این روزنامهها که گاهی به نظر میرسد از یک اتاق فکر واحد دستور میگیرند، سعی دارند با قطبی کردن فضای سیاسی کشور، اصولگرایان و دولت احمدینژاد را نماد افراط و تفریط معرفی و جریانات وابسته به اصلاحات را نماد عقلانیت و اعتدال معرفی کنند. اما نگاهی گذرا به عملکرد این جماعت گویای این واقعیت است که آنها کمترین شباهتی با میانهروی و اعتدالگرایی که رئیسجمهور منتخب مدعی آن هستند، ندارد. چراکه یکی از نشانههای اعتدال و عقلانیت تمکین به قانون به عنوان یک اصل اساسی است؛حال آنکه داستان ساختارشکنیهای مدعیان اصلاحات مثنوی هفتاد من کاغذی است که از حوصله این نوشتار خارج است، اما به عنوان نمونهای از این بیقانونیها میتوان به فتنه سال ۸۸ به عنوان یک مصداق اشاره کرد.
آنچه که این روزها در فضای رسانهای مدعیان اصلاحات تبلیغ و ترویج میشود، القای این مطلب است که آنها به عنوان جریانات معتدل و قانونگرا در جامعه و افکار عمومی شناخته شوند، در حالی که همین جماعت چهار سال پیش بدیهیترین اصول قانونی را به بهانههایی که هرگز ثابت نشد، زیر پا گذاشتند و برای رسیدن به منافع جریانی و صنفی خود حاضر شدند به آرای اکثریت مردم خیانت کرده و با اتخاذ افراطیترین روشها که ۸ ماه کشور را درگیر ناآرامی و بحران کرد، جلوه ناخوشایندی از ایرانیانی که حماسه سیاسی رقم زده بودند، به جهانیان عرضه کنند.
این جماعت که بسیاری از آنها به لطف تساهل و تسامح نظام آزادند، اکنون با فراموش کردن همه رفتارهای غیرقانونی خود، سعی دارند با تصویر کردن چهرهای معتدل از خود، جایگاهی در دولت اعتدالگرای حجت الاسلام دکتر روحانی بیابند. در حالی که عملکرد گذشته آنها کمترین اثری از مشی اعتدالی ندارد، بلکه هرچه بوده است، افراط، تندروی و رفتارهای ساختار شکنانه است. در کنار عملکرد خیانتآمیز این قبیله افراطی در فتنه سال ۸۸، تحصن غیرقانونی مجلس ششم و حوادث ۱۸ تیر ۷۸ دو نمونه دیگر از قانونگریزی آنهاست که مردم همچنان به یاد دارند. این جریان سیاسی که تا پیش از این بسیاری از سران آن تلاش میکردند، با القای تقلب، مردم را از حضور در انتخابات دلسرد و مایوس نمایند، اکنون که حضور پرشور مردمی باطل السحر همه آن القائات شده و حماسه سیاسی به بهترین شکل ممکن محقق شده، تلاش میکنند از این نمد برای خود کلاهی بدوزند. اما چرا این جریان با وجود کاندیدای اختصاصی خود (دکتر محمد رضا عارف) در رقابتها ترجیح داد او را متقاعد(مجبور) کند به نفع حجت الاسلام روحانی کنار برود؟
پاسخ به این سؤال را در میزان اقبال عمومی مردم به جریان متبوع باید جستوجو کرد. تا پیش از کنارهگیری دکتر عارف بر اساس نظرسنجی مراکز معتبر، بالاترین میزان رأی وی بین ۶ تا ۱۰ درصد بود و این میزان هیچگاه از ۱۰ درصد فراتر نرفت. از این رو آنها برای اینکه خود را جریان پیش باخته انتخابات ندانند، حاضر شدند با یک انصراف تحمیلی و مصلحتی اندکی از شکست خود در انتخابات بکاهند. با این توصیف آیا میتوان رئیسجمهور منتخب ملت را برآمده از پایگاه رأی اصلاحطلبان دانست.
