فتحالله حسینی نماینده مردم قصر شیرین، سر پل ذهاب و گیلانغرب در بخشهایی از یک سخنرانی گفت: پاکسازی عمومی مناطق آلوده به مین و گلولههای عمل نکرده از جمله مهمترین وظایف قانونی وزارت دفاع است که خطرات ناشی از اهمال و بیتوجهی در این حوزه میتواند جان و مال مردمی را مورد تهدید قرار دهد که بیشترین آسیبها را از ویرانیهای جنگ متحمل شده و در بالاترین سطح محرومیت قرار دارند.
وی با بیان اینکه «بعد از پیگیریهای قانونی و سوالات مکرر اینجانب در کمیسیون امنیت ملی، وزیر دفاع متعهد شد تا پایان سال 90 عملیات پاکسازی این مناطق را به اتمام رساند» مدعی شد: وزیر دفاع برخلاف تعهدات خود این تاریخ را به پایان خرداد 91 موکول کرد و بعد نیز بدون بررسی کارشناسی و کسب اطمینان نسبت به پاکسازی کامل در یک اقدام تاسفبرانگیز و فریبکارانه در تاریخ 91/11/19 جشن پاکسازی مناطق آلوده به مین و تقدیر و تشکر از دستاندرکاران را برگزار کرد.
وی ادامه داد: اینجانب قبل از برگزاری جشن در تاریخ 91/11/17 با ارسال نامهای خطاب به وزیر دفاع ضمن تذکر در خصوص عدم پاکسازی کامل بسیاری از مناطق سرپل ذهاب قصر شیرین و گیلانغرب مسوولیت هرگونه حادثهای که منجر به تلفات جانی مردم و یا ایراد خسارت به اهالی شود را متوجه شخص وزیر نمودم. متاسفانه و در عین ناباوری و علیرغم تذکر اینجانب این جشن در تاریخ یاد شده برگزار شد و مطابق گزارشهای مبادی ذیربط بعد از برگزاری جشن پاکسازی مناطق آلوده به مین، با کمال تاسف تعدادی از هموطنان مظلوم مناطق مرزی بر اثر برخورد با مینهای پاکسازی نشده شهید و مجروح شدهاند و خساراتی به اموال اهالی منطقه وارد شد.
این عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی همچنین گفت: ضمن انعکاس این حوادث تاسفبار به شخص وزیر دفاع، ایشان با حضور در کمیسیون امنیت ملی متعهد شدند که ضمن بررسی این موضوع، با توجه به حساسیت آن شخصا ظرف دو هفته جهت رسیدگی به منطقه سفر نمایند. بنده نیز بر اساس رسالت نمایندگی مردم و اهمیت بسزای این موضوع شخصا در منطقه حضور یافته و قریب 20 روز در انتظار سفر وزیر محترم دفاع به منطقه جهت رسیدگی به این موضوع حیاتی ماندم، اما متاسفانه این تعهد جناب وزیر نیز بر زمین ماند و نه تنها به منطقه مراجعه نکردند بلکه هیچ تماسی مبنی بر تعویق و یا منتفی شدن سفر وزیر برقرار نشد.
وی با انتقاد شدید از ماهیت این قبیل جشنهای نمادین آن را موجب «انحراف افکار عمومی و سرپوش نهادن بر اهمال و بیتدبیریها و توهینی به مردم شریف و مظلوم منطقه» دانست و ابراز عقیده کرد: مسوولیت خونهای ریخته شده بر اثر غفلت و کوتاهی در انجام وظیفه مستقیما متوجه شخص وزیر دفاع میباشد. این در حالیست که اینجانب با آگاهی کامل از عدم پاکسازی مناطق آلوده به مین، بارها به ایشان و دستگاه متبوعشان تذکر جدی را دادهام که هر بار با بیتوجهی مواجه شده است.
وی تاکید کرد: در حالی که انتظار میرفت سردار وحیدی که خود از نزدیک سالها رنج و مصائب مردم این مناطق، ناشی از ویرانیهای جنگ را لمس کرده بیشترین توجه و دلسوزی را نسبت به رفع مشکلات آنها من جمله پاکسازی مناطق آلوده به مین معطوف نماید اما آنچه مشاهده شد متاسفانه اهمال و کوتاهی در عمل به وظایف قانونی بود.
