این بیانیه نامتوازن تنها به اینجا ختم نشد ودرکنفرانس مطبوعاتی جان کری وباراک اوباما نیز به طریق دیگری بیان شد که نشان می دهد هرکس براساس شرایط داخلی کشور خود وآنچه که مدنظرش می باشد آنرا اعلام می کند.
یکی از موضوعات مهمی که حتی مورد توجه مقام معظم رهبری نیز بود برداشته شدن تحریمها بصورت یکجا وهمزمان بااجرای تعهدات ایران بود که متأسفانه در بیانیه ای که رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا آنرا خواند به برداشتن گام به گام تحریمها بصورت کاملا صریح اشاره شده است موضوعی که درصحبتهای ظریف مشاهده نگردید.
یکی دیگر تناقض های موجود دربیانیه در مورد زمانبندی آنست . ظریف دربیانیه ای که اعلام کرد هیچ سخنی از زمانبندی به بصورت صریح وآشکار به میان نیاورد درحالیکه جان کری دربیانیه خود گفت : نکته دیگر که بسیار صریح است باید بگویم که برخی اقدامات 10 ساله و برخی 15ساله و برخی 25ساله هستند و اقدامات شفافساز هیچگاه منقضی نمیشوند و در نهایت پارامترهایی که رسیدیم اطمینان میدهد تمام مواد شکافت پذیر کاهش مییابند.
یکی دیگر از موضوعات مهم این بیانیه این است که ظریف اعلام کرده رآکتور اراک آب سنگین باقی خواهد ماند وبه این اکتفاکرده است ولی جان کری درباره اراک می گوید: "رآکتور اراک نیز دوباره طراحی خواهد شد و پلوتونیوم در آن تولید نمیشود و اراک تنها به راکتوری تبدیل میشود که فقط به فعالیتهای پژوهشی و پزشکی تبدیل میشود و تمام سوخت اراک به خارج میرود و از ساخت تأسیسات آب سنگین برای 15 سال آینده خودداری کند و مورد بازبینیهای منظم و جامع قرار بگیرد.
باتوجه به تناقض های موجود دربیانیه های گفته شده وعنایت به اینکه بیانیه های جان کری،اوباما و فدریکو به هم نزدیک است لذا می توان نتیجه گرفت که این بیانیه ها به حقیقت نزدیک تر است .ازطرف دیگر تمامی بندهایی که برای ایران درنظرگرفته شده بصورت نقد بوده وباید بلافاصله اجرا شود ودرصورت تأیید آنها توسط آژانس بین المللی انرژی اتمی راه برای اجرای بندهایی که برعهده غرب است بازخواهد شد وتحریمها بصورت مشروط برداشته می شود تادرصورتی که اعمال انجام شده توسط ایران درهرزمانی برخلاف میل غربیها بود دوباره ازسر گرفته شوند.
به تعبیر یکی از فعالان سیاسی ما نام توافق دومرحله ای را که ابتدا ایران باید تعهدات خودراانجام دهد وسپس درصورت تأیید تحریمها برداشته شود به بیانیه مطبوعاتی تغییر داده ایم .
بااین حال باید دید درروزهای آینده که مجلس شورای اسلامی وسایر نهادها کارخودرا درسال جدید آغاز خواهند کرد چه عکس العملی درمورد این بیانیه واین توافق دومرحله ای خواهند داشت ومهمتر اینکه رهبر معظم انقلاب دراین خصوص چه فرمایشاتی خواهند داشت.
ونکته آخراینکه باید پرسید آیا همدلی وهمزبانی مورد خواسته رهبری توسط تیم روابط خارجی دولت محقق شده است یانه !؟
نتیجه گیری دراین خصوص رابرعهده خوانندگان خواهیم گذاشت...
