پربازدیدترین ها

سرویس: فرهنگی کد خبر: 189906 ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷

پروسه اختصاص قیریارانه ای به شهرداریها؛

نهضت آسفالت شهرستان سرپلذهاب و دغدغه های مردم / وقتی قیر یارانه ای هم میهمان بازارگرم شایعات می شود

بازی دراز 1404 : نهضت آسفالت در شهرستان سرپل ذهاب به دنبال تحول خیابانهای شهر است که دغدغه های مردم رابه همراه داشته و دراین میان قیریارانه ای که باتلاش نماینده مردم درمجلس شورای اسلامی وبدون پرداخت هزینه ای به شهراختصاص یافته دست خوش شایعات زیادی شده است.

نهضت آسفالت شهرستان سرپلذهاب و دغدغه های مردم / وقتی قیر یارانه ای هم میهمان بازارگرم شایعات می شود

به گزارش بازی دراز، امروزه در دنیای ماشینی وقتی وارد  شهری می شویم وضعیت خیابان و معابر اولین چیزی که هر کسی متوجه آن می شود. از نظر اقتصادی و بهداشتی هم ، آسفالت خیابان ها تأثیر زیادی در زندگی شهروندان دارد.

تصور کنید در زمان تحریم و زمانیکه وسایل یدکی خودروها بسیارگرانتر از حد معمول است ، ناهموار بودن خیابان ها و معابر چه هزینه های گزافی را بر اقتصاد شهروندان و کشور تحمیل می کند.

دولتمردان کشور با توجه به اینکه مواد اولیه آسفالت تولید داخل است و بسیار ارزانتر از سایر کشورهاست و زیبایی شهرها وابسته به خیابانها و معابرآن می باشد، طرح نهضت آسفالت را پیشنهاد و به تصویب هیئت دولت رساندند.

با توجه به مشکلات ناشی از آسفالت نبودن معابر و محلات و در راستای تحقق نهضت آسفالت در سالجاری عملیات لکه گیری و آسفالت خیابان‌های سطح شهر بصورت مستمر و با برنامه ریزی در دستور کار قرارگرفت.

یکی از شهروندان سرپل ذهابی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: مدتی است که منتظر آسفالت محله مان هستیم و با کمترین بارشی کل محله گل و لای می شود ، انتظار داریم مسئولین هر چه سریعتر اقدام نمایند.

وی درادامه از اولویت بندی جهت آسفالت خیابانهای شهر گلایه کرد.

اما آنچه که مسلم است اختصاص قیر به مناطق مختلف کشور می باشد که البته در کم و کیف آن حرف و حدیث های بسیاری بر سر زبانها افتاده است.

در راستای پی بردن به اصل مطلب به سراغ مسئولین شهرداری شهرستان سرپل ذهاب رفتیم:

شهردارشهرستان سرپل ذهاب درخصوص نحوه اولویت بندی اجرای طرح لکه گیری و آسفالت خیابانهای شهرستان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: اولویت بندی درجهت اجرایی شدن این طرح براساس سطوح تخریبی شهرستان بوده است.

علیرضا قطره ای افزود: با توجه به وسعت شهرستان تصمیم شورای شهر و شهرداری برآن شد تا ابتدا از محله ها و خیابانهایی که درصد تخریب بالایی دارند طرح لکه گیری و آسفالت آغاز گردد و در کنار آن با توجه به گسترش شهرکهای شهرستان عملیات آسفالت این شهرکها نیز براساس برآورد به انجام رسیدن عملیات گاز کشی و امثالهم صورت پذیرفته است.

وی همچنین از لکه گیری و آسفالت 21 کیلومتر از خیابانهای سطح شهرستان خبرداد و گفت: آسفالت تمام خیابانهای شهرستان یکی از اساسی ترین برنامه های شهرداری می باشد که هم اکنون با برنامه ریزیهای صورت گرفته درحال انجام است.

یکی از اعضای شورای شهرسرپل ذهاب نیز درادامه خاطر نشان شد: اختصاص قیر به شهرداری شهرستان از دو منبع وزارت راه و شهرسازی و سازمان شهرداریهای کل کشور می باشد.

علی محمد بیگمرادی تصریح کرد: براساس مصوبه قانونی اعطای قیر از سوی وزارت راه تنها برای روستاها و شهرهای زیر 21 هزار نفر جمعیت صورت می پذیرد که با توجه به جمعیت شهرستان سرپل ذهاب جهت گرفتن سهمیه قیر ، این موضوع بسیار سخت می شد لذا با پیگیریها و تلاش نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی توانستیم سهمیه قیر خود را از وزارت راه کسب نماییم.

وی اذعان داشت: سهمیه شهرستان سرپل ذهاب جهت دریافت قیر سال 93 ، در سازمان شهرداریهای کل کشور، سوخت شده بود و عملا هیچ سهمیه ای برای شهرداری سرپل ذهاب درنظر گرفته نشده بود اما باز طی جلساتی که با وزیر کشور و معاون عمرانی وی  در نتیجه پیگیری و هماهنگی نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی صورت پذیرفت ، توانستیم نه تنها سهمیه سال 94 را دریافت نماییم بلکه سهمیه سال 93 را نیز احیا کنیم.

بیگمرادی اظهارکرد: براساس قوانین مصوب سازمان شهرداریها می بایست هزینه درصد قابل ملاحظه ای از سهمیه قیر یارانه ای اختصاص یافته به شهرداریها از سوی شهرداری پرداخت گردد اما به سبب حضور وزیر راه  و بازدید از وضعیت خیابانهای منطقه ، هیچ گونه هزینه ای از محل درآمد شهرداری شهرستان سرپل ذهاب پرداخت نشد.

وی این موضوع را از مصادیق تلاش نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی خواند که به کرات وضعیت منطقه را برای وزیر راه توضیح داده و با حضور وی ، مسئولین را از تردد ماشین آلات سنگین بصورت شبانه روز در منطقه آگاه ساخت که این مهم خود سبب شد مشکلات تأمین قیر مورد نیاز منطقه حل شود.

انتهای پیام / ق