آخرین مطالب
- ■مسئول مرکز افق حرم مطهر احمد بن اسحاق(ره): اجتماع «نحن المنتقمون» نماد تداوم راه عاشورا و زنده نگه داشتن پیام امام سجاد(ع) است
- ■یکصد و هجدهمین اجتماع «نحن المنتقمون» همزمان با شب شهادت امام سجاد(ع) در جوار حرم مطهر احمد بن اسحاق(ره) برگزار شد
- ■اجتماع رهروان زینبی در حرم مطهر احمد بن اسحاق(ره) سرپلذهاب برگزار شد
- ■فرماندار سرپلذهاب: تعامل دستگاه قضایی و مجموعه اجرایی، پشتوانه امنیت، عدالت و خدمترسانی به مردم است
- ■گلایه و اعتراض مردمی | خاموشیهای تابستانی در مناطق گرمسیری
- ■اهدای ۱۶۵ سری جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت کمیته امداد سرپلذهاب در سال ۱۴۰۴
- ■رئیس دادگستری سرپلذهاب: ۵۲ درصد پروندهها با صلح و سازش مختومه شد / میانگین زمان رسیدگی ۴۲ روز است
- ■امام جمعه سرپلذهاب: وحدت ملت ایران، رمز پیروزی در برابر جنگ ترکیبی دشمنان است
- ■میز خدمت دستگاه قضایی در سرپلذهاب؛ رسیدگی بیواسطه به مطالبات مردم در جوار حرم احمد بن اسحاق(ره)
- ■وداعی آمیخته با اشک و دعا؛ حجتالاسلام سید محمدعلی ساداتی با مردم سرپلذهاب خداحافظی کرد
پربازدیدترین ها
- ■رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس: حل مشکلات معیشتی و درمانی ایثارگران اولویت جدی مجلس و دولت است
- ■تجلی وحدت و ارادت در تاسوعای حسینی سرپلذهاب
- ■امام جمعه جدید سرپلذهاب آغاز بکار کرد
- ■رئیس دادگستری سرپلذهاب: ۵۲ درصد پروندهها با صلح و سازش مختومه میشود
- ■سرپلذهاب؛ از حریم احمد بن اسحاق(ره) تا بلندای بازیدراز، همه یکصدا فریاد زدند: «لبیک یا حسین(ع)»
- ■تجلیل از ۱۰۰ خانواده معظم شهدا در اسلامآبادغرب و ماهیدشت با حضور مسئولان ملی و استانی
- ■دستهروی باشکوه هیئت عزاداری صاحبالزمان(عج) تا حرم مطهر احمد بن اسحاق(ره)
- ■دروازه کربلا در تاسوعای حسینی در سوگ اباعبدالله(ع) غرق ماتم شد
- ■در روز عاشورا، سرپلذهاب یکپارچه «یا حسین(ع)» شد.
- ■دادستان سرپلذهاب: رضایت مردم از عملکرد دادگستری نتیجه تلاش شبانهروزی مجموعه قضایی است
- ■بازیدراز هنوز بوی کربلا میدهد...
- ■اقامه باشکوه نماز ظهر عاشورا در جوار حرم مطهر احمد بن اسحاق(ره) سرپلذهاب
- ■حماسه عشق و ایثار در روز عاشورا
- ■فرماندار کرمانشاه: مقاومت ملت ایران در جنگ ۱۲ روزه، محاسبات دشمن را بر هم زد
- ■سفیران نجات در خیمه عشق؛ هلالاحمر در خط مقدم خدمت به عزاداران حسینی
- ■مراسم عزاداری هشتمین شب ماه محرم در جوار حرم مطهر احمد بن اسحاق(ره) برگزار شد
- ■تاسوعا؛ روز غیرت، وفاداری و حماسه در سرپلذهاب
- ■حجتالاسلام ساداتی: هر آنچه در توان داشتم برای خدمت به مردم و تقویت وحدت در سرپلذهاب به کار گرفتم
- ■تأکید مسئولان و علما بر وحدت، خدمترسانی و تداوم مسیر انقلاب در آیین معارفه امام جمعه جدید سرپلذهاب
- ■فرماندار سرپلذهاب: امام جمعه نقش محوری در تقویت وحدت و همدلی اجتماعی دارد
دکتر فتح الله حسینی: «مین» هنوز هم در مناطق مرزی شهید و مجروح میگیرد
سایت بازی دراز 1404/عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی حوادث و تلفات جانی در مناطق آلوده به مین را ناشی از بیتوجهی وزارت دفاع به پاکسازی مناطق آلوده دانست.
