به نقل از کمپین «همبستگی با ایران – آری»، امروز مراسمی در کلیسای «ریور ساید» شهر نیویورک به مناسبت هشتاد و پنجمین سالگرد تولد «رمزی کلارک»، دادستان سابق ایالات متحده و همچنین بیستمین سالگرد تأسیس «مرکز اقدام بینالملل» برگزار شد.
شرکت کنندگان در این مراسم که از رهبران و فعالین جنبش ضد جنگ در آمریکا هستند، با امضاء و تائید بیانیهای تحت عنوان «موضع ۹۹ درصدیها در مورد مذاکرات ۱+۵ با ایران» حمایت خود از مواضع ایران در این مذاکرات را اعلام کردند.
در این بیانیه که به ابتکار کمپین «همبستگی با ایران» تهیه شده و بدواً توسط رمزی کلارک و «سارا فلاندرز» از مؤسسین و رهبران مرکزی «مرکز اقدام بینالملل» به امضاء رسید، از فعالین جنبش جهانی صلح تقاضا شده خواهان لغو فوری تحریمهای اقتصادی و متوقف کردن تهدیدات نظامی علیه ایران شوند و از قدرتهای سلطهگر بخواهند که حق ایران برای توسعه انرژی هستهای با اهداف صلحآمیز را به رسمیت بشناسند.
متن این تومار که جهت جمعآوری امضاء ابتدا در سایتهای «همبستگی با ایران» و «مرکز اقدام بینالملل» منتشر میشود و انتظار میرود که متعاقباً در دیگر سایتهای ضدجنگ منعکس شود، به شرح زیر است.
طومار ۹۹ درصدیها درباره مذاکرات 1+5 با ایران
دستها از ایران کوتاه!
همچنان که به دور جدید مذاکرات کشورهای 1+5 (یعنی ایالات متحده، انگلستان، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) با ایران برای بحث در مورد به اصطلاح «موضوع هستهای ایران» نزدیک میشویم، ما امضاء کنندگان زیر مواضع خود را در این خصوص به شرح زیر اعلام میداریم:
در این مجادله دو طرف حضور دارند. یک طرف متشکل است از ایالات متحده و متحدینش در اتحادیه اروپا که ایران را به تلاش برای تولید سلاحهای هستهای متهم میکنند – و کوچک ترین دلیل و سند معتبری بر اثبات ادعای خود ارائه نمیدهند– و طرف دیگر ایران قرار دارد که تلاش دارد از حق خود برای دستیابی به انرژی صلح آمیز هستهای مطابق اساسنامه «آژانس بینالمللی انرژی هستهای» حراست کند.
یک طرف این مجادله که تحت رهبری آمریکا میباشد، سعی دارد با استفاده از یک اتهام بیاساس زمینه لازم را برای اقدامات تهاجمی فراهم کند و طرف دیگر ایران قرار دارد که قربانی تحریمهای ضد انسانی و جنایت باری میباشد که جان دهها میلیون شهروند بیگناه ایران را به خطر انداخته است.
تنها گناه ایران این است که تصمیم گرفته مستقل و آزاد از یوغ قدرتهای سلطهگر زندگی کند. اتهامات این قدرتهای سلطهگر بارها توسط مقامات ایرانی و سازمانهای بینالمللی همچون «جنبش غیرمتعهدها» که 120 کشور را نمایندگی میکند قویاً تکذیب شده است.
مضافاً اینکه، این اتهام علیه ایران که قصد دارد سلاح هستهای تولید کند حتی از طرف آژانسهای اطلاعاتی- امنیتی خود ایالات متحده نیز رد شده است.
یک طرف این منازعه خوی استکباری خود را دائماً با جنایات جنگی در افغانستان، عراق، لیبی و سوریه و با حمایت تام از کشتار جمعی مکرر مردم فلسطین توسط اسرائیل نشان داده و طرف دیگر، ایران، از زمانی که مردمش در سال 1979 حکومت شاه را که دست نشانده ایالات متحده بود سرنگون کردند، هیچ جنگی را علیه هیچ کشوری شروع نکرده است.
این سابقه که با موضع کنونی ایران در مخالفت با جنگ در دیگر نقاط جهان همخوانی دارد، دال بر این واقعیت است که ایران مایل است در صلح با کشورهای دیگر زندگی کند.
