امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری که در آستانه انجام رزمایش این نیرو برگزار شد با اشاره به اهمیت دریا در توسعه و پیشرفت کشور، خاطرنشان کرد: رزمایش تخصصی ولایت 91 از روز 8 دی ماه بمدت 6 روز در محدوده ای به وسعت یک کیلومتر مربع از شرق تنگه هرمز تا مدار 18 درجه شمالی برگزار میشود که فاصله بندرعباس تا شرق مدار 18 درجه 2000 کیلومتر خواهد بود.
سیاری نمایش اقتدار در عرصه دریا و توانمندی نیروهای مسلح در دفاع از منافع نظام در عرصه دریاها، توان دفاعی نیروی دریایی راهبردی برای دفاع از مرزهای دریایی و نیز ارسال پیام صلح و دوستی به کشورهای همسایه را از جمله اهداف این رزمایش دانست و گفت: در رزمایش ولایت 91 همچنین ضمن تست سلاحها و مهمات جدید، بکارگیری تاکتیکهای نوین و انتقال تجربه به کارکنان صورت خواهد گرفت.
وی با بیان اینکه این رزمایش در محدوده زیادی از آبهای آزاد صورت می گیرد، گفت: ما به هیچ وجه وارد مرزهای کشورهای همسایه نمیشویم.
فرمانده نیروی دریایی با بیان اینکه بخش اعظمی از این رزمایش در آبهای بین المللی انجام میشود، تصریح کرد: طبیعی است که شناورهای کشورهای دیگر در این منطقه تردد دارند اما اجازه نخواهیم داد کسی وارد محدوده های خاص این رزمایش شود.
سیاری در خصوص تخصصی بودن این رزمایش نیز اظهار داشت: در رزمایشهای قبل از نیروهای زیادی استفاده میشد اما در این رزمایش نیروهای کمتر به ماموریتهای تخصصی در نبردهای سطحی و زیر سطحی می پردازند که البته هواناوها و یگان های پروازی نیز از جمله پهپادها و هواپیماهای گشت دریایی در این رزمایش حضور دارند.
وی با اشاره به ارتقای چشمگیر توان زیرسطحی ایران در ماههای اخیر، گفت: تاکتیکهای نبرد زیردریایی و سطحی ما که در گذشته برگرفته از تاکتیهای خارجی بود امروز به صورت کاملاً بومی درآمده و توان زیر دریایی ما در سال 91 نسبت به رزمایش های گذشته اصلاً قابل مقایسه نیست.
فرمانده نیروی دریایی ارتش حضور یگان های شناوری ایران در آبهای آزاد را موجب ارتقای توانمندی این نیرو دانست و افزود: برای نمونه حضور یگان دریایی ما در بندر سودان دستاوردهای مهم و ارزشمندی داشت.
وی همچنین در خصوص حضور ناو روسی در بندرعباس گفت: این دیدارها به منظور ارتقاء روابط و استحکام دوستی برگزار میشود و اگر ما هم بخواهیم چنین برنامه هایی داشته باشیم بعید میدانم مشکلی وجود داشته باشد.
سیاری نیروهای دریایی سپاه و ارتش را مکمل یکدیگر دانست و گفت: اگر نیاز باشد از توانمندی های اطلاعاتی و عملیاتی انها نیز استفاده می کنیم.
وی رزم در دریا را رزم علم دانست و خاطرنشان کرد: برای حضور مقتدرانه در دریاها باید توان علمی خود را افزایش دهیم و جنگ الکترونیک نیز از جمله موضوعاتی است که در این رزمایش تست و ارزیابی خواهد شد.
سیاری همچنین با بیان اینکه این رزمایش بدون مشارکت کشورهای دیگر صورت می گیرد، تاکید کرد: شاید برخی کشورها بعنوان ناظر در رزمایش حضور پیدا کنند.
سیاری خاطرنشان کرد: همزمان با این رزمایش ناوگروه بیست و سوم ما در ماموریت خود در حال انجام اسکورت کشتی ها در مسیر خلیج عدن خواهند بود.
وی در پایان تصریح کرد: ما توان ساخت انواع زیردریایی ها را داریم و این را با ساخت زیردریایی های غدیر و تعمیر و اورهال زیردریایی سنگین نشان دادهایم.
