آیتالله محمد یزدی در دیدار جمعی از خادمان اعتکاف استان قم اظهار کرد: هر کاری که با نیت قربت انجام شود نوعی عبادت است و اجر و ثواب در پی دارد و برخی که گمان میکنند عبادات تنها در نماز و دعا خلاصه میشود در اشتباه هستند.
وی افزود: روز نخست جلسه شورای نگهبان، آیتالله جنتی به من گفت اکنون ماه رجب است و همه در حال دعا و اعتکاف ولی ما محروم شدهایم و بدیها و خوبیهای دیگران را برای کاندیداتوری بررسی میکنیم که من به او گفتم بررسی برای تعیین صلاحیت افراد بر اساس دلایل و مستندات و اینکه صریحاً بگوییم فلان شخص حق حضور ندارد ثوابی به مراتب بیشتر از دعا و اعتکاف خواهد داشت.
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه بر اساس روایتی از امام صادق(ع) عبادت به کثرت و کمیت آن نیست گفت: ملاک اصلی روح و انگیزه کار است که برای چه کسی انجام میشود.
وی ادامه داد: هر وظیفهای که به درستی صورت گیرد دارای ثواب است بنابراین انسان نباید به بهانه ماه رجب یا سایر مناسبتهای مذهبی کار و تکلیفش را رها کند.
آیتالله یزدی با بیان اینکه برخی مسئولان به بهانه نزدیکی انتخابات و تغییر دولت و اینکه نمیدانند در آینده چه رخ میدهد کار خود را رها میکنند گفت: نباید به بهانه انتخابات کار رسمی را بر زمین نهاد و این تفکر اشتباه است.
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: دیده میشود بعضی مسئولان که سمتهای بالایی هم دارند به بهانه انتخابات و اینکه دست و دلشان به کار نمیرود سست میشوند؛ به اینها باید گفت مگر کارتان را برای رئیس جمهور انجام میدادید؟ اگر انجام وظیفه در راستای قرب الهی باشد آنگاه اجر و ثواب دارد و هیچ سستی هم پیش نمیآید.
وی اضافه کرد: امروز نظام اسلامی اعتکاف را به وسیله به وجود آوردن تشکیلاتی نظم و ترتیب داده است تا برخی به هر مکانی نروند و سوء استفاده نشود؛ خادمان اعتکاف هم که در این مسیر فعالیت میکنند بدانند که چه بسا ثواب کارشان از معتکفین بیشتر باشد.
آیتالله یزدی دعا را نفس ارتباط با خداوند دانست و عنوان داشت: اینکه برای چه کسی و چه چیزی دعا میکنیم اهمیت دارد؛ انسان باید ظرفیت و همت خود را ارتقا داده و برای درخواستهای بزرگ دست به دعا بردارد.
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: مسئولیتهای مادی ارزشی ندارند مگر اینکه به نیت رضای الهی انجام شوند که در این صورت هرچه مسئولیت سنگینتر باشد ثواب و ارزش بیشتری هم خواهد داشت.
وی با اشاره به دعای امام سجاد(ع) برای مرزبانان کشور اسلامی اظهار کرد: یک مقام امنیتی که از ورود تروریستها به کشور جلوگیری میکند و اجازه نمیدهد آنها امنیت کشور را به خطر بیندازند بالاترین عبادتها را انجام میدهد.
آخرین مطالب
- ■امام جمعه جدید سرپلذهاب آغاز بکار کرد
- ■دستهروی باشکوه هیئت عزاداری صاحبالزمان(عج) تا حرم مطهر احمد بن اسحاق(ره)
- ■تجلیل از ۱۰۰ خانواده معظم شهدا در اسلامآبادغرب و ماهیدشت با حضور مسئولان ملی و استانی
- ■رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس: حل مشکلات معیشتی و درمانی ایثارگران اولویت جدی مجلس و دولت است
- ■رئیس دادگستری سرپلذهاب: ۵۲ درصد پروندهها با صلح و سازش مختومه میشود
- ■مراسم عزاداری هشتمین شب ماه محرم در جوار حرم مطهر احمد بن اسحاق(ره) برگزار شد
- ■دادستان سرپلذهاب: رضایت مردم از عملکرد دادگستری نتیجه تلاش شبانهروزی مجموعه قضایی است
- ■فرماندار کرمانشاه: مقاومت ملت ایران در جنگ ۱۲ روزه، محاسبات دشمن را بر هم زد
- ■حجتالاسلام حسین سلیمی به عنوان امام جمعه سرپلذهاب منصوب شد
- ■دیدار مسئولان قضایی سرپلذهاب با امام جمعه؛ آغاز هفته قوه قضاییه با تأکید بر عدالت و خدمت
پربازدیدترین ها
