پربازدیدترین ها

کد خبر: 246171 ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۳

فرماندار سرپل‌ذهاب: امام جمعه نقش محوری در تقویت وحدت و همدلی اجتماعی دارد

فرماندار شهرستان سرپل‌ذهاب در آیین معارفه امام جمعه جدید این شهرستان، با تأکید بر جایگاه راهبردی نماز جمعه در انسجام اجتماعی، گفت امام جمعه می‌تواند محور وحدت، هم‌افزایی و مطالبه‌گری سازنده در شهرستان باشد.

فرماندار سرپل‌ذهاب: امام جمعه نقش محوری در تقویت وحدت و همدلی اجتماعی دارد

 

جلسه شورای اداری و آیین معارفه امام جمعه جدید شهرستان سرپل‌ذهاب با حضور مسئولان استانی و شهرستانی، اعضای شورای تأمین، ائمه جمعه شیعه و اهل سنت، فرماندهان نظامی و انتظامی و جمعی از مدیران در سالن شهدای بازی‌دراز فرمانداری برگزار شد.

در این مراسم، مهندس رحیمی فرماندار سرپل‌ذهاب ضمن خیرمقدم به مسئولان و مدعوین، با تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و گرامیداشت یاد شهدا، بر اهمیت وحدت و همدلی در شهرستان تأکید کرد.

وی با اشاره به ویژگی‌های فرهنگی و اجتماعی شهرستان سرپل‌ذهاب، این منطقه را «رنگین‌کمانی از اقوام و مذاهب» دانست و افزود: مدیریت فرهنگی و اجتماعی در چنین شهرستانی نیازمند رویکردی وحدت‌محور و تعامل‌گرا است.

فرماندار سرپل‌ذهاب با بیان اینکه امام جمعه صرفاً مسئول اقامه نماز جمعه نیست، اظهار داشت: امام جمعه نقش مهمی به‌عنوان مرجع فکری و معنوی، محور وحدت، زبان گویای مطالبات مردم و مبلغ ارزش‌های دینی و انقلابی دارد.

وی با تقدیر از خدمات حجت‌الاسلام والمسلمین ساداتی امام جمعه سابق شهرستان، وی را دارای روحیه جهادی، مردمی و پیگیر مسائل مردم عنوان کرد و از تلاش‌های وی در تقویت انسجام اجتماعی قدردانی نمود.

رحیمی همچنین ضمن تبریک به حجت‌الاسلام والمسلمین سلیمی به عنوان امام جمعه جدید شهرستان، ابراز امیدواری کرد که حضور وی منشأ خیر و برکت برای منطقه باشد و با حضور میدانی در میان مردم، خانواده‌های شهدا و مناطق مختلف شهری و روستایی، نقش مؤثری در تقویت ارتباط مردم و مسئولان ایفا کند.

وی در پایان با تأکید بر آمادگی کامل مجموعه فرمانداری برای همکاری با امام جمعه جدید، خاطرنشان کرد: بهره‌گیری از ظرفیت‌های انسانی، فرهنگی، اقتصادی و مرزی شهرستان نیازمند هم‌افزایی، برنامه‌ریزی و تقویت روحیه امید در جامعه است.

این مراسم با تأکید بر تداوم خدمت‌رسانی، وحدت و حرکت جهادی در شهرستان سرپل‌ذهاب به پایان رسید.