آخرین مطالب
- ■تجلی وحدت و ارادت در تاسوعای حسینی سرپلذهاب
- ■دروازه کربلا در تاسوعای حسینی در سوگ اباعبدالله(ع) غرق ماتم شد
- ■فرمانده سپاه سرپلذهاب: محبوبیت حجتالاسلام ساداتی حاصل اخلاص، تقوا و خدمت صادقانه به مردم است
- ■حجتالاسلام ساداتی: هر آنچه در توان داشتم برای خدمت به مردم و تقویت وحدت در سرپلذهاب به کار گرفتم
- ■حجتالاسلام سلیمی: وحدت میان شیعه، اهل سنت و اهل حق، رمز پیشرفت و اقتدار سرپلذهاب است
- ■تأکید مسئولان و علما بر وحدت، خدمترسانی و تداوم مسیر انقلاب در آیین معارفه امام جمعه جدید سرپلذهاب
- ■تاسوعا؛ روز غیرت، وفاداری و حماسه در سرپلذهاب
- ■فرماندار سرپلذهاب: امام جمعه نقش محوری در تقویت وحدت و همدلی اجتماعی دارد
- ■ماموستا ثنایی: وحدت شیعه و اهل سنت رمز عزت، اقتدار و پیروزی ملت ایران است
- ■برگزاری جلسه شورای اداری سرپلذهاب و آیین معارفه امام جمعه جدید شهرستان
پربازدیدترین ها
- ■پنجم محرم؛ طنین «یا حسین(ع)» در جوار حرم مطهر احمد بن اسحاق(ره) سرپلذهاب
- ■بازدید سرزده دادستان و تعزیرات از جایگاههای سوخت سرپلذهاب؛ برخورد قاطع با متخلفان
- ■شب پنجم محرم به نام حضرت زهیر(ع)؛ نوای «لبیک یا حسین(ع)» در مسجد صاحبالزمان(عج) سرپلذهاب طنینانداز شد
- ■امام جمعه سرپلذهاب: سوگواره «احلی من العسل» الگوی تربیتی نوجوانان در مکتب عاشورا است
- ■حجتالاسلام حسین سلیمی به عنوان امام جمعه سرپلذهاب منصوب شد
- ■بازگشایی رسمی مرز تیلهکو ۱۵ تیرماه با حضور استاندار کرمانشاه انجام میشود.
- ■سوگواره «احلی من العسل» با حضور نوجوانان حسینی در حرم احمدبن اسحاق(ره) سرپلذهاب برگزار شد
- ■تعریض محور زرینجوب به گلمکبود با اعتبار نزدیک به ۲۰۰ میلیارد تومان وارد فاز اجرایی شد.
- ■شب حضرت قاسم(ع) در سرپلذهاب؛ تجدید میثاق نوجوانان حسینی با مکتب عاشورا
- ■مدیر مرکز افق حرم احمد بن اسحاق(ره): محرم، میدان بصیرت، ولایتمداری و ایستادگی در برابر ظلم است
- ■اجرای ۳۶۱ طرح اشتغالزایی برای مددجویان کمیته امداد سرپلذهاب با پرداخت ۷۲ میلیارد تومان تسهیلات
- ■مراسم عزاداری شب ششم محرم در هیئت لثارات الحسین(ع)
- ■رئیس دادگستری: آراء مستدل و تلاش همکاران، موجب رضایت و کاهش اعتراضات شده است
- ■بیشترین آسفالت راههای استان در سرپلذهاب اجرا شده است/ بازدید فرماندار از سه قطعه پروژه راهسازی شهرستان
- ■امام جمعه سرپلذهاب: هفته قوه قضائیه فرصتی برای تبیین خدمات دستگاه عدالت است
- ■تأکید امام جمعه سرپلذهاب بر جایگاه عدالت در نظام اسلامی در دیدار هفته قوه قضائیه
- ■غبارروبی مزار شهدای حرم احمدبن اسحاق(ره)؛ تجدید میثاق مسئولان با آرمانهای شهدا در هفته قوه قضائیه
- ■امام جمعه جدید سرپلذهاب آغاز بکار کرد
- ■دیدار مسئولان قضایی سرپلذهاب با امام جمعه؛ آغاز هفته قوه قضاییه با تأکید بر عدالت و خدمت
- ■رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس: حل مشکلات معیشتی و درمانی ایثارگران اولویت جدی مجلس و دولت است
مشروح/ دریادار حبیبالله سیاری در نشست خبری: توان زیردریایی ایران در سال ۹۱ قابل مقایسه با قبل نیست/ اجازه تجاوز به منطقه رزمایش را نمیدهیم
فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به توانمندیهای زیرسطحی کشور گفت: توان زیردریایی ما در سال ۹۱ قابل مقایسه با سال قبل نیست.
امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری که در آستانه انجام رزمایش این نیرو برگزار شد با اشاره به اهمیت دریا در توسعه و پیشرفت کشور، خاطرنشان کرد: رزمایش تخصصی ولایت 91 از روز 8 دی ماه بمدت 6 روز در محدوده ای به وسعت یک کیلومتر مربع از شرق تنگه هرمز تا مدار 18 درجه شمالی برگزار میشود که فاصله بندرعباس تا شرق مدار 18 درجه 2000 کیلومتر خواهد بود.
سیاری نمایش اقتدار در عرصه دریا و توانمندی نیروهای مسلح در دفاع از منافع نظام در عرصه دریاها، توان دفاعی نیروی دریایی راهبردی برای دفاع از مرزهای دریایی و نیز ارسال پیام صلح و دوستی به کشورهای همسایه را از جمله اهداف این رزمایش دانست و گفت: در رزمایش ولایت 91 همچنین ضمن تست سلاحها و مهمات جدید، بکارگیری تاکتیکهای نوین و انتقال تجربه به کارکنان صورت خواهد گرفت.
وی با بیان اینکه این رزمایش در محدوده زیادی از آبهای آزاد صورت می گیرد، گفت: ما به هیچ وجه وارد مرزهای کشورهای همسایه نمیشویم.
فرمانده نیروی دریایی با بیان اینکه بخش اعظمی از این رزمایش در آبهای بین المللی انجام میشود، تصریح کرد: طبیعی است که شناورهای کشورهای دیگر در این منطقه تردد دارند اما اجازه نخواهیم داد کسی وارد محدوده های خاص این رزمایش شود.
سیاری در خصوص تخصصی بودن این رزمایش نیز اظهار داشت: در رزمایشهای قبل از نیروهای زیادی استفاده میشد اما در این رزمایش نیروهای کمتر به ماموریتهای تخصصی در نبردهای سطحی و زیر سطحی می پردازند که البته هواناوها و یگان های پروازی نیز از جمله پهپادها و هواپیماهای گشت دریایی در این رزمایش حضور دارند.
وی با اشاره به ارتقای چشمگیر توان زیرسطحی ایران در ماههای اخیر، گفت: تاکتیکهای نبرد زیردریایی و سطحی ما که در گذشته برگرفته از تاکتیهای خارجی بود امروز به صورت کاملاً بومی درآمده و توان زیر دریایی ما در سال 91 نسبت به رزمایش های گذشته اصلاً قابل مقایسه نیست.
فرمانده نیروی دریایی ارتش حضور یگان های شناوری ایران در آبهای آزاد را موجب ارتقای توانمندی این نیرو دانست و افزود: برای نمونه حضور یگان دریایی ما در بندر سودان دستاوردهای مهم و ارزشمندی داشت.
وی همچنین در خصوص حضور ناو روسی در بندرعباس گفت: این دیدارها به منظور ارتقاء روابط و استحکام دوستی برگزار میشود و اگر ما هم بخواهیم چنین برنامه هایی داشته باشیم بعید میدانم مشکلی وجود داشته باشد.
سیاری نیروهای دریایی سپاه و ارتش را مکمل یکدیگر دانست و گفت: اگر نیاز باشد از توانمندی های اطلاعاتی و عملیاتی انها نیز استفاده می کنیم.
وی رزم در دریا را رزم علم دانست و خاطرنشان کرد: برای حضور مقتدرانه در دریاها باید توان علمی خود را افزایش دهیم و جنگ الکترونیک نیز از جمله موضوعاتی است که در این رزمایش تست و ارزیابی خواهد شد.
سیاری همچنین با بیان اینکه این رزمایش بدون مشارکت کشورهای دیگر صورت می گیرد، تاکید کرد: شاید برخی کشورها بعنوان ناظر در رزمایش حضور پیدا کنند.
سیاری خاطرنشان کرد: همزمان با این رزمایش ناوگروه بیست و سوم ما در ماموریت خود در حال انجام اسکورت کشتی ها در مسیر خلیج عدن خواهند بود.
