پربازدیدترین ها

سرویس: تازه های خبر کد خبر: 48968 ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸

اس‌ام‌اس‌تلفن‌ثابت‌راه‌اندازی‌می‌شود

به گزارشمرصاد به نقل از سایت صبح توس، علی ملک جعفریان، مدیر عامل شرکت مخابرات خراسان رضوی، روز گذشته در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سرویس اس ام اس برای تلفن ثابت باید از چند ماه پیش راه اندازی می شد که متاسفانه هنوز فراهم نشده و در حال پیگیری هستیم که ظرف دو ماه آینده به بهره برداری برسد. وی با اعلام این خبر افزود: مخابرات در چهار حوزه همراه اول، دیتا، شبکه های اختصاصی و تلفن ثابت فعالیت دارد. وی افزود: در بخش تلفن همراه که قدمت ۱۸ ساله در خراسان رضوی دارد سه میلیون و ۷۰۰ هزار مشترک داریم که سرویس های مختلف ارزش افزوده هم به آنها اضافه شده است. ملک جعفریان عنوان کرد: در بخش تلفن ثابت هم دو میلیون و ۷۰ هزار مشترک داریم که برای این بخش هم ارزش افزوده هایی در نظر گرفته شده است. وی با اشاره به سرویس اس ام اس برای تلفن ثابت بیان کرد: این سرویس باید از چند ماه پیش راه اندازی می شد که متاسفانه هنوز فراهم نشده و در حال پیگیری هستیم که ظرف دو ماه آینده به بهره برداری برسد. ملک جعفریان در خصوص شبکه های هوشمند ان جی ان بیان کرد: در این حوزه حدود ۷۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است و آوای انتظار اولیت سرویس در این حوزه است که اب پایان همین امسال راه اندازی می شود. راه اندازی ۲۷۰ نقطه تجهیزات ای دی اس ال مدیر شرکت مخابرات خراسان رضوی افزود: در بخش اینترنت ۱۷۰ هزار مشترک داریم و در ۲۷۰ نقطه تجهیزات ای دی اس ال را راه اندازی و پوشش خوبی را پیاده کرده ایم. ملک جعفریان با اشاره به قطعی هایی که بعضی از مشترکان از آن گله دارند عنوان کرد: ۹۵ درصد مشکلات قطعی اینترنت به خود مشترک بر می گردد. استفاده از تجربیات کشور های دیگر برای مقابله با بلایای طبیعی وی اظهار کرد: نقش ارتباطات در بلایای طبیعی بسیار مهم و استراتژیک است و باید از تجربیات کشور های دیگر در مقابله با بلایای طبیعی استفاده و خود را تجهیز کنیم. ملک جعفریان با اشاره به هفته بلایای طبیعی عنوان کرد: مخابرات باید به عنوان ارگانی که نقش بسیار مهمی در ارتباطات در بلایای طبیعی دارد خود را به مجهز ترین امکانات برای مقابله با بحران ها آماده کند. وی ابراز کرد: ایجاد ساختار و تشکیلات سازمانی در شرکت، پیش بینی و سازماندهی نیروهای مخابرات جهت زمان هایی که بحران ایجاد می شود و تهیه طرح وضعیت اضطراری، شناسنامه مدیریت بحران و طرح عملیاتی جهت مقابله با بحران از اقدامات انجام شده درباره مدیریت بحران است. ملک جعفریان اظهار کرد: اقدامات در باره مدیریت بحران در چهار بخش پیشگیری، آمادگی، مقابله و باز سازی انجام می شود. وی تصریح کرد: سعی شده است سازه ها بر اساس استانداردهای بالا احداث و تجهیزات با رعایت اصول ایمنی، ثابت سازی و نصب شوند و برای مواقع بحران مسیر های پشتیبان در نظر گرفته شده است. مدیر عامل شرکت مخابرات خراسان رضوی افزود: در بحث نیروی انسانی ساختار تشکیلاتی در نظر گرفته شده و ستاد حوادث و گروه های عملیاتی ویژه و واکنش سریع با شرکت نیروهای متخصص و آموزش دیده تشکیل شده است. وی عنوان کرد: برگزاری چندین مانور تخصصی در مرکز استان و شهرستان ها از برنامه های شرکت مخابرات در هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی است.