با آگاهی از این واقعیات و مواضع حقیقی هر یک از طرفین این منازعه، چگونه یک دوستدار آزادی میتواند در مورد «مذاکرات» این دو طرف مجادله سکوت اختیار کند و بی طرف بماند؟ در این مذاکرات یک طرف ظالم است و یک طرف مظلوم. یک طرف در پی استیلا و استثمار و غارت کشورهاست، در حالیکه طرف دیگر در پی حفظ و حراست از حق تعیین سرنوشت و استقلال و حاکمیت خویش است.
یک طرف مدافع منافع و امتیازات طبقات و نیروهای سرمایه داری بزرگ است که 1% از جمعیت جهان را تشکیل میدهد و دیگری در حال مبارزه برای صلح، استقلال و عدالت است که اهدافی هستند منطبق با منافع 99 درصدیها.
بدین خاطر است که ما طرف ایران را میگیریم و از تمام فعالین جنبش جهانی صلح تقاضا میکنیم که این تومار را امضاء کرده و خواستار آن شوند که:
• همه تحریمهای علیه ایران را فوراً لغو کنید و تهدیدات جنگی علیه ایران را متوقف کنید!
• منصفانه با ایران رفتار کنید؛ حق مردم ایران برای تولید انرژی هستهای با اهداف صلح آمیز را به رسمیت بشناسید!
آخرین مطالب
- ■امام جمعه جدید سرپلذهاب آغاز بکار کرد
- ■دستهروی باشکوه هیئت عزاداری صاحبالزمان(عج) تا حرم مطهر احمد بن اسحاق(ره)
- ■تجلیل از ۱۰۰ خانواده معظم شهدا در اسلامآبادغرب و ماهیدشت با حضور مسئولان ملی و استانی
- ■رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس: حل مشکلات معیشتی و درمانی ایثارگران اولویت جدی مجلس و دولت است
- ■رئیس دادگستری سرپلذهاب: ۵۲ درصد پروندهها با صلح و سازش مختومه میشود
- ■مراسم عزاداری هشتمین شب ماه محرم در جوار حرم مطهر احمد بن اسحاق(ره) برگزار شد
- ■دادستان سرپلذهاب: رضایت مردم از عملکرد دادگستری نتیجه تلاش شبانهروزی مجموعه قضایی است
- ■فرماندار کرمانشاه: مقاومت ملت ایران در جنگ ۱۲ روزه، محاسبات دشمن را بر هم زد
- ■حجتالاسلام حسین سلیمی به عنوان امام جمعه سرپلذهاب منصوب شد
- ■دیدار مسئولان قضایی سرپلذهاب با امام جمعه؛ آغاز هفته قوه قضاییه با تأکید بر عدالت و خدمت
پربازدیدترین ها
- ■طنین «روله لای لای، علی لای لای» در سرپلذهاب؛ اشک و عشق مادران حسینی در جوار حرم احمد ابن اسحاق(ره)
- ■همنوایی مادران سرپلذهاب با نالههای رباب(س)؛ اجتماع باشکوه شیرخوارگان حسینی در حرم احمد بن اسحاق(ع)
- ■پنجم محرم؛ طنین «یا حسین(ع)» در جوار حرم مطهر احمد بن اسحاق(ره) سرپلذهاب
- ■امام جمعه موقت سرپلذهاب: ملت ایران با تبعیت از رهبری و حفظ وحدت، از حقوق خود کوتاه نخواهد آمد
- ■حضور پرشور مردم سرپلذهاب در آیین عبادی ـ سیاسی نماز جمعه
- ■فرمانده تیپ ۷۱ ابوذر در یادواره شهدای جنگ ۱۲ روزه و جنگ رمضان: ملت ایران هرگز در برابر زورگویان سر فرود نخواهد آورد
- ■بازدید سرزده دادستان و تعزیرات از جایگاههای سوخت سرپلذهاب؛ برخورد قاطع با متخلفان
- ■گهوارههای حسینی به حرکت درآمدند؛ حماسه مادران سرپلذهاب در سوگ ششماهه کربلا
- ■سرپلذهاب میزبان یادواره شهدای جنگ ۱۲ روزه و جنگ رمضان؛ تجدید میثاق با راه شهیدان مقاومت
- ■شب پنجم محرم به نام حضرت زهیر(ع)؛ نوای «لبیک یا حسین(ع)» در مسجد صاحبالزمان(عج) سرپلذهاب طنینانداز شد
- ■تعریض محور زرینجوب به گلمکبود با اعتبار نزدیک به ۲۰۰ میلیارد تومان وارد فاز اجرایی شد.