نگاهی کوتاه به مواضع حجت الاسلام روحانی قبل و بعد از رقابتهای انتخاباتی نشان میدهد که او کمترین مشابهتی با نگاههای اصلاحطلبان افراطی خصوصاً در حوزه سیاست خارجی، هستهای و نوع تعامل با دنیای استکباری ندارد. بنابراین آنچه که باعث گردیده که روحانی مورد توجه افکار عمومی قرار بگیرد، نه جمایتهای برخی جریانات و اشخاص اصلاحطلب که مواضع اعتدالی وی و محور قرار دادن عقلانیت و تلاش برای بازگشت آرامش به فضای کشور بوده است. اما آنچه که این روزها در فضای رسمی و غیر رسمی رسانهای اصلاحات در جریان است، فشار به دولت برای گنجاندن مهرههای خود در دولت یازدهم است.
حال آنکه اگر مهمترین معیار در دولت جناب آقای روحانی تعهد و سپس کارآمدی باشد، این قبیل لابیهای غیر رسمی و سهم خواهانه نمیتواند با اهداف دولت اعتدال همخوانی داشته باشد. از این رو است که تلقی آنها (اصلاحطلبان) از دولت در حد یک شرکت سهامی تقلیل پیدا کرده و میکوشند، به عنوان یکی از سهامداران، جایگاه خود را در دولت تثبیت کنند. بنابراین دولت اعتدالگرای دکتر روحانی برای جامه عمل پوشیدن به شعارهای انتخاباتی خود و پاسخ به مطالبات به حق مردم که رونق کسب و کار و حل مشکلات معیشتی مردم است، چارهای ندارد جز اینکه در چینش کابینه خود، بدون توجه به فشارها و لابیها از افرادی توانمند و با تجربه فارغ از گرایشهای سیاسی و حزبی که بتوانند او را در مسیر پیشرفت کشور یاری نمایند، استفاده نماید. بدیهی است حضور کسانی که در فتنه ۸۸ نقش آفرینی کردهاند، میبایست به عنوان یک خط قرمز تلقی شده و نباید در هیچکدام از لایههای دولت مورد استفاده قرار گیرند. در این صورت است که میتوان به موفقیت دولت یازدهم در پاسخ به مطالبات مردم امیدوار بود.
آخرین مطالب
- ■امام جمعه جدید سرپلذهاب آغاز بکار کرد
- ■حجتالاسلام حسین سلیمی به عنوان امام جمعه سرپلذهاب منصوب شد
- ■دیدار مسئولان قضایی سرپلذهاب با امام جمعه؛ آغاز هفته قوه قضاییه با تأکید بر عدالت و خدمت
- ■امام جمعه سرپلذهاب: هفته قوه قضائیه فرصتی برای تبیین خدمات دستگاه عدالت است
- ■امام جمعه سرپلذهاب: سوگواره «احلی من العسل» الگوی تربیتی نوجوانان در مکتب عاشورا است
- ■سوگواره «احلی من العسل» با حضور نوجوانان حسینی در حرم احمدبن اسحاق(ره) سرپلذهاب برگزار شد
- ■رئیس دادگستری: آراء مستدل و تلاش همکاران، موجب رضایت و کاهش اعتراضات شده است
- ■تأکید امام جمعه سرپلذهاب بر جایگاه عدالت در نظام اسلامی در دیدار هفته قوه قضائیه
- ■غبارروبی مزار شهدای حرم احمدبن اسحاق(ره)؛ تجدید میثاق مسئولان با آرمانهای شهدا در هفته قوه قضائیه
- ■بیشترین آسفالت راههای استان در سرپلذهاب اجرا شده است/ بازدید فرماندار از سه قطعه پروژه راهسازی شهرستان
پربازدیدترین ها
- ■طنین «روله لای لای، علی لای لای» در سرپلذهاب؛ اشک و عشق مادران حسینی در جوار حرم احمد ابن اسحاق(ره)
- ■همنوایی مادران سرپلذهاب با نالههای رباب(س)؛ اجتماع باشکوه شیرخوارگان حسینی در حرم احمد بن اسحاق(ع)