انتهای پیام /س.ش
آخرین مطالب
- ■مسئول مرکز افق حرم مطهر احمد بن اسحاق(ره): اجتماع «نحن المنتقمون» نماد تداوم راه عاشورا و زنده نگه داشتن پیام امام سجاد(ع) است
- ■یکصد و هجدهمین اجتماع «نحن المنتقمون» همزمان با شب شهادت امام سجاد(ع) در جوار حرم مطهر احمد بن اسحاق(ره) برگزار شد
- ■اجتماع رهروان زینبی در حرم مطهر احمد بن اسحاق(ره) سرپلذهاب برگزار شد
- ■فرماندار سرپلذهاب: تعامل دستگاه قضایی و مجموعه اجرایی، پشتوانه امنیت، عدالت و خدمترسانی به مردم است
- ■گلایه و اعتراض مردمی | خاموشیهای تابستانی در مناطق گرمسیری
- ■اهدای ۱۶۵ سری جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت کمیته امداد سرپلذهاب در سال ۱۴۰۴
- ■رئیس دادگستری سرپلذهاب: ۵۲ درصد پروندهها با صلح و سازش مختومه شد / میانگین زمان رسیدگی ۴۲ روز است
- ■امام جمعه سرپلذهاب: وحدت ملت ایران، رمز پیروزی در برابر جنگ ترکیبی دشمنان است
- ■میز خدمت دستگاه قضایی در سرپلذهاب؛ رسیدگی بیواسطه به مطالبات مردم در جوار حرم احمد بن اسحاق(ره)
- ■وداعی آمیخته با اشک و دعا؛ حجتالاسلام سید محمدعلی ساداتی با مردم سرپلذهاب خداحافظی کرد
پربازدیدترین ها
- ■رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس: حل مشکلات معیشتی و درمانی ایثارگران اولویت جدی مجلس و دولت است
- ■تجلی وحدت و ارادت در تاسوعای حسینی سرپلذهاب
- ■امام جمعه جدید سرپلذهاب آغاز بکار کرد
- ■رئیس دادگستری سرپلذهاب: ۵۲ درصد پروندهها با صلح و سازش مختومه میشود
- ■سرپلذهاب؛ از حریم احمد بن اسحاق(ره) تا بلندای بازیدراز، همه یکصدا فریاد زدند: «لبیک یا حسین(ع)»
- ■بازیدراز هنوز بوی کربلا میدهد...
- ■تجلیل از ۱۰۰ خانواده معظم شهدا در اسلامآبادغرب و ماهیدشت با حضور مسئولان ملی و استانی
- ■دستهروی باشکوه هیئت عزاداری صاحبالزمان(عج) تا حرم مطهر احمد بن اسحاق(ره)
- ■در روز عاشورا، سرپلذهاب یکپارچه «یا حسین(ع)» شد.
- ■اقامه باشکوه نماز ظهر عاشورا در جوار حرم مطهر احمد بن اسحاق(ره) سرپلذهاب
- ■فرماندار کرمانشاه: مقاومت ملت ایران در جنگ ۱۲ روزه، محاسبات دشمن را بر هم زد
- ■دادستان سرپلذهاب: رضایت مردم از عملکرد دادگستری نتیجه تلاش شبانهروزی مجموعه قضایی است
- ■دروازه کربلا در تاسوعای حسینی در سوگ اباعبدالله(ع) غرق ماتم شد
- ■حماسه عشق و ایثار در روز عاشورا
- ■حجتالاسلام ساداتی: هر آنچه در توان داشتم برای خدمت به مردم و تقویت وحدت در سرپلذهاب به کار گرفتم
- ■سفیران نجات در خیمه عشق؛ هلالاحمر در خط مقدم خدمت به عزاداران حسینی
- ■مراسم عزاداری هشتمین شب ماه محرم در جوار حرم مطهر احمد بن اسحاق(ره) برگزار شد
- ■تاسوعا؛ روز غیرت، وفاداری و حماسه در سرپلذهاب
- ■فرماندار سرپلذهاب: امام جمعه نقش محوری در تقویت وحدت و همدلی اجتماعی دارد
- ■تأکید مسئولان و علما بر وحدت، خدمترسانی و تداوم مسیر انقلاب در آیین معارفه امام جمعه جدید سرپلذهاب
نتایج مذاکرات هسته ای / بیانیه مطبوعاتی یاتوافق دومرحله ای؟
بازی دراز1404/سرانجام انتظارها برای نتیجه دادن مذاکرات هسته ای بعد از روزهای سپری شده درلوزان به سر رسید ویک بیانیه مطبوعاتی غیرالزام آور چیزی بود که بعنوان نتیجه مذاکرات اعلام شد .