- ■بازگشایی رسمی مرز تیلهکو ۱۵ تیرماه با حضور استاندار کرمانشاه انجام میشود.
- ■اجرای ۳۶۱ طرح اشتغالزایی برای مددجویان کمیته امداد سرپلذهاب با پرداخت ۷۲ میلیارد تومان تسهیلات
- ■شب حضرت قاسم(ع) در سرپلذهاب؛ تجدید میثاق نوجوانان حسینی با مکتب عاشورا
- ■مدیر مرکز افق حرم احمد بن اسحاق(ره): محرم، میدان بصیرت، ولایتمداری و ایستادگی در برابر ظلم است
- ■مراسم عزاداری شب ششم محرم در هیئت لثارات الحسین(ع)
- ■بیشترین آسفالت راههای استان در سرپلذهاب اجرا شده است/ بازدید فرماندار از سه قطعه پروژه راهسازی شهرستان
- ■امام جمعه سرپلذهاب: سوگواره «احلی من العسل» الگوی تربیتی نوجوانان در مکتب عاشورا است
- ■حجتالاسلام حسین سلیمی به عنوان امام جمعه سرپلذهاب منصوب شد
- ■امام جمعه سرپلذهاب: هفته قوه قضائیه فرصتی برای تبیین خدمات دستگاه عدالت است
کمپین بینالمللی«همبستگی با ایران» کلید زد طومار جهانی ۹۹ درصدیها درباره مذاکرات ۱+۵ با ایران
شرکت کنندگان مراسم گرامیداشت دادستان سابق آمریکا، با امضاء و تائید بیانیهای تحت عنوان «موضع ۹۹ درصدیها در مورد مذاکرات ۱+۵ با ایران» حمایت خود از مواضع ایران در این مذاکرات را اعلام کردند.
به نقل از کمپین «همبستگی با ایران – آری»، امروز مراسمی در کلیسای «ریور ساید» شهر نیویورک به مناسبت هشتاد و پنجمین سالگرد تولد «رمزی کلارک»، دادستان سابق ایالات متحده و همچنین بیستمین سالگرد تأسیس «مرکز اقدام بینالملل» برگزار شد.
شرکت کنندگان در این مراسم که از رهبران و فعالین جنبش ضد جنگ در آمریکا هستند، با امضاء و تائید بیانیهای تحت عنوان «موضع ۹۹ درصدیها در مورد مذاکرات ۱+۵ با ایران» حمایت خود از مواضع ایران در این مذاکرات را اعلام کردند.
در این بیانیه که به ابتکار کمپین «همبستگی با ایران» تهیه شده و بدواً توسط رمزی کلارک و «سارا فلاندرز» از مؤسسین و رهبران مرکزی «مرکز اقدام بینالملل» به امضاء رسید، از فعالین جنبش جهانی صلح تقاضا شده خواهان لغو فوری تحریمهای اقتصادی و متوقف کردن تهدیدات نظامی علیه ایران شوند و از قدرتهای سلطهگر بخواهند که حق ایران برای توسعه انرژی هستهای با اهداف صلحآمیز را به رسمیت بشناسند.
متن این تومار که جهت جمعآوری امضاء ابتدا در سایتهای «همبستگی با ایران» و «مرکز اقدام بینالملل» منتشر میشود و انتظار میرود که متعاقباً در دیگر سایتهای ضدجنگ منعکس شود، به شرح زیر است.
طومار ۹۹ درصدیها درباره مذاکرات 1+5 با ایران
دستها از ایران کوتاه!
همچنان که به دور جدید مذاکرات کشورهای 1+5 (یعنی ایالات متحده، انگلستان، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) با ایران برای بحث در مورد به اصطلاح «موضوع هستهای ایران» نزدیک میشویم، ما امضاء کنندگان زیر مواضع خود را در این خصوص به شرح زیر اعلام میداریم:
در این مجادله دو طرف حضور دارند. یک طرف متشکل است از ایالات متحده و متحدینش در اتحادیه اروپا که ایران را به تلاش برای تولید سلاحهای هستهای متهم میکنند – و کوچک ترین دلیل و سند معتبری بر اثبات ادعای خود ارائه نمیدهند– و طرف دیگر ایران قرار دارد که تلاش دارد از حق خود برای دستیابی به انرژی صلح آمیز هستهای مطابق اساسنامه «آژانس بینالمللی انرژی هستهای» حراست کند.
