حالا باز هم یک اتفاق ناگوار تازه را روایت میکنیم:
چند روز پیش یکی از پیمانکاران برای اجرای پروژه فضای سبز خود در منطقه بزرگراه حکیم، به طور خودسرانه و بدون اطلاع قبلی اقدام به پاکسازی محل کرده و از میان 30 فرشته فلزی که در قالب یک چیدمان هنری در این منطقه نصب شده بود، پای 28 فرشته را برید و به کناری انداخت تا پروژه فضای سبزش را اجرا کند.
این آثار که در طرح استقبال از بهار برای سال 91 اجرا شده بود، شامل 30 فرشته فلزی ساخته امیر معبد است که با همکاری بهداد لاهوتی روی تپهای در بزرگراه حکیم اجرا شده بود.
سیدمجتبی موسوی رئیس اداره حجم سازمان زیباسازی شهرداری تهران در گفتوگو با فارس درباره این اتفاق توضیح داد: این چیدمان محیطی است که عید امسال نصب شده بود و بر سر ندانمکاری یکی از پیمانکاران در پروژه فضای سبز تعدادی از آنها بریده شده است.
موسوی درباره برخورد با این پیمانکار خاطی گفت: قطعاً با او برخورد خواهد شد و تمام خسارت وارد به این آثار را از او دریافت خواهیم کرد.
موسوی همچنین گفت: این چیدمان محیطی بعد از اجرای پروژه فضای سبز، با مشارکت خود هنرمند دوباره در همان محل نصب خواهد شد.
او درباره بروز این اتفاق و عدم اطلاعرسانی به پیمانکاران در برخورد با آثار هنری گفت: آثار چیدمان خیلی برای مردم و پیمانکاران شناخته شده نیست و برخی به این آثار به عنوان یک اثر هنری نگاه نمیکنند و به همین دلیل این اتفاق رخ داده است.
او ادامه داد: شاید هم تصور کرده این آثار مربوط به طرح استقبال از بهار بوده و حالا دوره آن تمام شده و باید برچیده شود اما به هر حال عدم اطلاع رسانی او و رفتار خودسرانهاش در بریدن این آثار قابل پیگیری است.
موسوی درباره آسیب وارد به این چیدمان هم گفت: کلیت کار آسیب ندیده است و خسارت آن قابل جبران است.
او همچنین تأکید کرد که این آثار چیدمانی به صورت موقت نصب میشوند که از یک هفته یا یک سال و گاهی بیشتر در محل خود باقی میمانند ولی به هر حال موقت هستند و بعد از طول عمر مفید آنها جمعآوری خواهد شد.
او با بیان این که نظیر این اتفاقات در همه دنیا دیده میشود گفت: در همه دنیا که تعیین کننده جریانات هنری روز هستند نیز نظیر این اتفاقات به چشم میخورد.
موسوی همچنین در پاسخ به این سؤال که چرا جلسات توجیهی و آییننامه خاصی برای برخورد با آثار هنری نصب شده در تهران برای مدیران شهری مناطق مختلف شهر تهران انجام نمیشود گفت: نیاز به این جلسات توجیهی وجود دارد و از طریق فرهنگسازی هم میتوان همگان را نسبت به آثار حجمی موقت و چیدمانهای هنری آگاه کرد تا از این پس دیگر شاهد بروز چنین اتفاقاتی نباشیم.