فتحالله حسینی نماینده مردم قصر شیرین، سر پل ذهاب و گیلانغرب در بخشهایی از یک سخنرانی گفت: پاکسازی عمومی مناطق آلوده به مین و گلولههای عمل نکرده از جمله مهمترین وظایف قانونی وزارت دفاع است که خطرات ناشی از اهمال و بیتوجهی در این حوزه میتواند جان و مال مردمی را مورد تهدید قرار دهد که بیشترین آسیبها را از ویرانیهای جنگ متحمل شده و در بالاترین سطح محرومیت قرار دارند.
وی با بیان اینکه «بعد از پیگیریهای قانونی و سوالات مکرر اینجانب در کمیسیون امنیت ملی، وزیر دفاع متعهد شد تا پایان سال 90 عملیات پاکسازی این مناطق را به اتمام رساند» مدعی شد: وزیر دفاع برخلاف تعهدات خود این تاریخ را به پایان خرداد 91 موکول کرد و بعد نیز بدون بررسی کارشناسی و کسب اطمینان نسبت به پاکسازی کامل در یک اقدام تاسفبرانگیز و فریبکارانه در تاریخ 91/11/19 جشن پاکسازی مناطق آلوده به مین و تقدیر و تشکر از دستاندرکاران را برگزار کرد.
وی ادامه داد: اینجانب قبل از برگزاری جشن در تاریخ 91/11/17 با ارسال نامهای خطاب به وزیر دفاع ضمن تذکر در خصوص عدم پاکسازی کامل بسیاری از مناطق سرپل ذهاب قصر شیرین و گیلانغرب مسوولیت هرگونه حادثهای که منجر به تلفات جانی مردم و یا ایراد خسارت به اهالی شود را متوجه شخص وزیر نمودم. متاسفانه و در عین ناباوری و علیرغم تذکر اینجانب این جشن در تاریخ یاد شده برگزار شد و مطابق گزارشهای مبادی ذیربط بعد از برگزاری جشن پاکسازی مناطق آلوده به مین، با کمال تاسف تعدادی از هموطنان مظلوم مناطق مرزی بر اثر برخورد با مینهای پاکسازی نشده شهید و مجروح شدهاند و خساراتی به اموال اهالی منطقه وارد شد.
این عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی همچنین گفت: ضمن انعکاس این حوادث تاسفبار به شخص وزیر دفاع، ایشان با حضور در کمیسیون امنیت ملی متعهد شدند که ضمن بررسی این موضوع، با توجه به حساسیت آن شخصا ظرف دو هفته جهت رسیدگی به منطقه سفر نمایند. بنده نیز بر اساس رسالت نمایندگی مردم و اهمیت بسزای این موضوع شخصا در منطقه حضور یافته و قریب 20 روز در انتظار سفر وزیر محترم دفاع به منطقه جهت رسیدگی به این موضوع حیاتی ماندم، اما متاسفانه این تعهد جناب وزیر نیز بر زمین ماند و نه تنها به منطقه مراجعه نکردند بلکه هیچ تماسی مبنی بر تعویق و یا منتفی شدن سفر وزیر برقرار نشد.
وی با انتقاد شدید از ماهیت این قبیل جشنهای نمادین آن را موجب «انحراف افکار عمومی و سرپوش نهادن بر اهمال و بیتدبیریها و توهینی به مردم شریف و مظلوم منطقه» دانست و ابراز عقیده کرد: مسوولیت خونهای ریخته شده بر اثر غفلت و کوتاهی در انجام وظیفه مستقیما متوجه شخص وزیر دفاع میباشد. این در حالیست که اینجانب با آگاهی کامل از عدم پاکسازی مناطق آلوده به مین، بارها به ایشان و دستگاه متبوعشان تذکر جدی را دادهام که هر بار با بیتوجهی مواجه شده است.
وی تاکید کرد: در حالی که انتظار میرفت سردار وحیدی که خود از نزدیک سالها رنج و مصائب مردم این مناطق، ناشی از ویرانیهای جنگ را لمس کرده بیشترین توجه و دلسوزی را نسبت به رفع مشکلات آنها من جمله پاکسازی مناطق آلوده به مین معطوف نماید اما آنچه مشاهده شد متاسفانه اهمال و کوتاهی در عمل به وظایف قانونی بود.