- ■طنین «روله لای لای، علی لای لای» در سرپلذهاب؛ اشک و عشق مادران حسینی در جوار حرم احمد ابن اسحاق(ره)
- ■همنوایی مادران سرپلذهاب با نالههای رباب(س)؛ اجتماع باشکوه شیرخوارگان حسینی در حرم احمد بن اسحاق(ع)
- ■پنجم محرم؛ طنین «یا حسین(ع)» در جوار حرم مطهر احمد بن اسحاق(ره) سرپلذهاب
- ■حضور پرشور مردم سرپلذهاب در آیین عبادی ـ سیاسی نماز جمعه
- ■امام جمعه موقت سرپلذهاب: ملت ایران با تبعیت از رهبری و حفظ وحدت، از حقوق خود کوتاه نخواهد آمد
- ■فرمانده تیپ ۷۱ ابوذر در یادواره شهدای جنگ ۱۲ روزه و جنگ رمضان: ملت ایران هرگز در برابر زورگویان سر فرود نخواهد آورد
- ■گهوارههای حسینی به حرکت درآمدند؛ حماسه مادران سرپلذهاب در سوگ ششماهه کربلا
- ■بازدید سرزده دادستان و تعزیرات از جایگاههای سوخت سرپلذهاب؛ برخورد قاطع با متخلفان
- ■سرپلذهاب میزبان یادواره شهدای جنگ ۱۲ روزه و جنگ رمضان؛ تجدید میثاق با راه شهیدان مقاومت
- ■شب پنجم محرم به نام حضرت زهیر(ع)؛ نوای «لبیک یا حسین(ع)» در مسجد صاحبالزمان(عج) سرپلذهاب طنینانداز شد
- ■تعریض محور زرینجوب به گلمکبود با اعتبار نزدیک به ۲۰۰ میلیارد تومان وارد فاز اجرایی شد.
- ■بازگشایی رسمی مرز تیلهکو ۱۵ تیرماه با حضور استاندار کرمانشاه انجام میشود.
- ■شب حضرت قاسم(ع) در سرپلذهاب؛ تجدید میثاق نوجوانان حسینی با مکتب عاشورا
- ■اجرای ۳۶۱ طرح اشتغالزایی برای مددجویان کمیته امداد سرپلذهاب با پرداخت ۷۲ میلیارد تومان تسهیلات
- ■مدیر مرکز افق حرم احمد بن اسحاق(ره): محرم، میدان بصیرت، ولایتمداری و ایستادگی در برابر ظلم است
- ■مراسم عزاداری شب ششم محرم در هیئت لثارات الحسین(ع)
- ■امام جمعه سرپلذهاب: سوگواره «احلی من العسل» الگوی تربیتی نوجوانان در مکتب عاشورا است
- ■حجتالاسلام حسین سلیمی به عنوان امام جمعه سرپلذهاب منصوب شد
- ■بیشترین آسفالت راههای استان در سرپلذهاب اجرا شده است/ بازدید فرماندار از سه قطعه پروژه راهسازی شهرستان
- ■سوگواره «احلی من العسل» با حضور نوجوانان حسینی در حرم احمدبن اسحاق(ره) سرپلذهاب برگزار شد
مسئولیتها را به بهانه نزدیکی انتخابات رها نکنیم
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: بعضی مسئولان که سمتهای بالایی دارند به بهانه انتخابات و اینکه دست و دلشان به کار نمیرود سست میشوند؛ به اینها باید گفت مگر کارتان را برای رئیس جمهور انجام میدادید؟
آیتالله محمد یزدی در دیدار جمعی از خادمان اعتکاف استان قم اظهار کرد: هر کاری که با نیت قربت انجام شود نوعی عبادت است و اجر و ثواب در پی دارد و برخی که گمان میکنند عبادات تنها در نماز و دعا خلاصه میشود در اشتباه هستند.
وی افزود: روز نخست جلسه شورای نگهبان، آیتالله جنتی به من گفت اکنون ماه رجب است و همه در حال دعا و اعتکاف ولی ما محروم شدهایم و بدیها و خوبیهای دیگران را برای کاندیداتوری بررسی میکنیم که من به او گفتم بررسی برای تعیین صلاحیت افراد بر اساس دلایل و مستندات و اینکه صریحاً بگوییم فلان شخص حق حضور ندارد ثوابی به مراتب بیشتر از دعا و اعتکاف خواهد داشت.
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه بر اساس روایتی از امام صادق(ع) عبادت به کثرت و کمیت آن نیست گفت: ملاک اصلی روح و انگیزه کار است که برای چه کسی انجام میشود.
وی ادامه داد: هر وظیفهای که به درستی صورت گیرد دارای ثواب است بنابراین انسان نباید به بهانه ماه رجب یا سایر مناسبتهای مذهبی کار و تکلیفش را رها کند.
آیتالله یزدی با بیان اینکه برخی مسئولان به بهانه نزدیکی انتخابات و تغییر دولت و اینکه نمیدانند در آینده چه رخ میدهد کار خود را رها میکنند گفت: نباید به بهانه انتخابات کار رسمی را بر زمین نهاد و این تفکر اشتباه است.