بیانیه ای که توسط ظریف به نمایندگی از طرف ایران و فدریکا موگیرینی رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا از طرف 5+1 پشت تریبون دانشگاه پلی تکنیک لوزان رفتند تا یکی بیانیه فارسی و دیگری متن انگلیسی را بخواند.
این بیانیه نامتوازن تنها به اینجا ختم نشد ودرکنفرانس مطبوعاتی جان کری وباراک اوباما نیز به طریق دیگری بیان شد که نشان می دهد هرکس براساس شرایط داخلی کشور خود وآنچه که مدنظرش می باشد آنرا اعلام می کند.
یکی از موضوعات مهمی که حتی مورد توجه مقام معظم رهبری نیز بود برداشته شدن تحریمها بصورت یکجا وهمزمان بااجرای تعهدات ایران بود که متأسفانه در بیانیه ای که رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا آنرا خواند به برداشتن گام به گام تحریمها بصورت کاملا صریح اشاره شده است موضوعی که درصحبتهای ظریف مشاهده نگردید.
یکی دیگر تناقض های موجود دربیانیه در مورد زمانبندی آنست . ظریف دربیانیه ای که اعلام کرد هیچ سخنی از زمانبندی به بصورت صریح وآشکار به میان نیاورد درحالیکه جان کری دربیانیه خود گفت : نکته دیگر که بسیار صریح است باید بگویم که برخی اقدامات 10 ساله و برخی 15ساله و برخی 25ساله هستند و اقدامات شفافساز هیچگاه منقضی نمیشوند و در نهایت پارامترهایی که رسیدیم اطمینان میدهد تمام مواد شکافت پذیر کاهش مییابند.
یکی دیگر از موضوعات مهم این بیانیه این است که ظریف اعلام کرده رآکتور اراک آب سنگین باقی خواهد ماند وبه این اکتفاکرده است ولی جان کری درباره اراک می گوید: "رآکتور اراک نیز دوباره طراحی خواهد شد و پلوتونیوم در آن تولید نمیشود و اراک تنها به راکتوری تبدیل میشود که فقط به فعالیتهای پژوهشی و پزشکی تبدیل میشود و تمام سوخت اراک به خارج میرود و از ساخت تأسیسات آب سنگین برای 15 سال آینده خودداری کند و مورد بازبینیهای منظم و جامع قرار بگیرد.
باتوجه به تناقض های موجود دربیانیه های گفته شده وعنایت به اینکه بیانیه های جان کری،اوباما و فدریکو به هم نزدیک است لذا می توان نتیجه گرفت که این بیانیه ها به حقیقت نزدیک تر است .ازطرف دیگر تمامی بندهایی که برای ایران درنظرگرفته شده بصورت نقد بوده وباید بلافاصله اجرا شود ودرصورت تأیید آنها توسط آژانس بین المللی انرژی اتمی راه برای اجرای بندهایی که برعهده غرب است بازخواهد شد وتحریمها بصورت مشروط برداشته می شود تادرصورتی که اعمال انجام شده توسط ایران درهرزمانی برخلاف میل غربیها بود دوباره ازسر گرفته شوند.
به تعبیر یکی از فعالان سیاسی ما نام توافق دومرحله ای را که ابتدا ایران باید تعهدات خودراانجام دهد وسپس درصورت تأیید تحریمها برداشته شود به بیانیه مطبوعاتی تغییر داده ایم .
بااین حال باید دید درروزهای آینده که مجلس شورای اسلامی وسایر نهادها کارخودرا درسال جدید آغاز خواهند کرد چه عکس العملی درمورد این بیانیه واین توافق دومرحله ای خواهند داشت ومهمتر اینکه رهبر معظم انقلاب دراین خصوص چه فرمایشاتی خواهند داشت.