آخرین مطالب
- ■تجلی وحدت و ارادت در تاسوعای حسینی سرپلذهاب
- ■دروازه کربلا در تاسوعای حسینی در سوگ اباعبدالله(ع) غرق ماتم شد
- ■فرمانده سپاه سرپلذهاب: محبوبیت حجتالاسلام ساداتی حاصل اخلاص، تقوا و خدمت صادقانه به مردم است
- ■حجتالاسلام ساداتی: هر آنچه در توان داشتم برای خدمت به مردم و تقویت وحدت در سرپلذهاب به کار گرفتم
- ■حجتالاسلام سلیمی: وحدت میان شیعه، اهل سنت و اهل حق، رمز پیشرفت و اقتدار سرپلذهاب است
- ■تأکید مسئولان و علما بر وحدت، خدمترسانی و تداوم مسیر انقلاب در آیین معارفه امام جمعه جدید سرپلذهاب
- ■تاسوعا؛ روز غیرت، وفاداری و حماسه در سرپلذهاب
- ■فرماندار سرپلذهاب: امام جمعه نقش محوری در تقویت وحدت و همدلی اجتماعی دارد
- ■ماموستا ثنایی: وحدت شیعه و اهل سنت رمز عزت، اقتدار و پیروزی ملت ایران است
- ■برگزاری جلسه شورای اداری سرپلذهاب و آیین معارفه امام جمعه جدید شهرستان
پربازدیدترین ها
- ■پنجم محرم؛ طنین «یا حسین(ع)» در جوار حرم مطهر احمد بن اسحاق(ره) سرپلذهاب
- ■بازدید سرزده دادستان و تعزیرات از جایگاههای سوخت سرپلذهاب؛ برخورد قاطع با متخلفان
- ■شب پنجم محرم به نام حضرت زهیر(ع)؛ نوای «لبیک یا حسین(ع)» در مسجد صاحبالزمان(عج) سرپلذهاب طنینانداز شد
- ■امام جمعه سرپلذهاب: سوگواره «احلی من العسل» الگوی تربیتی نوجوانان در مکتب عاشورا است
- ■سوگواره «احلی من العسل» با حضور نوجوانان حسینی در حرم احمدبن اسحاق(ره) سرپلذهاب برگزار شد
- ■حجتالاسلام حسین سلیمی به عنوان امام جمعه سرپلذهاب منصوب شد
- ■بازگشایی رسمی مرز تیلهکو ۱۵ تیرماه با حضور استاندار کرمانشاه انجام میشود.
- ■تعریض محور زرینجوب به گلمکبود با اعتبار نزدیک به ۲۰۰ میلیارد تومان وارد فاز اجرایی شد.
- ■مدیر مرکز افق حرم احمد بن اسحاق(ره): محرم، میدان بصیرت، ولایتمداری و ایستادگی در برابر ظلم است
- ■شب حضرت قاسم(ع) در سرپلذهاب؛ تجدید میثاق نوجوانان حسینی با مکتب عاشورا
- ■مراسم عزاداری شب ششم محرم در هیئت لثارات الحسین(ع)
- ■رئیس دادگستری: آراء مستدل و تلاش همکاران، موجب رضایت و کاهش اعتراضات شده است
- ■اجرای ۳۶۱ طرح اشتغالزایی برای مددجویان کمیته امداد سرپلذهاب با پرداخت ۷۲ میلیارد تومان تسهیلات
- ■بیشترین آسفالت راههای استان در سرپلذهاب اجرا شده است/ بازدید فرماندار از سه قطعه پروژه راهسازی شهرستان
- ■امام جمعه سرپلذهاب: هفته قوه قضائیه فرصتی برای تبیین خدمات دستگاه عدالت است
- ■تأکید امام جمعه سرپلذهاب بر جایگاه عدالت در نظام اسلامی در دیدار هفته قوه قضائیه
- ■غبارروبی مزار شهدای حرم احمدبن اسحاق(ره)؛ تجدید میثاق مسئولان با آرمانهای شهدا در هفته قوه قضائیه
- ■دیدار مسئولان قضایی سرپلذهاب با امام جمعه؛ آغاز هفته قوه قضاییه با تأکید بر عدالت و خدمت
- ■امام جمعه جدید سرپلذهاب آغاز بکار کرد
- ■رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس: حل مشکلات معیشتی و درمانی ایثارگران اولویت جدی مجلس و دولت است
پیمانکاری که فرشته میکُشد تا فضای سبز بسازد!