- ■حضور پرشور مردم سرپلذهاب در آیین عبادی ـ سیاسی نماز جمعه
- ■امام جمعه موقت سرپلذهاب: ملت ایران با تبعیت از رهبری و حفظ وحدت، از حقوق خود کوتاه نخواهد آمد
- ■پنجم محرم؛ طنین «یا حسین(ع)» در جوار حرم مطهر احمد بن اسحاق(ره) سرپلذهاب
- ■فرمانده تیپ ۷۱ ابوذر در یادواره شهدای جنگ ۱۲ روزه و جنگ رمضان: ملت ایران هرگز در برابر زورگویان سر فرود نخواهد آورد
- ■گهوارههای حسینی به حرکت درآمدند؛ حماسه مادران سرپلذهاب در سوگ ششماهه کربلا
- ■بازدید سرزده دادستان و تعزیرات از جایگاههای سوخت سرپلذهاب؛ برخورد قاطع با متخلفان
- ■سرپلذهاب میزبان یادواره شهدای جنگ ۱۲ روزه و جنگ رمضان؛ تجدید میثاق با راه شهیدان مقاومت
- ■تعریض محور زرینجوب به گلمکبود با اعتبار نزدیک به ۲۰۰ میلیارد تومان وارد فاز اجرایی شد.
- ■شب پنجم محرم به نام حضرت زهیر(ع)؛ نوای «لبیک یا حسین(ع)» در مسجد صاحبالزمان(عج) سرپلذهاب طنینانداز شد
- ■بازگشایی رسمی مرز تیلهکو ۱۵ تیرماه با حضور استاندار کرمانشاه انجام میشود.
- ■اجرای ۳۶۱ طرح اشتغالزایی برای مددجویان کمیته امداد سرپلذهاب با پرداخت ۷۲ میلیارد تومان تسهیلات
- ■مراسم عزاداری شب ششم محرم در هیئت لثارات الحسین(ع)
- ■شب حضرت قاسم(ع) در سرپلذهاب؛ تجدید میثاق نوجوانان حسینی با مکتب عاشورا
- ■مدیر مرکز افق حرم احمد بن اسحاق(ره): محرم، میدان بصیرت، ولایتمداری و ایستادگی در برابر ظلم است
- ■بیشترین آسفالت راههای استان در سرپلذهاب اجرا شده است/ بازدید فرماندار از سه قطعه پروژه راهسازی شهرستان
- ■امام جمعه سرپلذهاب: سوگواره «احلی من العسل» الگوی تربیتی نوجوانان در مکتب عاشورا است
- ■حجتالاسلام حسین سلیمی به عنوان امام جمعه سرپلذهاب منصوب شد
- ■سوگواره «احلی من العسل» با حضور نوجوانان حسینی در حرم احمدبن اسحاق(ره) سرپلذهاب برگزار شد
سهم خواهی شدید اصلاح طلبان و راه دشوار روحانی
این روزها که رئیسجمهور منتخب و همکارانش سخت سرگرم بررسی و فعالیت گسترده برای چینش کابینه یازدهم هستند، در کمتر روزنامهای از روزنامههای مدعی اصلاحات میتوان سراغ گرفت که به شیوههای مختلف در قالب یادداشت، گفتوگو و تحلیل به تصریح و تلویح برای حجت الاسلام روحانی نسخه نپیچند و سهمخواهی نکنند.
این روزنامهها که گاهی به نظر میرسد از یک اتاق فکر واحد دستور میگیرند، سعی دارند با قطبی کردن فضای سیاسی کشور، اصولگرایان و دولت احمدینژاد را نماد افراط و تفریط معرفی و جریانات وابسته به اصلاحات را نماد عقلانیت و اعتدال معرفی کنند. اما نگاهی گذرا به عملکرد این جماعت گویای این واقعیت است که آنها کمترین شباهتی با میانهروی و اعتدالگرایی که رئیسجمهور منتخب مدعی آن هستند، ندارد. چراکه یکی از نشانههای اعتدال و عقلانیت تمکین به قانون به عنوان یک اصل اساسی است؛حال آنکه داستان ساختارشکنیهای مدعیان اصلاحات مثنوی هفتاد من کاغذی است که از حوصله این نوشتار خارج است، اما به عنوان نمونهای از این بیقانونیها میتوان به فتنه سال ۸۸ به عنوان یک مصداق اشاره کرد.
