حسین شریعتمداری طی یادداشتی در روزنامه کیهان نوشت:
دیروز پایگاه اطلاعرسانی دولت از احضاریهای که دادگاه برای دکتر احمدینژاد فرستاده است خبر داد. به گزارش این پایگاه «شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران، محمود احمدینژاد، رئیسجمهور را با شکایت علی لاریجانی، رئیسمجلس شورای اسلامی به دادگاه احضار کرده است». تاریخ رسیدگی به این شکایت 5 آذرماه 1392 یعنی نزدیک به 4 ماه بعد از پایان مسئولیت 8ساله رئیسجمهور محترم تعیین شده است!
خبر شکایت از رئیسجمهور و احضار ایشان به دادگاه بلافاصله پس از اعلام در صدر اخبار رسانههای خارجی قرار گرفت و در داخل کشور این پرسش را پدید آورد که چه کسانی و با چه انگیزهای دست به اینگونه اقدامات میزنند؟! آیا مسئولان محترم قوه قضائیه از صدور و ابلاغ این احضاریه برای رئیسجمهور محترم باخبر بودهاند؟ اگر پاسخ مثبت است، کدام انگیزه و چه ضرورت فوری و فوتی در میان بوده است که تأخیر در صدور و ابلاغ این احضاریه را جایز ندانسته! و برای ابلاغ آن در شرایط حساس کنونی کشور عجله داشتهاند؟! آنهم احضاریهای که با تاریخ تشکیل دادگاه بیش از 6ماه فاصله دارد؟!
این اقدام دستگاه قضایی، در شرایط حساس کنونی که انتخابات پرشور و حماسی اخیر، دشمنان بیرونی نظام را با حیرت آمیخته به عصبانیت روبرو کرده است حرکتی فراتر از یک «اقدام نسنجیده» است و اگر کار برخی از نفوذیهای بدخواه مردم و مسئولان محترم قضایی نباشد به یقین پای بیتدبیری در میان است که شایسته دستگاه قضا نیست و در هر حال حرکتی جفاکارانه در حق رئیسجمهوری است که اگرچه طی چندماه اخیر نمونههایی از اقدامات و مواضع غیرقابل دفاع داشته است ولی خدمات بیوقفه و فراوان ایشان در بسیاری از زمینهها با هیچ دولت دیگری حتی قابل مقایسه هم نیست. آیا شرط انصاف و رسالت تقدیر از آن همه زحمات و خدمات دکتر احمدینژاد، ارسال احضاریه برای ایشان است؟!
و اما، چنانچه مسئولان محترم دستگاه قضایی کشور از این اقدام بیخبر بودهاند و کسانی دور از چشم-انشاءالله تیزبین!- آنها برای دومین شخصیت بلندپایه نظام برگه احضاریه به دادگاه فرستادهاند، این افراد چه کسانی هستند؟! و از این اقدام چه انگیزهای داشتهاند؟!
ممکن است گفته شود که دستگاه قضایی مصلحتاندیش نیست و نمیتواند در انجام وظیفه و رسالت قضایی خود کوتاهی کند! که در این صورت باید پرسید، اولا؛ چرا احضاریه برای دادگاهی که 6ماه دیگر نوبت آن است، امروز فرستاده میشود؟ آیا مسئولان محترم قضایی احتمال میدادهاند بعد از پایان دوره مسئولیت آقای احمدینژاد، دسترسی به ایشان نداشته باشند؟! که اگر اینگونه هم باشد، هنوز 2 ماه تا پایان دوران ریاستجمهوری دکتر احمدینژاد فرصت داشتهاند! و اساسا مگر شخصیتی مانند احمدینژاد میتواند بعد از پایان مسئولیت، مجهولالمکان! باشد؟! ثانیا؛ آیا دستگاه محترم قضایی در موارد مشابه دیگر نیز با همین سرعت و قاطعیت! برخورد میکند؟! یعنی احساس مسئولیت آقایان محترم فقط در برخورد با رئیسجمهور برانگیخته میشود؟!