نامهربانی با مجسمههای شهر باز هم خبر ساز شد، این بار یک پیمانکار وظیفهشناس وارد ماجرا شده است و پای ۲۸ فرشته فلزی را بریده تا فضای سبز بسازد.
داستان مجسمههای شهر تهران تمامی ندارد، هر چند گاهی خبری منتشر میشود که اهالی مجسمهسازی ایران را پریشان میکند.
بعد از سرقت سریالی مجسمههای شهر تهران در سالهای 88 و 89 که طی مدت کوتاهی 12 مجسمه برنزی با استفاده از جرثقیل و البته سارقانی شجاع در روز روشن ربوده شد، آرام آرام پای مجسمههای چینی بدقواره به شهر باز شد و در میادین مختلف تهران مجبور به دیدن احجام و مجسمههای ناهمگون با فرهنگ و هنر کشورمان شدیم که ارمغان مدیران ناآگاه و بدسلیقه شهرداران مناطق مختلف تهران بود.
سپس از ساخته شدن مجسمه شهدای بزرگوار ایران اعم از رجایی،مطهری و ... باخبر شدیم که تولیدکنندگان دلسوز چینی به بهای نازلی کار ساخت این مجسمهها را تقبل کردند و همچون دیگر اجناس بنجول و بیارزش خود برایمان ساختند و به ما فروختند.
حالا باز هم یک اتفاق ناگوار تازه را روایت میکنیم:
چند روز پیش یکی از پیمانکاران برای اجرای پروژه فضای سبز خود در منطقه بزرگراه حکیم، به طور خودسرانه و بدون اطلاع قبلی اقدام به پاکسازی محل کرده و از میان 30 فرشته فلزی که در قالب یک چیدمان هنری در این منطقه نصب شده بود، پای 28 فرشته را برید و به کناری انداخت تا پروژه فضای سبزش را اجرا کند.
این آثار که در طرح استقبال از بهار برای سال 91 اجرا شده بود، شامل 30 فرشته فلزی ساخته امیر معبد است که با همکاری بهداد لاهوتی روی تپهای در بزرگراه حکیم اجرا شده بود.
سیدمجتبی موسوی رئیس اداره حجم سازمان زیباسازی شهرداری تهران در گفتوگو با فارس درباره این اتفاق توضیح داد: این چیدمان محیطی است که عید امسال نصب شده بود و بر سر ندانمکاری یکی از پیمانکاران در پروژه فضای سبز تعدادی از آنها بریده شده است.
موسوی درباره برخورد با این پیمانکار خاطی گفت: قطعاً با او برخورد خواهد شد و تمام خسارت وارد به این آثار را از او دریافت خواهیم کرد.
موسوی همچنین گفت: این چیدمان محیطی بعد از اجرای پروژه فضای سبز، با مشارکت خود هنرمند دوباره در همان محل نصب خواهد شد.
او درباره بروز این اتفاق و عدم اطلاعرسانی به پیمانکاران در برخورد با آثار هنری گفت: آثار چیدمان خیلی برای مردم و پیمانکاران شناخته شده نیست و برخی به این آثار به عنوان یک اثر هنری نگاه نمیکنند و به همین دلیل این اتفاق رخ داده است.
او ادامه داد: شاید هم تصور کرده این آثار مربوط به طرح استقبال از بهار بوده و حالا دوره آن تمام شده و باید برچیده شود اما به هر حال عدم اطلاع رسانی او و رفتار خودسرانهاش در بریدن این آثار قابل پیگیری است.
موسوی درباره آسیب وارد به این چیدمان هم گفت: کلیت کار آسیب ندیده است و خسارت آن قابل جبران است.
او همچنین تأکید کرد که این آثار چیدمانی به صورت موقت نصب میشوند که از یک هفته یا یک سال و گاهی بیشتر در محل خود باقی میمانند ولی به هر حال موقت هستند و بعد از طول عمر مفید آنها جمعآوری خواهد شد.
او با بیان این که نظیر این اتفاقات در همه دنیا دیده میشود گفت: در همه دنیا که تعیین کننده جریانات هنری روز هستند نیز نظیر این اتفاقات به چشم میخورد.
