به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، سیدحسین نقوی نماینده مردم ورامین و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه عصر امروز (یکشنبه) اعضای کمیسیون متبوعش، به ارائه گزارشی از این جلسه در جمع خبرنگاران پرداخت و اظهار داشت: در این جلسه، مواد دیگری از لایحه گذرنامه بررسی و تصویب شد.
وی افزود: مطابق ماده 15 این لایحه، همه اشخاصی که هیجده سال تمام دارند، میتوانند تقاضای گذرنامه کنند.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: مشمولین وظیفه عمومی با اجازه اداره وظیفه عمومی، میتوانند گذرنامه دریافت کنند. زنان متأهل در هر سنی با موافقت کتبی شوهر، میتوانند گذرنامه دریافت کنند. زنان مجرد بالای هیجده سال برای خروج از کشور باید اذن ولی داشته باشند، ولی منعی برای دریافت گذرنامه ندارند.
وی همچنین تأکید کرد: در این جلسه تصویب شد در صورتی که موانع صدور گذرنامه بعد از صدور، حادث شود یا کسانی که به موجب ماده 15 این قانون، صدور گذرنامه موکول به اجازه آنان است، از اجازه خود عدول کنند، از خروج دارنده گذرنامه جلوگیری و گذرنامه وی تا رفع مانع، ضبط میشود.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی ادامه داد: همچنین مطابق ماده 17، برای نوزادانی که از والدین ایرانی مقیم خارجی هنگام توقف در ایران متولد میشوند، بدون نیاز به موافقت پدر گذرنامه صادر میشود و همچنین در مواردی که در خارج از ایران، شوهر ایرانی در کشور محل تولد نوزاد حاضر نباشد، این حکم مجری است.
نقوی در بخش دیگری از سخنانش تأکید کرد: در ادامه جلسه مواد 18، 19، 20 لایحه گذرنامه نیز تصویب شد، مطابق مواد مذکور، مدت اعتبار گذرنامه از تاریخ صدور پنج سال است. گذرنامه برای مسافرت به تمامی کشورها اعتبار دارد، مگر در کشورهایی که دولت جمهوری اسلامی در موارد مقتضی، مسافرت اتباع ایران را به آن کشورها ممنوع یا محدود میکند.
وی اضافه کرد: در ادامه جلسه، مواد 21 الی آخر لایحه مذکور مورد بحث قرار گرفت و به تصویب کمیسیون رسید؛ مواد مذکور ناظر بر جعل، کاربرد غیرقانونی و اقدامات خلاف قانون در صدور و بهرهبرداری از گذرنامه و جرایم و مجازات جرایم مذکور است.
این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خاتمه خاطرنشان کرد: در پایان جلسه امروز کمیسیون، کمیتههای کمیسیون تشکیلات جلسه دادند.
آخرین مطالب
- ■امام جمعه جدید سرپلذهاب آغاز بکار کرد
- ■دستهروی باشکوه هیئت عزاداری صاحبالزمان(عج) تا حرم مطهر احمد بن اسحاق(ره)
- ■تجلیل از ۱۰۰ خانواده معظم شهدا در اسلامآبادغرب و ماهیدشت با حضور مسئولان ملی و استانی
- ■رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس: حل مشکلات معیشتی و درمانی ایثارگران اولویت جدی مجلس و دولت است
- ■رئیس دادگستری سرپلذهاب: ۵۲ درصد پروندهها با صلح و سازش مختومه میشود
- ■مراسم عزاداری هشتمین شب ماه محرم در جوار حرم مطهر احمد بن اسحاق(ره) برگزار شد
- ■دادستان سرپلذهاب: رضایت مردم از عملکرد دادگستری نتیجه تلاش شبانهروزی مجموعه قضایی است
- ■فرماندار کرمانشاه: مقاومت ملت ایران در جنگ ۱۲ روزه، محاسبات دشمن را بر هم زد
- ■حجتالاسلام حسین سلیمی به عنوان امام جمعه سرپلذهاب منصوب شد
- ■دیدار مسئولان قضایی سرپلذهاب با امام جمعه؛ آغاز هفته قوه قضاییه با تأکید بر عدالت و خدمت