آنچه که این روزها در فضای رسانهای مدعیان اصلاحات تبلیغ و ترویج میشود، القای این مطلب است که آنها به عنوان جریانات معتدل و قانونگرا در جامعه و افکار عمومی شناخته شوند، در حالی که همین جماعت چهار سال پیش بدیهیترین اصول قانونی را به بهانههایی که هرگز ثابت نشد، زیر پا گذاشتند و برای رسیدن به منافع جریانی و صنفی خود حاضر شدند به آرای اکثریت مردم خیانت کرده و با اتخاذ افراطیترین روشها که ۸ ماه کشور را درگیر ناآرامی و بحران کرد، جلوه ناخوشایندی از ایرانیانی که حماسه سیاسی رقم زده بودند، به جهانیان عرضه کنند.
این جماعت که بسیاری از آنها به لطف تساهل و تسامح نظام آزادند، اکنون با فراموش کردن همه رفتارهای غیرقانونی خود، سعی دارند با تصویر کردن چهرهای معتدل از خود، جایگاهی در دولت اعتدالگرای حجت الاسلام دکتر روحانی بیابند. در حالی که عملکرد گذشته آنها کمترین اثری از مشی اعتدالی ندارد، بلکه هرچه بوده است، افراط، تندروی و رفتارهای ساختار شکنانه است. در کنار عملکرد خیانتآمیز این قبیله افراطی در فتنه سال ۸۸، تحصن غیرقانونی مجلس ششم و حوادث ۱۸ تیر ۷۸ دو نمونه دیگر از قانونگریزی آنهاست که مردم همچنان به یاد دارند. این جریان سیاسی که تا پیش از این بسیاری از سران آن تلاش میکردند، با القای تقلب، مردم را از حضور در انتخابات دلسرد و مایوس نمایند، اکنون که حضور پرشور مردمی باطل السحر همه آن القائات شده و حماسه سیاسی به بهترین شکل ممکن محقق شده، تلاش میکنند از این نمد برای خود کلاهی بدوزند. اما چرا این جریان با وجود کاندیدای اختصاصی خود (دکتر محمد رضا عارف) در رقابتها ترجیح داد او را متقاعد(مجبور) کند به نفع حجت الاسلام روحانی کنار برود؟
پاسخ به این سؤال را در میزان اقبال عمومی مردم به جریان متبوع باید جستوجو کرد. تا پیش از کنارهگیری دکتر عارف بر اساس نظرسنجی مراکز معتبر، بالاترین میزان رأی وی بین ۶ تا ۱۰ درصد بود و این میزان هیچگاه از ۱۰ درصد فراتر نرفت. از این رو آنها برای اینکه خود را جریان پیش باخته انتخابات ندانند، حاضر شدند با یک انصراف تحمیلی و مصلحتی اندکی از شکست خود در انتخابات بکاهند. با این توصیف آیا میتوان رئیسجمهور منتخب ملت را برآمده از پایگاه رأی اصلاحطلبان دانست.
نگاهی کوتاه به مواضع حجت الاسلام روحانی قبل و بعد از رقابتهای انتخاباتی نشان میدهد که او کمترین مشابهتی با نگاههای اصلاحطلبان افراطی خصوصاً در حوزه سیاست خارجی، هستهای و نوع تعامل با دنیای استکباری ندارد. بنابراین آنچه که باعث گردیده که روحانی مورد توجه افکار عمومی قرار بگیرد، نه جمایتهای برخی جریانات و اشخاص اصلاحطلب که مواضع اعتدالی وی و محور قرار دادن عقلانیت و تلاش برای بازگشت آرامش به فضای کشور بوده است. اما آنچه که این روزها در فضای رسمی و غیر رسمی رسانهای اصلاحات در جریان است، فشار به دولت برای گنجاندن مهرههای خود در دولت یازدهم است.