موسوی همچنین در پاسخ به این سؤال که چرا جلسات توجیهی و آییننامه خاصی برای برخورد با آثار هنری نصب شده در تهران برای مدیران شهری مناطق مختلف شهر تهران انجام نمیشود گفت: نیاز به این جلسات توجیهی وجود دارد و از طریق فرهنگسازی هم میتوان همگان را نسبت به آثار حجمی موقت و چیدمانهای هنری آگاه کرد تا از این پس دیگر شاهد بروز چنین اتفاقاتی نباشیم.
حالا باز هم یک اتفاق ناگوار تازه را روایت میکنیم:
چند روز پیش یکی از پیمانکاران برای اجرای پروژه فضای سبز خود در منطقه بزرگراه حکیم، به طور خودسرانه و بدون اطلاع قبلی اقدام به پاکسازی محل کرده و از میان 30 فرشته فلزی که در قالب یک چیدمان هنری در این منطقه نصب شده بود، پای 28 فرشته را برید و به کناری انداخت تا پروژه فضای سبزش را اجرا کند.
این آثار که در طرح استقبال از بهار برای سال 91 اجرا شده بود، شامل 30 فرشته فلزی ساخته امیر معبد است که با همکاری بهداد لاهوتی روی تپهای در بزرگراه حکیم اجرا شده بود.
سیدمجتبی موسوی رئیس اداره حجم سازمان زیباسازی شهرداری تهران در گفتوگو با فارس درباره این اتفاق توضیح داد: این چیدمان محیطی است که عید امسال نصب شده بود و بر سر ندانمکاری یکی از پیمانکاران در پروژه فضای سبز تعدادی از آنها بریده شده است.
موسوی درباره برخورد با این پیمانکار خاطی گفت: قطعاً با او برخورد خواهد شد و تمام خسارت وارد به این آثار را از او دریافت خواهیم کرد.
موسوی همچنین گفت: این چیدمان محیطی بعد از اجرای پروژه فضای سبز، با مشارکت خود هنرمند دوباره در همان محل نصب خواهد شد.
او درباره بروز این اتفاق و عدم اطلاعرسانی به پیمانکاران در برخورد با آثار هنری گفت: آثار چیدمان خیلی برای مردم و پیمانکاران شناخته شده نیست و برخی به این آثار به عنوان یک اثر هنری نگاه نمیکنند و به همین دلیل این اتفاق رخ داده است.
او ادامه داد: شاید هم تصور کرده این آثار مربوط به طرح استقبال از بهار بوده و حالا دوره آن تمام شده و باید برچیده شود اما به هر حال عدم اطلاع رسانی او و رفتار خودسرانهاش در بریدن این آثار قابل پیگیری است.
موسوی درباره آسیب وارد به این چیدمان هم گفت: کلیت کار آسیب ندیده است و خسارت آن قابل جبران است.
او همچنین تأکید کرد که این آثار چیدمانی به صورت موقت نصب میشوند که از یک هفته یا یک سال و گاهی بیشتر در محل خود باقی میمانند ولی به هر حال موقت هستند و بعد از طول عمر مفید آنها جمعآوری خواهد شد.
او با بیان این که نظیر این اتفاقات در همه دنیا دیده میشود گفت: در همه دنیا که تعیین کننده جریانات هنری روز هستند نیز نظیر این اتفاقات به چشم میخورد.
موسوی همچنین در پاسخ به این سؤال که چرا جلسات توجیهی و آییننامه خاصی برای برخورد با آثار هنری نصب شده در تهران برای مدیران شهری مناطق مختلف شهر تهران انجام نمیشود گفت: نیاز به این جلسات توجیهی وجود دارد و از طریق فرهنگسازی هم میتوان همگان را نسبت به آثار حجمی موقت و چیدمانهای هنری آگاه کرد تا از این پس دیگر شاهد بروز چنین اتفاقاتی نباشیم.