ونکته آخراینکه باید پرسید آیا همدلی وهمزبانی مورد خواسته رهبری توسط تیم روابط خارجی دولت محقق شده است یانه !؟
نتیجه گیری دراین خصوص رابرعهده خوانندگان خواهیم گذاشت...
انتهای پیام /س.ش
این بیانیه نامتوازن تنها به اینجا ختم نشد ودرکنفرانس مطبوعاتی جان کری وباراک اوباما نیز به طریق دیگری بیان شد که نشان می دهد هرکس براساس شرایط داخلی کشور خود وآنچه که مدنظرش می باشد آنرا اعلام می کند.
یکی از موضوعات مهمی که حتی مورد توجه مقام معظم رهبری نیز بود برداشته شدن تحریمها بصورت یکجا وهمزمان بااجرای تعهدات ایران بود که متأسفانه در بیانیه ای که رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا آنرا خواند به برداشتن گام به گام تحریمها بصورت کاملا صریح اشاره شده است موضوعی که درصحبتهای ظریف مشاهده نگردید.
یکی دیگر تناقض های موجود دربیانیه در مورد زمانبندی آنست . ظریف دربیانیه ای که اعلام کرد هیچ سخنی از زمانبندی به بصورت صریح وآشکار به میان نیاورد درحالیکه جان کری دربیانیه خود گفت : نکته دیگر که بسیار صریح است باید بگویم که برخی اقدامات 10 ساله و برخی 15ساله و برخی 25ساله هستند و اقدامات شفافساز هیچگاه منقضی نمیشوند و در نهایت پارامترهایی که رسیدیم اطمینان میدهد تمام مواد شکافت پذیر کاهش مییابند.
یکی دیگر از موضوعات مهم این بیانیه این است که ظریف اعلام کرده رآکتور اراک آب سنگین باقی خواهد ماند وبه این اکتفاکرده است ولی جان کری درباره اراک می گوید: "رآکتور اراک نیز دوباره طراحی خواهد شد و پلوتونیوم در آن تولید نمیشود و اراک تنها به راکتوری تبدیل میشود که فقط به فعالیتهای پژوهشی و پزشکی تبدیل میشود و تمام سوخت اراک به خارج میرود و از ساخت تأسیسات آب سنگین برای 15 سال آینده خودداری کند و مورد بازبینیهای منظم و جامع قرار بگیرد.
باتوجه به تناقض های موجود دربیانیه های گفته شده وعنایت به اینکه بیانیه های جان کری،اوباما و فدریکو به هم نزدیک است لذا می توان نتیجه گرفت که این بیانیه ها به حقیقت نزدیک تر است .ازطرف دیگر تمامی بندهایی که برای ایران درنظرگرفته شده بصورت نقد بوده وباید بلافاصله اجرا شود ودرصورت تأیید آنها توسط آژانس بین المللی انرژی اتمی راه برای اجرای بندهایی که برعهده غرب است بازخواهد شد وتحریمها بصورت مشروط برداشته می شود تادرصورتی که اعمال انجام شده توسط ایران درهرزمانی برخلاف میل غربیها بود دوباره ازسر گرفته شوند.
به تعبیر یکی از فعالان سیاسی ما نام توافق دومرحله ای را که ابتدا ایران باید تعهدات خودراانجام دهد وسپس درصورت تأیید تحریمها برداشته شود به بیانیه مطبوعاتی تغییر داده ایم .
بااین حال باید دید درروزهای آینده که مجلس شورای اسلامی وسایر نهادها کارخودرا درسال جدید آغاز خواهند کرد چه عکس العملی درمورد این بیانیه واین توافق دومرحله ای خواهند داشت ومهمتر اینکه رهبر معظم انقلاب دراین خصوص چه فرمایشاتی خواهند داشت.
ونکته آخراینکه باید پرسید آیا همدلی وهمزبانی مورد خواسته رهبری توسط تیم روابط خارجی دولت محقق شده است یانه !؟
نتیجه گیری دراین خصوص رابرعهده خوانندگان خواهیم گذاشت...
انتهای پیام /س.ش