یک طرف این مجادله که تحت رهبری آمریکا میباشد، سعی دارد با استفاده از یک اتهام بیاساس زمینه لازم را برای اقدامات تهاجمی فراهم کند و طرف دیگر ایران قرار دارد که قربانی تحریمهای ضد انسانی و جنایت باری میباشد که جان دهها میلیون شهروند بیگناه ایران را به خطر انداخته است.
تنها گناه ایران این است که تصمیم گرفته مستقل و آزاد از یوغ قدرتهای سلطهگر زندگی کند. اتهامات این قدرتهای سلطهگر بارها توسط مقامات ایرانی و سازمانهای بینالمللی همچون «جنبش غیرمتعهدها» که 120 کشور را نمایندگی میکند قویاً تکذیب شده است.
مضافاً اینکه، این اتهام علیه ایران که قصد دارد سلاح هستهای تولید کند حتی از طرف آژانسهای اطلاعاتی- امنیتی خود ایالات متحده نیز رد شده است.
یک طرف این منازعه خوی استکباری خود را دائماً با جنایات جنگی در افغانستان، عراق، لیبی و سوریه و با حمایت تام از کشتار جمعی مکرر مردم فلسطین توسط اسرائیل نشان داده و طرف دیگر، ایران، از زمانی که مردمش در سال 1979 حکومت شاه را که دست نشانده ایالات متحده بود سرنگون کردند، هیچ جنگی را علیه هیچ کشوری شروع نکرده است.
این سابقه که با موضع کنونی ایران در مخالفت با جنگ در دیگر نقاط جهان همخوانی دارد، دال بر این واقعیت است که ایران مایل است در صلح با کشورهای دیگر زندگی کند.
با آگاهی از این واقعیات و مواضع حقیقی هر یک از طرفین این منازعه، چگونه یک دوستدار آزادی میتواند در مورد «مذاکرات» این دو طرف مجادله سکوت اختیار کند و بی طرف بماند؟ در این مذاکرات یک طرف ظالم است و یک طرف مظلوم. یک طرف در پی استیلا و استثمار و غارت کشورهاست، در حالیکه طرف دیگر در پی حفظ و حراست از حق تعیین سرنوشت و استقلال و حاکمیت خویش است.
یک طرف مدافع منافع و امتیازات طبقات و نیروهای سرمایه داری بزرگ است که 1% از جمعیت جهان را تشکیل میدهد و دیگری در حال مبارزه برای صلح، استقلال و عدالت است که اهدافی هستند منطبق با منافع 99 درصدیها.
بدین خاطر است که ما طرف ایران را میگیریم و از تمام فعالین جنبش جهانی صلح تقاضا میکنیم که این تومار را امضاء کرده و خواستار آن شوند که:
• همه تحریمهای علیه ایران را فوراً لغو کنید و تهدیدات جنگی علیه ایران را متوقف کنید!
• منصفانه با ایران رفتار کنید؛ حق مردم ایران برای تولید انرژی هستهای با اهداف صلح آمیز را به رسمیت بشناسید!
به نقل از کمپین «همبستگی با ایران – آری»، امروز مراسمی در کلیسای «ریور ساید» شهر نیویورک به مناسبت هشتاد و پنجمین سالگرد تولد «رمزی کلارک»، دادستان سابق ایالات متحده و همچنین بیستمین سالگرد تأسیس «مرکز اقدام بینالملل» برگزار شد.
شرکت کنندگان در این مراسم که از رهبران و فعالین جنبش ضد جنگ در آمریکا هستند، با امضاء و تائید بیانیهای تحت عنوان «موضع ۹۹ درصدیها در مورد مذاکرات ۱+۵ با ایران» حمایت خود از مواضع ایران در این مذاکرات را اعلام کردند.
در این بیانیه که به ابتکار کمپین «همبستگی با ایران» تهیه شده و بدواً توسط رمزی کلارک و «سارا فلاندرز» از مؤسسین و رهبران مرکزی «مرکز اقدام بینالملل» به امضاء رسید، از فعالین جنبش جهانی صلح تقاضا شده خواهان لغو فوری تحریمهای اقتصادی و متوقف کردن تهدیدات نظامی علیه ایران شوند و از قدرتهای سلطهگر بخواهند که حق ایران برای توسعه انرژی هستهای با اهداف صلحآمیز را به رسمیت بشناسند.