پربازدیدترین ها
- ■طنین «روله لای لای، علی لای لای» در سرپلذهاب؛ اشک و عشق مادران حسینی در جوار حرم احمد ابن اسحاق(ره)
- ■همنوایی مادران سرپلذهاب با نالههای رباب(س)؛ اجتماع باشکوه شیرخوارگان حسینی در حرم احمد بن اسحاق(ع)
- ■پنجم محرم؛ طنین «یا حسین(ع)» در جوار حرم مطهر احمد بن اسحاق(ره) سرپلذهاب
- ■امام جمعه موقت سرپلذهاب: ملت ایران با تبعیت از رهبری و حفظ وحدت، از حقوق خود کوتاه نخواهد آمد
- ■حضور پرشور مردم سرپلذهاب در آیین عبادی ـ سیاسی نماز جمعه
- ■فرمانده تیپ ۷۱ ابوذر در یادواره شهدای جنگ ۱۲ روزه و جنگ رمضان: ملت ایران هرگز در برابر زورگویان سر فرود نخواهد آورد
- ■سرپلذهاب میزبان یادواره شهدای جنگ ۱۲ روزه و جنگ رمضان؛ تجدید میثاق با راه شهیدان مقاومت
- ■بازدید سرزده دادستان و تعزیرات از جایگاههای سوخت سرپلذهاب؛ برخورد قاطع با متخلفان
- ■گهوارههای حسینی به حرکت درآمدند؛ حماسه مادران سرپلذهاب در سوگ ششماهه کربلا
- ■شب پنجم محرم به نام حضرت زهیر(ع)؛ نوای «لبیک یا حسین(ع)» در مسجد صاحبالزمان(عج) سرپلذهاب طنینانداز شد
- ■تعریض محور زرینجوب به گلمکبود با اعتبار نزدیک به ۲۰۰ میلیارد تومان وارد فاز اجرایی شد.
- ■بازگشایی رسمی مرز تیلهکو ۱۵ تیرماه با حضور استاندار کرمانشاه انجام میشود.
- ■اجرای ۳۶۱ طرح اشتغالزایی برای مددجویان کمیته امداد سرپلذهاب با پرداخت ۷۲ میلیارد تومان تسهیلات
- ■شب حضرت قاسم(ع) در سرپلذهاب؛ تجدید میثاق نوجوانان حسینی با مکتب عاشورا
- ■مدیر مرکز افق حرم احمد بن اسحاق(ره): محرم، میدان بصیرت، ولایتمداری و ایستادگی در برابر ظلم است
- ■مراسم عزاداری شب ششم محرم در هیئت لثارات الحسین(ع)
- ■بیشترین آسفالت راههای استان در سرپلذهاب اجرا شده است/ بازدید فرماندار از سه قطعه پروژه راهسازی شهرستان
- ■حجتالاسلام حسین سلیمی به عنوان امام جمعه سرپلذهاب منصوب شد
- ■امام جمعه سرپلذهاب: سوگواره «احلی من العسل» الگوی تربیتی نوجوانان در مکتب عاشورا است
- ■امام جمعه سرپلذهاب: هفته قوه قضائیه فرصتی برای تبیین خدمات دستگاه عدالت است
طبق مصوبه کمیسیون امنیت ملی بانوان مجرد بالای ۱۸ سال منعی برای دریافت گذرنامه ندارند
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعلام کرد که طبق مصوبه امروز کمیسیون متبوعش، زنان مجرد بالای هیجده سال برای خروج از کشور باید اذن ولی داشته باشند، ولی منعی برای دریافت گذرنامه ندارند.
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، سیدحسین نقوی نماینده مردم ورامین و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه عصر امروز (یکشنبه) اعضای کمیسیون متبوعش، به ارائه گزارشی از این جلسه در جمع خبرنگاران پرداخت و اظهار داشت: در این جلسه، مواد دیگری از لایحه گذرنامه بررسی و تصویب شد.
وی افزود: مطابق ماده 15 این لایحه، همه اشخاصی که هیجده سال تمام دارند، میتوانند تقاضای گذرنامه کنند.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: مشمولین وظیفه عمومی با اجازه اداره وظیفه عمومی، میتوانند گذرنامه دریافت کنند. زنان متأهل در هر سنی با موافقت کتبی شوهر، میتوانند گذرنامه دریافت کنند. زنان مجرد بالای هیجده سال برای خروج از کشور باید اذن ولی داشته باشند، ولی منعی برای دریافت گذرنامه ندارند.