آخرین مطالب
- ■آیین گرامیداشت رهبر شهید همزمان با تشییع و خاکسپاری ایشان به بهترین نحو در سرپل ذهاب برگزار میشود
- ■اعزام ۱۰۰ بسیجی سرپلذهابی به تهران برای حضور در آیین تشییع رهبر شهید انقلاب
- ■امام جمعه سرپلذهاب: شهید بهشتی معمار عدالت اسلامی و الگوی خدمت صادقانه به نظام بود
- ■مسئول مرکز افق حرم مطهر احمد بن اسحاق(ره): اجتماع «نحن المنتقمون» نماد تداوم راه عاشورا و زنده نگه داشتن پیام امام سجاد(ع) است
- ■یکصد و هجدهمین اجتماع «نحن المنتقمون» همزمان با شب شهادت امام سجاد(ع) در جوار حرم مطهر احمد بن اسحاق(ره) برگزار شد
- ■اجتماع رهروان زینبی در حرم مطهر احمد بن اسحاق(ره) سرپلذهاب برگزار شد
- ■فرماندار سرپلذهاب: تعامل دستگاه قضایی و مجموعه اجرایی، پشتوانه امنیت، عدالت و خدمترسانی به مردم است
- ■گلایه و اعتراض مردمی | خاموشیهای تابستانی در مناطق گرمسیری
- ■اهدای ۱۶۵ سری جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت کمیته امداد سرپلذهاب در سال ۱۴۰۴
- ■رئیس دادگستری سرپلذهاب: ۵۲ درصد پروندهها با صلح و سازش مختومه شد / میانگین زمان رسیدگی ۴۲ روز است
پربازدیدترین ها
- ■رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس: حل مشکلات معیشتی و درمانی ایثارگران اولویت جدی مجلس و دولت است
- ■تجلی وحدت و ارادت در تاسوعای حسینی سرپلذهاب
- ■امام جمعه جدید سرپلذهاب آغاز بکار کرد
- ■رئیس دادگستری سرپلذهاب: ۵۲ درصد پروندهها با صلح و سازش مختومه میشود
- ■بازیدراز هنوز بوی کربلا میدهد...
- ■تجلیل از ۱۰۰ خانواده معظم شهدا در اسلامآبادغرب و ماهیدشت با حضور مسئولان ملی و استانی
- ■سرپلذهاب؛ از حریم احمد بن اسحاق(ره) تا بلندای بازیدراز، همه یکصدا فریاد زدند: «لبیک یا حسین(ع)»
- ■دستهروی باشکوه هیئت عزاداری صاحبالزمان(عج) تا حرم مطهر احمد بن اسحاق(ره)
- ■دروازه کربلا در تاسوعای حسینی در سوگ اباعبدالله(ع) غرق ماتم شد
- ■در روز عاشورا، سرپلذهاب یکپارچه «یا حسین(ع)» شد.
- ■اقامه باشکوه نماز ظهر عاشورا در جوار حرم مطهر احمد بن اسحاق(ره) سرپلذهاب
- ■حماسه عشق و ایثار در روز عاشورا
- ■حجتالاسلام ساداتی: هر آنچه در توان داشتم برای خدمت به مردم و تقویت وحدت در سرپلذهاب به کار گرفتم
- ■تاسوعا؛ روز غیرت، وفاداری و حماسه در سرپلذهاب
- ■سفیران نجات در خیمه عشق؛ هلالاحمر در خط مقدم خدمت به عزاداران حسینی
- ■وداعی آمیخته با اشک و دعا؛ حجتالاسلام سید محمدعلی ساداتی با مردم سرپلذهاب خداحافظی کرد
- ■تأکید مسئولان و علما بر وحدت، خدمترسانی و تداوم مسیر انقلاب در آیین معارفه امام جمعه جدید سرپلذهاب
- ■فرمانده سپاه سرپلذهاب: محبوبیت حجتالاسلام ساداتی حاصل اخلاص، تقوا و خدمت صادقانه به مردم است
- ■فرماندار سرپلذهاب: امام جمعه نقش محوری در تقویت وحدت و همدلی اجتماعی دارد
- ■شمع غم روشن کنید، شام غریبان امشب است...