فتحالله حسینی نماینده مردم قصر شیرین، سر پل ذهاب و گیلانغرب در بخشهایی از یک سخنرانی گفت: پاکسازی عمومی مناطق آلوده به مین و گلولههای عمل نکرده از جمله مهمترین وظایف قانونی وزارت دفاع است که خطرات ناشی از اهمال و بیتوجهی در این حوزه میتواند جان و مال مردمی را مورد تهدید قرار دهد که بیشترین آسیبها را از ویرانیهای جنگ متحمل شده و در بالاترین سطح محرومیت قرار دارند.
وی با بیان اینکه «بعد از پیگیریهای قانونی و سوالات مکرر اینجانب در کمیسیون امنیت ملی، وزیر دفاع متعهد شد تا پایان سال 90 عملیات پاکسازی این مناطق را به اتمام رساند» مدعی شد: وزیر دفاع برخلاف تعهدات خود این تاریخ را به پایان خرداد 91 موکول کرد و بعد نیز بدون بررسی کارشناسی و کسب اطمینان نسبت به پاکسازی کامل در یک اقدام تاسفبرانگیز و فریبکارانه در تاریخ 91/11/19 جشن پاکسازی مناطق آلوده به مین و تقدیر و تشکر از دستاندرکاران را برگزار کرد.
وی ادامه داد: اینجانب قبل از برگزاری جشن در تاریخ 91/11/17 با ارسال نامهای خطاب به وزیر دفاع ضمن تذکر در خصوص عدم پاکسازی کامل بسیاری از مناطق سرپل ذهاب قصر شیرین و گیلانغرب مسوولیت هرگونه حادثهای که منجر به تلفات جانی مردم و یا ایراد خسارت به اهالی شود را متوجه شخص وزیر نمودم. متاسفانه و در عین ناباوری و علیرغم تذکر اینجانب این جشن در تاریخ یاد شده برگزار شد و مطابق گزارشهای مبادی ذیربط بعد از برگزاری جشن پاکسازی مناطق آلوده به مین، با کمال تاسف تعدادی از هموطنان مظلوم مناطق مرزی بر اثر برخورد با مینهای پاکسازی نشده شهید و مجروح شدهاند و خساراتی به اموال اهالی منطقه وارد شد.
این عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی همچنین گفت: ضمن انعکاس این حوادث تاسفبار به شخص وزیر دفاع، ایشان با حضور در کمیسیون امنیت ملی متعهد شدند که ضمن بررسی این موضوع، با توجه به حساسیت آن شخصا ظرف دو هفته جهت رسیدگی به منطقه سفر نمایند. بنده نیز بر اساس رسالت نمایندگی مردم و اهمیت بسزای این موضوع شخصا در منطقه حضور یافته و قریب 20 روز در انتظار سفر وزیر محترم دفاع به منطقه جهت رسیدگی به این موضوع حیاتی ماندم، اما متاسفانه این تعهد جناب وزیر نیز بر زمین ماند و نه تنها به منطقه مراجعه نکردند بلکه هیچ تماسی مبنی بر تعویق و یا منتفی شدن سفر وزیر برقرار نشد.
وی با انتقاد شدید از ماهیت این قبیل جشنهای نمادین آن را موجب «انحراف افکار عمومی و سرپوش نهادن بر اهمال و بیتدبیریها و توهینی به مردم شریف و مظلوم منطقه» دانست و ابراز عقیده کرد: مسوولیت خونهای ریخته شده بر اثر غفلت و کوتاهی در انجام وظیفه مستقیما متوجه شخص وزیر دفاع میباشد. این در حالیست که اینجانب با آگاهی کامل از عدم پاکسازی مناطق آلوده به مین، بارها به ایشان و دستگاه متبوعشان تذکر جدی را دادهام که هر بار با بیتوجهی مواجه شده است.
وی تاکید کرد: در حالی که انتظار میرفت سردار وحیدی که خود از نزدیک سالها رنج و مصائب مردم این مناطق، ناشی از ویرانیهای جنگ را لمس کرده بیشترین توجه و دلسوزی را نسبت به رفع مشکلات آنها من جمله پاکسازی مناطق آلوده به مین معطوف نماید اما آنچه مشاهده شد متاسفانه اهمال و کوتاهی در عمل به وظایف قانونی بود.