات زیرسازی آن را هم نمایان می کند تا پس از یکسال همزمان لاین جدید و قدیم با هم روکش آسفالت شود. وی با اظهار گلایه از عملکرد شورای ترافیک استان کرمانشاه، پلیس راه و و فرمانداری های شهرستان های دالاهو ، سرپل ذهاب و قصرشیرین خاطرنشان کرد: پیشتر خواستار مسدود شدن روزانه دو ساعت گردنه پاتاق بمنظور تسریع در عملیات راهسازی بودیم ولی متاسفانه این اتفاق صورت نگرفت تا بدلیل بار ترافیکی سنگین، عملیات عمرانی با کندی انجام شود. مرادی همچنین از احداث عملیات راهسازی انتهای کمربندی سرپل ذهاب به قصرشیرین (جاده ریخک) بطول یک هزار و 300 متر و احداث پل 17 متری در این محل خبر داد. وی با بیان اینکه خاکبرداری، خاکریزی، بیس، سابیس، قیرپاشی و اجرای ابنیه فنی این مسیر انجام شد و بزودی روکش آسفالت می شود، گفت: برای این اقدامات 19 میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه شده است.