متن این تومار که جهت جمعآوری امضاء ابتدا در سایتهای «همبستگی با ایران» و «مرکز اقدام بینالملل» منتشر میشود و انتظار میرود که متعاقباً در دیگر سایتهای ضدجنگ منعکس شود، به شرح زیر است.
طومار ۹۹ درصدیها درباره مذاکرات 1+5 با ایران
دستها از ایران کوتاه!
همچنان که به دور جدید مذاکرات کشورهای 1+5 (یعنی ایالات متحده، انگلستان، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) با ایران برای بحث در مورد به اصطلاح «موضوع هستهای ایران» نزدیک میشویم، ما امضاء کنندگان زیر مواضع خود را در این خصوص به شرح زیر اعلام میداریم:
در این مجادله دو طرف حضور دارند. یک طرف متشکل است از ایالات متحده و متحدینش در اتحادیه اروپا که ایران را به تلاش برای تولید سلاحهای هستهای متهم میکنند – و کوچک ترین دلیل و سند معتبری بر اثبات ادعای خود ارائه نمیدهند– و طرف دیگر ایران قرار دارد که تلاش دارد از حق خود برای دستیابی به انرژی صلح آمیز هستهای مطابق اساسنامه «آژانس بینالمللی انرژی هستهای» حراست کند.
یک طرف این مجادله که تحت رهبری آمریکا میباشد، سعی دارد با استفاده از یک اتهام بیاساس زمینه لازم را برای اقدامات تهاجمی فراهم کند و طرف دیگر ایران قرار دارد که قربانی تحریمهای ضد انسانی و جنایت باری میباشد که جان دهها میلیون شهروند بیگناه ایران را به خطر انداخته است.
تنها گناه ایران این است که تصمیم گرفته مستقل و آزاد از یوغ قدرتهای سلطهگر زندگی کند. اتهامات این قدرتهای سلطهگر بارها توسط مقامات ایرانی و سازمانهای بینالمللی همچون «جنبش غیرمتعهدها» که 120 کشور را نمایندگی میکند قویاً تکذیب شده است.
مضافاً اینکه، این اتهام علیه ایران که قصد دارد سلاح هستهای تولید کند حتی از طرف آژانسهای اطلاعاتی- امنیتی خود ایالات متحده نیز رد شده است.
یک طرف این منازعه خوی استکباری خود را دائماً با جنایات جنگی در افغانستان، عراق، لیبی و سوریه و با حمایت تام از کشتار جمعی مکرر مردم فلسطین توسط اسرائیل نشان داده و طرف دیگر، ایران، از زمانی که مردمش در سال 1979 حکومت شاه را که دست نشانده ایالات متحده بود سرنگون کردند، هیچ جنگی را علیه هیچ کشوری شروع نکرده است.
این سابقه که با موضع کنونی ایران در مخالفت با جنگ در دیگر نقاط جهان همخوانی دارد، دال بر این واقعیت است که ایران مایل است در صلح با کشورهای دیگر زندگی کند.
با آگاهی از این واقعیات و مواضع حقیقی هر یک از طرفین این منازعه، چگونه یک دوستدار آزادی میتواند در مورد «مذاکرات» این دو طرف مجادله سکوت اختیار کند و بی طرف بماند؟ در این مذاکرات یک طرف ظالم است و یک طرف مظلوم. یک طرف در پی استیلا و استثمار و غارت کشورهاست، در حالیکه طرف دیگر در پی حفظ و حراست از حق تعیین سرنوشت و استقلال و حاکمیت خویش است.
یک طرف مدافع منافع و امتیازات طبقات و نیروهای سرمایه داری بزرگ است که 1% از جمعیت جهان را تشکیل میدهد و دیگری در حال مبارزه برای صلح، استقلال و عدالت است که اهدافی هستند منطبق با منافع 99 درصدیها.
بدین خاطر است که ما طرف ایران را میگیریم و از تمام فعالین جنبش جهانی صلح تقاضا میکنیم که این تومار را امضاء کرده و خواستار آن شوند که:
• همه تحریمهای علیه ایران را فوراً لغو کنید و تهدیدات جنگی علیه ایران را متوقف کنید!
• منصفانه با ایران رفتار کنید؛ حق مردم ایران برای تولید انرژی هستهای با اهداف صلح آمیز را به رسمیت بشناسید!