وی در پایان تصریح کرد: ما توان ساخت انواع زیردریایی ها را داریم و این را با ساخت زیردریایی های غدیر و تعمیر و اورهال زیردریایی سنگین نشان دادهایم.
امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری که در آستانه انجام رزمایش این نیرو برگزار شد با اشاره به اهمیت دریا در توسعه و پیشرفت کشور، خاطرنشان کرد: رزمایش تخصصی ولایت 91 از روز 8 دی ماه بمدت 6 روز در محدوده ای به وسعت یک کیلومتر مربع از شرق تنگه هرمز تا مدار 18 درجه شمالی برگزار میشود که فاصله بندرعباس تا شرق مدار 18 درجه 2000 کیلومتر خواهد بود.
سیاری نمایش اقتدار در عرصه دریا و توانمندی نیروهای مسلح در دفاع از منافع نظام در عرصه دریاها، توان دفاعی نیروی دریایی راهبردی برای دفاع از مرزهای دریایی و نیز ارسال پیام صلح و دوستی به کشورهای همسایه را از جمله اهداف این رزمایش دانست و گفت: در رزمایش ولایت 91 همچنین ضمن تست سلاحها و مهمات جدید، بکارگیری تاکتیکهای نوین و انتقال تجربه به کارکنان صورت خواهد گرفت.
وی با بیان اینکه این رزمایش در محدوده زیادی از آبهای آزاد صورت می گیرد، گفت: ما به هیچ وجه وارد مرزهای کشورهای همسایه نمیشویم.
فرمانده نیروی دریایی با بیان اینکه بخش اعظمی از این رزمایش در آبهای بین المللی انجام میشود، تصریح کرد: طبیعی است که شناورهای کشورهای دیگر در این منطقه تردد دارند اما اجازه نخواهیم داد کسی وارد محدوده های خاص این رزمایش شود.
سیاری در خصوص تخصصی بودن این رزمایش نیز اظهار داشت: در رزمایشهای قبل از نیروهای زیادی استفاده میشد اما در این رزمایش نیروهای کمتر به ماموریتهای تخصصی در نبردهای سطحی و زیر سطحی می پردازند که البته هواناوها و یگان های پروازی نیز از جمله پهپادها و هواپیماهای گشت دریایی در این رزمایش حضور دارند.
وی با اشاره به ارتقای چشمگیر توان زیرسطحی ایران در ماههای اخیر، گفت: تاکتیکهای نبرد زیردریایی و سطحی ما که در گذشته برگرفته از تاکتیهای خارجی بود امروز به صورت کاملاً بومی درآمده و توان زیر دریایی ما در سال 91 نسبت به رزمایش های گذشته اصلاً قابل مقایسه نیست.
فرمانده نیروی دریایی ارتش حضور یگان های شناوری ایران در آبهای آزاد را موجب ارتقای توانمندی این نیرو دانست و افزود: برای نمونه حضور یگان دریایی ما در بندر سودان دستاوردهای مهم و ارزشمندی داشت.
وی همچنین در خصوص حضور ناو روسی در بندرعباس گفت: این دیدارها به منظور ارتقاء روابط و استحکام دوستی برگزار میشود و اگر ما هم بخواهیم چنین برنامه هایی داشته باشیم بعید میدانم مشکلی وجود داشته باشد.
سیاری نیروهای دریایی سپاه و ارتش را مکمل یکدیگر دانست و گفت: اگر نیاز باشد از توانمندی های اطلاعاتی و عملیاتی انها نیز استفاده می کنیم.
وی رزم در دریا را رزم علم دانست و خاطرنشان کرد: برای حضور مقتدرانه در دریاها باید توان علمی خود را افزایش دهیم و جنگ الکترونیک نیز از جمله موضوعاتی است که در این رزمایش تست و ارزیابی خواهد شد.
سیاری همچنین با بیان اینکه این رزمایش بدون مشارکت کشورهای دیگر صورت می گیرد، تاکید کرد: شاید برخی کشورها بعنوان ناظر در رزمایش حضور پیدا کنند.
سیاری خاطرنشان کرد: همزمان با این رزمایش ناوگروه بیست و سوم ما در ماموریت خود در حال انجام اسکورت کشتی ها در مسیر خلیج عدن خواهند بود.
وی در پایان تصریح کرد: ما توان ساخت انواع زیردریایی ها را داریم و این را با ساخت زیردریایی های غدیر و تعمیر و اورهال زیردریایی سنگین نشان دادهایم.