پربازدیدترین ها

سرویس: ویژه کد خبر: 130809 ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳

جای خالی تصویر قهرمانان ملی بر روی لوازم التحریر فرزندان ما

جای خالی تصویر قهرمانان ملی بر روی لوازم التحریر فرزندان ما
بازی دراز 1404/خرید لوازم التحریر یکی از جذاب ترین و شیرین ترین لحظاتی است که در ذهن کودک نقش می بندد و با اشتیاق و شعف خاصی برای تهیه سال تحصیلی جدید آماده می شوند و جذابیت آن تا همیشه در ذهن دانش آموز کلید می خورد اما..... جای خالی تصویر قهرمانان ملی بر روی لوازم التحریر فرزندان ما باعث شده تافرزندان ما قهرمانان خارجی را بهتر از شخصیت های اسلامی- ایرانی بشناسند. Picture 017 خرید لوازم التحریر شاید به ظاهر تنها رفع نیاز دانش آموزان باشد و برای یک سال تحصیلی محیا می شود اما اهمیت شادابی و زیبایی وسایل و اینکه چه اندازه سلیقه کودک در خرید این لوازم نقش دارد از نکات مهم هیجانات دوران یادگیری و آموزش است. دانش آموزان با توجه به شخصیت های کارتونی در خریداری لوازم التحریر خود اصرار می ورزند و شخصیت های کارتون های  خارجی در رأس خرید آنان قرار می گیرد و این باور غلط و غرب زدگی در ذهن آنان در همان ابتدای کودکی ایجاد می شود که تنها شخصیت های غرب قهرمان دارند و الگوها و اسطوره های ایرانی را نمی شناسند و در صدد خرید کالاهایی برمی آیند که نه تنها سود مالی برای شرکت های خارجی دارد بلکه یک تهاجم فرهنگی محسوب می شود. Picture 010 خودنمایی شخصیت های گاه منفی برخی از کارتون های خارجی  که بعضأ مناسب گروه های سنی حتی نوجوانان هم نیست باعث کمرنگ شدن ارزشها و باورهای اسلامی و انسانی می شود و در دراز مدت آسیب های فرهنگی، اجتماعی آن عادی و بدیهی می شود. طبق ماده یک آیین نامه نحوه نظارت بر علائم ، نشانه ها و تصاویر روی البسه و لوازم التحریر و کالاهای مشابه ، مصوب سال 79 شورای عالی انقلاب فرهنگی بر جلوگیری از به کار گرفتن علائم ، نشانه ها و تصاویری که با فرهنگ اسلامی ایرانی در تعارض است و بر فرهنگ عمومی تاثیر منفی دارد تاکید کرده است. ماده دو این آیین نامه نیز عنوان داشته طرحها و نقوش اعم از نمادها ، خطوط و تصاویر و یا طرحهای ترکیبی باید مروج هنر و ارزشهای اسلامی و ملی و ترغیب نوآوری در کشور باشد  اما متاسفانه در خریدهای روزانه توجهی به علائم و تصاویر و نماد ها دیده نمی شود. Picture 012 رسانه‌هاي غربي با روش‌هاي خلاقانه و ابتكاري و جذاب خود،  در عرصه تبلیغات و تولیدات برنامه ها در اشاعه فرهنگ به  کشورهای دیگر ، دست توانایی دارند و این ابتکارات گاه نابهنجار برای کشورهای اسلامی  توصیف می شوند و  اثرات مخربی را بر روان فرد می گذارد  کشور ایران با وجود پیشرفت های بالنده و بسیار چشمگیر متاسفانه در عرصه نهادینه کردن فرهنگ متمدن و اصیل خود گام های کوتاه و کند برمی دارد و کمتر به این مقوله مهم رسیدگی می شود و از اهمیت کمتری برخوردار است. Picture 020 نهادینه کردن فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی سرنوشت سازترین و خطیر ترین  اقدامات برای پیشرفت و داشتن جامعه سالم در دوران شخصیت سازی کودکان و نوجوانان محسوب می شود و نسل آینده ساز باید به گونه ای تربیت شود که با فرهنگ و آثار و اسطوره های اصیل سرزمین خود آشنا والگوپذیر شود و عرق ملی داشته باشد. Picture 005 در این امر مهم اداراتی چون، صداوسیما، صنعت معدن و تجارت، مجمع امور صنفی، سازمان تبلیغات و ارشاد اسلامی ، آموزش و پرورش و کلیه کسانی که به نحوی با تولید وساخت وسایل کالاهای غرب نقش دارند و خانواده ها که در رأس این مسئولین قرار دارند باید دقت بیشتری نمایند و در صدد حذف کالاها و لوازم التحریر خارجی برآیند و برای آشنایی کودکان و نوجوانان با فرهنگ ایرانی اسلامی اقدامات لازم را انجام دهند. Picture 008