حال آنکه اگر مهمترین معیار در دولت جناب آقای روحانی تعهد و سپس کارآمدی باشد، این قبیل لابیهای غیر رسمی و سهم خواهانه نمیتواند با اهداف دولت اعتدال همخوانی داشته باشد. از این رو است که تلقی آنها (اصلاحطلبان) از دولت در حد یک شرکت سهامی تقلیل پیدا کرده و میکوشند، به عنوان یکی از سهامداران، جایگاه خود را در دولت تثبیت کنند. بنابراین دولت اعتدالگرای دکتر روحانی برای جامه عمل پوشیدن به شعارهای انتخاباتی خود و پاسخ به مطالبات به حق مردم که رونق کسب و کار و حل مشکلات معیشتی مردم است، چارهای ندارد جز اینکه در چینش کابینه خود، بدون توجه به فشارها و لابیها از افرادی توانمند و با تجربه فارغ از گرایشهای سیاسی و حزبی که بتوانند او را در مسیر پیشرفت کشور یاری نمایند، استفاده نماید. بدیهی است حضور کسانی که در فتنه ۸۸ نقش آفرینی کردهاند، میبایست به عنوان یک خط قرمز تلقی شده و نباید در هیچکدام از لایههای دولت مورد استفاده قرار گیرند. در این صورت است که میتوان به موفقیت دولت یازدهم در پاسخ به مطالبات مردم امیدوار بود.
این روزنامهها که گاهی به نظر میرسد از یک اتاق فکر واحد دستور میگیرند، سعی دارند با قطبی کردن فضای سیاسی کشور، اصولگرایان و دولت احمدینژاد را نماد افراط و تفریط معرفی و جریانات وابسته به اصلاحات را نماد عقلانیت و اعتدال معرفی کنند. اما نگاهی گذرا به عملکرد این جماعت گویای این واقعیت است که آنها کمترین شباهتی با میانهروی و اعتدالگرایی که رئیسجمهور منتخب مدعی آن هستند، ندارد. چراکه یکی از نشانههای اعتدال و عقلانیت تمکین به قانون به عنوان یک اصل اساسی است؛حال آنکه داستان ساختارشکنیهای مدعیان اصلاحات مثنوی هفتاد من کاغذی است که از حوصله این نوشتار خارج است، اما به عنوان نمونهای از این بیقانونیها میتوان به فتنه سال ۸۸ به عنوان یک مصداق اشاره کرد.
آنچه که این روزها در فضای رسانهای مدعیان اصلاحات تبلیغ و ترویج میشود، القای این مطلب است که آنها به عنوان جریانات معتدل و قانونگرا در جامعه و افکار عمومی شناخته شوند، در حالی که همین جماعت چهار سال پیش بدیهیترین اصول قانونی را به بهانههایی که هرگز ثابت نشد، زیر پا گذاشتند و برای رسیدن به منافع جریانی و صنفی خود حاضر شدند به آرای اکثریت مردم خیانت کرده و با اتخاذ افراطیترین روشها که ۸ ماه کشور را درگیر ناآرامی و بحران کرد، جلوه ناخوشایندی از ایرانیانی که حماسه سیاسی رقم زده بودند، به جهانیان عرضه کنند.