انتقاد شریعتمداری به «احضار» احمدینژاد
شریعتمداری تصریح کرد: احضار احمدینژاد در شرایط حساس کنونی که انتخابات پرشور و حماسی اخیر، دشمنان بیرونی نظام را با حیرت روبرو کرده است حرکتی فراتر از یک «اقدام نسنجیده» است.
حسین شریعتمداری طی یادداشتی در روزنامه کیهان نوشت:
دیروز پایگاه اطلاعرسانی دولت از احضاریهای که دادگاه برای دکتر احمدینژاد فرستاده است خبر داد. به گزارش این پایگاه «شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران، محمود احمدینژاد، رئیسجمهور را با شکایت علی لاریجانی، رئیسمجلس شورای اسلامی به دادگاه احضار کرده است». تاریخ رسیدگی به این شکایت 5 آذرماه 1392 یعنی نزدیک به 4 ماه بعد از پایان مسئولیت 8ساله رئیسجمهور محترم تعیین شده است!
خبر شکایت از رئیسجمهور و احضار ایشان به دادگاه بلافاصله پس از اعلام در صدر اخبار رسانههای خارجی قرار گرفت و در داخل کشور این پرسش را پدید آورد که چه کسانی و با چه انگیزهای دست به اینگونه اقدامات میزنند؟! آیا مسئولان محترم قوه قضائیه از صدور و ابلاغ این احضاریه برای رئیسجمهور محترم باخبر بودهاند؟ اگر پاسخ مثبت است، کدام انگیزه و چه ضرورت فوری و فوتی در میان بوده است که تأخیر در صدور و ابلاغ این احضاریه را جایز ندانسته! و برای ابلاغ آن در شرایط حساس کنونی کشور عجله داشتهاند؟! آنهم احضاریهای که با تاریخ تشکیل دادگاه بیش از 6ماه فاصله دارد؟!
این اقدام دستگاه قضایی، در شرایط حساس کنونی که انتخابات پرشور و حماسی اخیر، دشمنان بیرونی نظام را با حیرت آمیخته به عصبانیت روبرو کرده است حرکتی فراتر از یک «اقدام نسنجیده» است و اگر کار برخی از نفوذیهای بدخواه مردم و مسئولان محترم قضایی نباشد به یقین پای بیتدبیری در میان است که شایسته دستگاه قضا نیست و در هر حال حرکتی جفاکارانه در حق رئیسجمهوری است که اگرچه طی چندماه اخیر نمونههایی از اقدامات و مواضع غیرقابل دفاع داشته است ولی خدمات بیوقفه و فراوان ایشان در بسیاری از زمینهها با هیچ دولت دیگری حتی قابل مقایسه هم نیست. آیا شرط انصاف و رسالت تقدیر از آن همه زحمات و خدمات دکتر احمدینژاد، ارسال احضاریه برای ایشان است؟!
و اما، چنانچه مسئولان محترم دستگاه قضایی کشور از این اقدام بیخبر بودهاند و کسانی دور از چشم-انشاءالله تیزبین!- آنها برای دومین شخصیت بلندپایه نظام برگه احضاریه به دادگاه فرستادهاند، این افراد چه کسانی هستند؟! و از این اقدام چه انگیزهای داشتهاند؟!
ممکن است گفته شود که دستگاه قضایی مصلحتاندیش نیست و نمیتواند در انجام وظیفه و رسالت قضایی خود کوتاهی کند! که در این صورت باید پرسید، اولا؛ چرا احضاریه برای دادگاهی که 6ماه دیگر نوبت آن است، امروز فرستاده میشود؟ آیا مسئولان محترم قضایی احتمال میدادهاند بعد از پایان دوره مسئولیت آقای احمدینژاد، دسترسی به ایشان نداشته باشند؟! که اگر اینگونه هم باشد، هنوز 2 ماه تا پایان دوران ریاستجمهوری دکتر احمدینژاد فرصت داشتهاند! و اساسا مگر شخصیتی مانند احمدینژاد میتواند بعد از پایان مسئولیت، مجهولالمکان! باشد؟! ثانیا؛ آیا دستگاه محترم قضایی در موارد مشابه دیگر نیز با همین سرعت و قاطعیت! برخورد میکند؟! یعنی احساس مسئولیت آقایان محترم فقط در برخورد با رئیسجمهور برانگیخته میشود؟!