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: دیده میشود بعضی مسئولان که سمتهای بالایی هم دارند به بهانه انتخابات و اینکه دست و دلشان به کار نمیرود سست میشوند؛ به اینها باید گفت مگر کارتان را برای رئیس جمهور انجام میدادید؟ اگر انجام وظیفه در راستای قرب الهی باشد آنگاه اجر و ثواب دارد و هیچ سستی هم پیش نمیآید.
وی اضافه کرد: امروز نظام اسلامی اعتکاف را به وسیله به وجود آوردن تشکیلاتی نظم و ترتیب داده است تا برخی به هر مکانی نروند و سوء استفاده نشود؛ خادمان اعتکاف هم که در این مسیر فعالیت میکنند بدانند که چه بسا ثواب کارشان از معتکفین بیشتر باشد.
آیتالله یزدی دعا را نفس ارتباط با خداوند دانست و عنوان داشت: اینکه برای چه کسی و چه چیزی دعا میکنیم اهمیت دارد؛ انسان باید ظرفیت و همت خود را ارتقا داده و برای درخواستهای بزرگ دست به دعا بردارد.
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: مسئولیتهای مادی ارزشی ندارند مگر اینکه به نیت رضای الهی انجام شوند که در این صورت هرچه مسئولیت سنگینتر باشد ثواب و ارزش بیشتری هم خواهد داشت.
وی با اشاره به دعای امام سجاد(ع) برای مرزبانان کشور اسلامی اظهار کرد: یک مقام امنیتی که از ورود تروریستها به کشور جلوگیری میکند و اجازه نمیدهد آنها امنیت کشور را به خطر بیندازند بالاترین عبادتها را انجام میدهد.
آیتالله محمد یزدی در دیدار جمعی از خادمان اعتکاف استان قم اظهار کرد: هر کاری که با نیت قربت انجام شود نوعی عبادت است و اجر و ثواب در پی دارد و برخی که گمان میکنند عبادات تنها در نماز و دعا خلاصه میشود در اشتباه هستند.
وی افزود: روز نخست جلسه شورای نگهبان، آیتالله جنتی به من گفت اکنون ماه رجب است و همه در حال دعا و اعتکاف ولی ما محروم شدهایم و بدیها و خوبیهای دیگران را برای کاندیداتوری بررسی میکنیم که من به او گفتم بررسی برای تعیین صلاحیت افراد بر اساس دلایل و مستندات و اینکه صریحاً بگوییم فلان شخص حق حضور ندارد ثوابی به مراتب بیشتر از دعا و اعتکاف خواهد داشت.
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه بر اساس روایتی از امام صادق(ع) عبادت به کثرت و کمیت آن نیست گفت: ملاک اصلی روح و انگیزه کار است که برای چه کسی انجام میشود.
وی ادامه داد: هر وظیفهای که به درستی صورت گیرد دارای ثواب است بنابراین انسان نباید به بهانه ماه رجب یا سایر مناسبتهای مذهبی کار و تکلیفش را رها کند.
آیتالله یزدی با بیان اینکه برخی مسئولان به بهانه نزدیکی انتخابات و تغییر دولت و اینکه نمیدانند در آینده چه رخ میدهد کار خود را رها میکنند گفت: نباید به بهانه انتخابات کار رسمی را بر زمین نهاد و این تفکر اشتباه است.
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: دیده میشود بعضی مسئولان که سمتهای بالایی هم دارند به بهانه انتخابات و اینکه دست و دلشان به کار نمیرود سست میشوند؛ به اینها باید گفت مگر کارتان را برای رئیس جمهور انجام میدادید؟ اگر انجام وظیفه در راستای قرب الهی باشد آنگاه اجر و ثواب دارد و هیچ سستی هم پیش نمیآید.
وی اضافه کرد: امروز نظام اسلامی اعتکاف را به وسیله به وجود آوردن تشکیلاتی نظم و ترتیب داده است تا برخی به هر مکانی نروند و سوء استفاده نشود؛ خادمان اعتکاف هم که در این مسیر فعالیت میکنند بدانند که چه بسا ثواب کارشان از معتکفین بیشتر باشد.
آیتالله یزدی دعا را نفس ارتباط با خداوند دانست و عنوان داشت: اینکه برای چه کسی و چه چیزی دعا میکنیم اهمیت دارد؛ انسان باید ظرفیت و همت خود را ارتقا داده و برای درخواستهای بزرگ دست به دعا بردارد.
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: مسئولیتهای مادی ارزشی ندارند مگر اینکه به نیت رضای الهی انجام شوند که در این صورت هرچه مسئولیت سنگینتر باشد ثواب و ارزش بیشتری هم خواهد داشت.
وی با اشاره به دعای امام سجاد(ع) برای مرزبانان کشور اسلامی اظهار کرد: یک مقام امنیتی که از ورود تروریستها به کشور جلوگیری میکند و اجازه نمیدهد آنها امنیت کشور را به خطر بیندازند بالاترین عبادتها را انجام میدهد.