این جماعت که بسیاری از آنها به لطف تساهل و تسامح نظام آزادند، اکنون با فراموش کردن همه رفتارهای غیرقانونی خود، سعی دارند با تصویر کردن چهرهای معتدل از خود، جایگاهی در دولت اعتدالگرای حجت الاسلام دکتر روحانی بیابند. در حالی که عملکرد گذشته آنها کمترین اثری از مشی اعتدالی ندارد، بلکه هرچه بوده است، افراط، تندروی و رفتارهای ساختار شکنانه است. در کنار عملکرد خیانتآمیز این قبیله افراطی در فتنه سال ۸۸، تحصن غیرقانونی مجلس ششم و حوادث ۱۸ تیر ۷۸ دو نمونه دیگر از قانونگریزی آنهاست که مردم همچنان به یاد دارند. این جریان سیاسی که تا پیش از این بسیاری از سران آن تلاش میکردند، با القای تقلب، مردم را از حضور در انتخابات دلسرد و مایوس نمایند، اکنون که حضور پرشور مردمی باطل السحر همه آن القائات شده و حماسه سیاسی به بهترین شکل ممکن محقق شده، تلاش میکنند از این نمد برای خود کلاهی بدوزند. اما چرا این جریان با وجود کاندیدای اختصاصی خود (دکتر محمد رضا عارف) در رقابتها ترجیح داد او را متقاعد(مجبور) کند به نفع حجت الاسلام روحانی کنار برود؟
پاسخ به این سؤال را در میزان اقبال عمومی مردم به جریان متبوع باید جستوجو کرد. تا پیش از کنارهگیری دکتر عارف بر اساس نظرسنجی مراکز معتبر، بالاترین میزان رأی وی بین ۶ تا ۱۰ درصد بود و این میزان هیچگاه از ۱۰ درصد فراتر نرفت. از این رو آنها برای اینکه خود را جریان پیش باخته انتخابات ندانند، حاضر شدند با یک انصراف تحمیلی و مصلحتی اندکی از شکست خود در انتخابات بکاهند. با این توصیف آیا میتوان رئیسجمهور منتخب ملت را برآمده از پایگاه رأی اصلاحطلبان دانست.
نگاهی کوتاه به مواضع حجت الاسلام روحانی قبل و بعد از رقابتهای انتخاباتی نشان میدهد که او کمترین مشابهتی با نگاههای اصلاحطلبان افراطی خصوصاً در حوزه سیاست خارجی، هستهای و نوع تعامل با دنیای استکباری ندارد. بنابراین آنچه که باعث گردیده که روحانی مورد توجه افکار عمومی قرار بگیرد، نه جمایتهای برخی جریانات و اشخاص اصلاحطلب که مواضع اعتدالی وی و محور قرار دادن عقلانیت و تلاش برای بازگشت آرامش به فضای کشور بوده است. اما آنچه که این روزها در فضای رسمی و غیر رسمی رسانهای اصلاحات در جریان است، فشار به دولت برای گنجاندن مهرههای خود در دولت یازدهم است.
حال آنکه اگر مهمترین معیار در دولت جناب آقای روحانی تعهد و سپس کارآمدی باشد، این قبیل لابیهای غیر رسمی و سهم خواهانه نمیتواند با اهداف دولت اعتدال همخوانی داشته باشد. از این رو است که تلقی آنها (اصلاحطلبان) از دولت در حد یک شرکت سهامی تقلیل پیدا کرده و میکوشند، به عنوان یکی از سهامداران، جایگاه خود را در دولت تثبیت کنند. بنابراین دولت اعتدالگرای دکتر روحانی برای جامه عمل پوشیدن به شعارهای انتخاباتی خود و پاسخ به مطالبات به حق مردم که رونق کسب و کار و حل مشکلات معیشتی مردم است، چارهای ندارد جز اینکه در چینش کابینه خود، بدون توجه به فشارها و لابیها از افرادی توانمند و با تجربه فارغ از گرایشهای سیاسی و حزبی که بتوانند او را در مسیر پیشرفت کشور یاری نمایند، استفاده نماید. بدیهی است حضور کسانی که در فتنه ۸۸ نقش آفرینی کردهاند، میبایست به عنوان یک خط قرمز تلقی شده و نباید در هیچکدام از لایههای دولت مورد استفاده قرار گیرند. در این صورت است که میتوان به موفقیت دولت یازدهم در پاسخ به مطالبات مردم امیدوار بود.