حسین شریعتمداری طی یادداشتی در روزنامه کیهان نوشت:
دیروز پایگاه اطلاعرسانی دولت از احضاریهای که دادگاه برای دکتر احمدینژاد فرستاده است خبر داد. به گزارش این پایگاه «شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران، محمود احمدینژاد، رئیسجمهور را با شکایت علی لاریجانی، رئیسمجلس شورای اسلامی به دادگاه احضار کرده است». تاریخ رسیدگی به این شکایت 5 آذرماه 1392 یعنی نزدیک به 4 ماه بعد از پایان مسئولیت 8ساله رئیسجمهور محترم تعیین شده است!
خبر شکایت از رئیسجمهور و احضار ایشان به دادگاه بلافاصله پس از اعلام در صدر اخبار رسانههای خارجی قرار گرفت و در داخل کشور این پرسش را پدید آورد که چه کسانی و با چه انگیزهای دست به اینگونه اقدامات میزنند؟! آیا مسئولان محترم قوه قضائیه از صدور و ابلاغ این احضاریه برای رئیسجمهور محترم باخبر بودهاند؟ اگر پاسخ مثبت است، کدام انگیزه و چه ضرورت فوری و فوتی در میان بوده است که تأخیر در صدور و ابلاغ این احضاریه را جایز ندانسته! و برای ابلاغ آن در شرایط حساس کنونی کشور عجله داشتهاند؟! آنهم احضاریهای که با تاریخ تشکیل دادگاه بیش از 6ماه فاصله دارد؟!
این اقدام دستگاه قضایی، در شرایط حساس کنونی که انتخابات پرشور و حماسی اخیر، دشمنان بیرونی نظام را با حیرت آمیخته به عصبانیت روبرو کرده است حرکتی فراتر از یک «اقدام نسنجیده» است و اگر کار برخی از نفوذیهای بدخواه مردم و مسئولان محترم قضایی نباشد به یقین پای بیتدبیری در میان است که شایسته دستگاه قضا نیست و در هر حال حرکتی جفاکارانه در حق رئیسجمهوری است که اگرچه طی چندماه اخیر نمونههایی از اقدامات و مواضع غیرقابل دفاع داشته است ولی خدمات بیوقفه و فراوان ایشان در بسیاری از زمینهها با هیچ دولت دیگری حتی قابل مقایسه هم نیست. آیا شرط انصاف و رسالت تقدیر از آن همه زحمات و خدمات دکتر احمدینژاد، ارسال احضاریه برای ایشان است؟!
و اما، چنانچه مسئولان محترم دستگاه قضایی کشور از این اقدام بیخبر بودهاند و کسانی دور از چشم-انشاءالله تیزبین!- آنها برای دومین شخصیت بلندپایه نظام برگه احضاریه به دادگاه فرستادهاند، این افراد چه کسانی هستند؟! و از این اقدام چه انگیزهای داشتهاند؟!
ممکن است گفته شود که دستگاه قضایی مصلحتاندیش نیست و نمیتواند در انجام وظیفه و رسالت قضایی خود کوتاهی کند! که در این صورت باید پرسید، اولا؛ چرا احضاریه برای دادگاهی که 6ماه دیگر نوبت آن است، امروز فرستاده میشود؟ آیا مسئولان محترم قضایی احتمال میدادهاند بعد از پایان دوره مسئولیت آقای احمدینژاد، دسترسی به ایشان نداشته باشند؟! که اگر اینگونه هم باشد، هنوز 2 ماه تا پایان دوران ریاستجمهوری دکتر احمدینژاد فرصت داشتهاند! و اساسا مگر شخصیتی مانند احمدینژاد میتواند بعد از پایان مسئولیت، مجهولالمکان! باشد؟! ثانیا؛ آیا دستگاه محترم قضایی در موارد مشابه دیگر نیز با همین سرعت و قاطعیت! برخورد میکند؟! یعنی احساس مسئولیت آقایان محترم فقط در برخورد با رئیسجمهور برانگیخته میشود؟!