وی همچنین تأکید کرد: در این جلسه تصویب شد در صورتی که موانع صدور گذرنامه بعد از صدور، حادث شود یا کسانی که به موجب ماده 15 این قانون، صدور گذرنامه موکول به اجازه آنان است، از اجازه خود عدول کنند، از خروج دارنده گذرنامه جلوگیری و گذرنامه وی تا رفع مانع، ضبط میشود.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی ادامه داد: همچنین مطابق ماده 17، برای نوزادانی که از والدین ایرانی مقیم خارجی هنگام توقف در ایران متولد میشوند، بدون نیاز به موافقت پدر گذرنامه صادر میشود و همچنین در مواردی که در خارج از ایران، شوهر ایرانی در کشور محل تولد نوزاد حاضر نباشد، این حکم مجری است.
نقوی در بخش دیگری از سخنانش تأکید کرد: در ادامه جلسه مواد 18، 19، 20 لایحه گذرنامه نیز تصویب شد، مطابق مواد مذکور، مدت اعتبار گذرنامه از تاریخ صدور پنج سال است. گذرنامه برای مسافرت به تمامی کشورها اعتبار دارد، مگر در کشورهایی که دولت جمهوری اسلامی در موارد مقتضی، مسافرت اتباع ایران را به آن کشورها ممنوع یا محدود میکند.
وی اضافه کرد: در ادامه جلسه، مواد 21 الی آخر لایحه مذکور مورد بحث قرار گرفت و به تصویب کمیسیون رسید؛ مواد مذکور ناظر بر جعل، کاربرد غیرقانونی و اقدامات خلاف قانون در صدور و بهرهبرداری از گذرنامه و جرایم و مجازات جرایم مذکور است.
این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خاتمه خاطرنشان کرد: در پایان جلسه امروز کمیسیون، کمیتههای کمیسیون تشکیلات جلسه دادند.
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، سیدحسین نقوی نماینده مردم ورامین و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه عصر امروز (یکشنبه) اعضای کمیسیون متبوعش، به ارائه گزارشی از این جلسه در جمع خبرنگاران پرداخت و اظهار داشت: در این جلسه، مواد دیگری از لایحه گذرنامه بررسی و تصویب شد.
وی افزود: مطابق ماده 15 این لایحه، همه اشخاصی که هیجده سال تمام دارند، میتوانند تقاضای گذرنامه کنند.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: مشمولین وظیفه عمومی با اجازه اداره وظیفه عمومی، میتوانند گذرنامه دریافت کنند. زنان متأهل در هر سنی با موافقت کتبی شوهر، میتوانند گذرنامه دریافت کنند. زنان مجرد بالای هیجده سال برای خروج از کشور باید اذن ولی داشته باشند، ولی منعی برای دریافت گذرنامه ندارند.
وی همچنین تأکید کرد: در این جلسه تصویب شد در صورتی که موانع صدور گذرنامه بعد از صدور، حادث شود یا کسانی که به موجب ماده 15 این قانون، صدور گذرنامه موکول به اجازه آنان است، از اجازه خود عدول کنند، از خروج دارنده گذرنامه جلوگیری و گذرنامه وی تا رفع مانع، ضبط میشود.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی ادامه داد: همچنین مطابق ماده 17، برای نوزادانی که از والدین ایرانی مقیم خارجی هنگام توقف در ایران متولد میشوند، بدون نیاز به موافقت پدر گذرنامه صادر میشود و همچنین در مواردی که در خارج از ایران، شوهر ایرانی در کشور محل تولد نوزاد حاضر نباشد، این حکم مجری است.
نقوی در بخش دیگری از سخنانش تأکید کرد: در ادامه جلسه مواد 18، 19، 20 لایحه گذرنامه نیز تصویب شد، مطابق مواد مذکور، مدت اعتبار گذرنامه از تاریخ صدور پنج سال است. گذرنامه برای مسافرت به تمامی کشورها اعتبار دارد، مگر در کشورهایی که دولت جمهوری اسلامی در موارد مقتضی، مسافرت اتباع ایران را به آن کشورها ممنوع یا محدود میکند.
وی اضافه کرد: در ادامه جلسه، مواد 21 الی آخر لایحه مذکور مورد بحث قرار گرفت و به تصویب کمیسیون رسید؛ مواد مذکور ناظر بر جعل، کاربرد غیرقانونی و اقدامات خلاف قانون در صدور و بهرهبرداری از گذرنامه و جرایم و مجازات جرایم مذکور است.
این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خاتمه خاطرنشان کرد: در پایان جلسه امروز کمیسیون، کمیتههای کمیسیون تشکیلات جلسه دادند.